motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ>>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

SHL M11 150/175

 

W 1957 roku zostaje ponownie wznowiona produkcja motocykli SHL w Kieleckich Zakładach Wyrobów Metalowych (pierwsza seryjna produkcja motocykli w Kielcach ruszyła w 1937 r produkowany był wtedy model SHL 98). Zakłady te rozpoczęły produkcję nowego motocykla SHL 150 MO6U. Silnik WFM był rozwinięciem poprzedniego modelu SO-125 (przy tym samym skoku tłoka 58 mm, zwiększenie średnicy cylindra z 52 do 57 wraz z nowym cylindrem i głowicą umożliwiało osiągnięcie 6.5 KM przy 4800 obr/min.

W podwoziu nowego motocykla zastosowano między innymi : nową ramę, spawaną z rur o przekroju prostokątnym, zawieszenie koła przedniego na widelcu teleskopowym , koła tylnego na wahaczu oraz bębnowe hamulce pełno piastowe o średnicy 160mm. Po wykonaniu 10 356 szt. tego modelu w 1959r w KZWM rozpoczęto produkcję motocykla SHL-150 M06T z zawieszeniem koła przedniego na wahaczu pchanym ze sprężynami śrubowymi i tłumieniem hydraulicznym. Od wprowadzenia tego modelu zawieszenie koła przedniego stało się charakterystyczną cechą wszystkich następnie produkowanych motocykli turystycznych SHL. Produkcję modelu S06T zakończono w 1961 r wykonując łącznie 27 370 motocykli. Na taśmy montażowe KZWM wszedł nowy model SHL 175 M11 będącym dalszym krokiem w rozwoju motocykli SHL. Silnik S-32 (produkcji WFM) był rozwinięciem konstrukcji S06. przy skoku tłoka 58mm zwiększenie średnicy cylindra do 61.5mm wraz z nowym cylindrem głowicą i gaźnikiem PEGAZ dało, z pojemności skokowej 173.2 cm^3, wzrost mocy do 9 KM przy 5000 obr/min. Znaczne zmiany w podwoziu jak np.: nowy zbiornik paliwa, osłony boczne, całkowita osłona łańcucha, bagażnik, głębokie błotniki itp. Wpłynęło korzystnie na sylwetkę pojazdu i komfort jazdy. Wciągu 6 lat produkcji wykonano 152 020 motocykli typu M11.

DANE TECHNICZNE SHL 175 - M11

Ciężar motocykla gotowego do jazdy wynosi 133 kg
Dopuszczalne obciążenie 150 kg
Wymiary: długość 2010mm, szerokość 660mm, wysokość 960mm
Wymiary ogumienia 3.00x19
Silnik jednocylindrowy dwusuwowy chłodzony powietrzem o poj 172.3 cm^3. Moc 9 KM przy 5000 obr/min. Stopień sprężania 6,3, średnica cylindra/skok 61,5x58
Instalacja elektryczna 6V akumulator 7Ah. Zapłon iskrowy. Świeca M14 o wartości cieplnej 225 (dane z 71 roku)
Układ przeniesienia napędu silnik- sprzęgło: łańcuch rolkowy 3/8"x7,5(48 ogniw); skrzynia biegów- tylne koło : łańcuch 1"x7,75 (122 ogniwa) Skrzynia biegów 3 stopniowa.
Pojemność zbiornika paliwa 13 litrów olej teleskopowy po 85 cm^3 (przód) i 85 cm^3 (tył), skrzynia biegów 0,81 l oleju LUX10 (latem) LUX5 (zimą)
Szybkość maksymalna 90 km/h zużycie paliwa 3l /100 km

 

Ciekawy link z SHL M11

http://republika.pl/zelazny/shl175.html

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres