motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ>>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

OSA 150/175

 

Wraz z rozpoczęciem produkcji motocykla Junak (1957r)W Warszawskiej Fabryce Motocykli uruchomiono produkcję polskich skuterów. Pierwszy model M50 OSA stanowił, oryginalna i całkowicie krajowa konstrukcje pojazdu przeznaczonego do wszechstronnego użytku Silnik pochodził z motocykla SHL-150 był jednak inaczej usytuowany (z pozioma osią cylindrów), ale moc maksymalna - 6,5 KM przy 4800 obr/min , oraz pozostałe podstawowe dane techniczne pozostawały wspólne.

Podwozie: podwójna rama otwarta spawana z rur stalowych o przekroju okrągłym, koło przednie podobnie jak tylne, zwieszone na wahaczu wleczonym ze sprężynami śrubowymi i tłumieniem hydraulicznym. Skuter OSA miał tarczowe koła z ogumieniem o dość dużych wymiarach 3,25 - 14 , co zapewniało wszechstronność użytkowania. Głębokie błotniki, całkowicie osłoni ęcie zespołu napędowego oraz tunel osłaniający silnik stworzył oryginalną i estetyczna sylwetkę skutera Wprowadzony po kilku latach następny model OSA M52 miał silnik zunifikowany z silnikiem motocykli SHL-175 M11 o mocy 8 KM przy 4800 obr / min z pojemności 173,2 cm^2, chłodzenie przy pomocy dmuchawy. W 1965 roku w wyniku zmian w produkcji motocykli (koncentracja przemysłu motocyklowego) nieodwracalnie zostaje zaprzestana produkcja skutera OSA.

TYP OSA M50 OSA M52 Liczba cylindrów 1, 1 Pojemność skokowa 148 cm^2, 173,2 cm^2 Tłok: średnica /skok 57/58, 61,5/58 Stopien sprezania 6,3 6,3 Moc (KM) 6,5 , 8 Obroty 4800, 4800 Zaplon iskrowy iskrowy Liczba biegów 3 .3 Typ ramy podwójna otwarta rurowa, podwójna otwarta rurowa Zawieszenie przednie: wahacz wleczony ,wahacz wleczony Zawieszenie tylne: wahacz wleczony, wahacz wleczony Ogumienie 3,25 / 14 3,25 / 14 ciezar pojazdu 125 kg ,130 kg zuzycie paliwa 3,2 l/100 km ,3,2 l/100 km Prędkość maksymalna 80 km/h, 85 km/h

SZCZEGÓŁOWE DANE MODELU OSA M50

UKŁAD ZASILANIA. Zbiornik paliwa o pojemnosci 7,5l. Gaznik typu G-20S jest wyposażony w filtr powietrza z wkadem filtrujacym z siatki metalowej zwiz\żonej olejem

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU. Napęd z wau korbowego na sprzęgo jest przenoszony za pomoca lańcucha tulejkowego 3/6"x7,5mm o 44 ogniwach. Sprzęglo trzytarczowe mokre z wkladkami korkowymi. Skrzynia biegów o trzech przelożeniach we wspólnej obudowie silnika. Przelorzenia w skrzyni biegów wynosza:

I bieg 2,935, II bieg 1,486, III bieg 1.

INSTALACJA ELEKTRYCZNA Żródlami pradu sa: akumulator 6V- 7Ah zamocowany w tylnej częsci ramy pod siodlem oraz iskrownik-pradnica 6V / 28 W. Lampa przednia wyposarzona w żarówkę 6v / 25/25W tylna w dwie żarówki 6V / 3W

WYMIARY I CIĘŻAR Dlugosc 1880 mm, szerokosc 610 mm, wysokosc 970 mm, wysokosc siodla 740mm rostaw osi 1300mm przeswit 160mm, masa wlasna 125 kg, dopuszczalne obciażenie 180 kg.

DANE EKSPLOATACYJNE Wyprzedzenie zaplony 31 stopni co odpowiada 5 mm drogi tloka przed ZZ. Przerwa na swiecy od 0,4 - 0,5 mm. Wielkosc otwarcia styków przerywacza od 0,3- 0,4 mm. Cisnienie w ogumieniu: kola przednie 1,2 at, tylne 1,6 (1,8 at z pasażerem). Mieszanka paliwa ( LO 66- 74 :) ) olej w stosunku 16:1 przy docieraniu i 20:1 przy normalnej eksploatacji. Zużycie paliwa przy prędkosci 50 km/h 3,2 litra na 100 km

 

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w cišgu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres