POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ>>>
|
|
PORADY WARTO
PRZECZYTAĆ !!!!
- Wszystkie znaki
malowane na jezdni zawsze traktuj jak kawałki lodu. Farba kauczukowa
do malowania znaków jest potwornie śliska. Dodatkowo odrobina wody,
trochę piasku - i rzeczywiście bywa jak lód - nawet bez deszczu - na
przykład po przejeździe polewaczki (sprawdziłem).
- Wypowiedzi Nie
ścigaj się z samochodami. Jeśli jakiś ambitny kierowca zaczyna się ścigać
- odpuść. I tak mu dołożysz na najbliższych światłach. W bezpośrednim
starciu nie masz szans (sprawdziłem) Nigdy nie jedź w martwym polu katamaranu
- kierowca cię nie widzi.
- Martwe pole przejeżdżaj
jak najszybciej. Jedź albo z boku - na wysokości kierowcy lub trochę
przed, albo dobrych kilkanaście metrów z tyłu. Nigdy na wysokości tylnego
okna czy tuż za zderzakiem. Musisz zawsze być widoczny.
- Wypowiedzi Jedź
skrajem pasa, nie środkiem - w przypadku awaryjnego hamowania czasami
może zabraknąć kilku - kilkunastu cm, a tak wjedziesz między katamarany
i się zmieścisz - ale uważaj - na skraju prawego pasa, szczególnie przed
skrzyżowaniami mogą być koleiny - na środku może być śliski (olej z
ciężarówek).
- Wypowiedzi Jeździsz
dużo szybciej niż samochody więc licz się z tym że mogą cię nie zauważyć
i zajechać drogę. Kierowca patrzy w lusterko co pewien czas - tak aby
zobaczyć inne katamarany - nie jest przygotowany na taką rakietę jak
Ty. Używaj świateł i klaksonu - nawet w mieście - jeśli masz jakieś
wątpliwości co do intencji sąsiadów.
- Wypowiedzi Niektóre
ograniczenia prędkości należy traktować poważnie - zmniejsz szybkość,
a jeśli nie masz takiego zwyczaju to chociaż wyostrz uwagę i przygotuj
się na awaryjny manewr. Takie znaki to na przykład ograniczenie szybkości
przed skrzyżowaniem czy przejściem dla pieszych, które jest niewidoczne
- za górką, za zakrętem czy za domem. Wylatujesz zza zakrętu a tam w
poprzek drogi wytacza się katamaran - nie zauważył Cię bo byłeś za szybki.
- Wypowiedzi W mieście
prawy pas przed skrzyżowaniem potrafi być bardziej śliski niż inne.
Mogą być na nim koleiny. Wystrzegaj się (omijaj szerokim łukiem): starych
katamaranów, nowych i lśniących w niedzielę, jadących za wolno, kobitek
za kierownicą (nie wszystkich co prawda), kierowców w kapeluszach i
dziadków za kierownicą, katamaranów z obcą rejestracją. Jeśli kilka
tych cech się łączy - omijaj bardzo szerokim łukiem i bardzo uważaj.
- Wypowiedzi Mijając
stojący autobus patrz pod kołami, czy jakiś człowiek nie stara się wskoczyć
na jezdnię - widać - patrz także na cienie. Nie wierz migaczom. Wielu
ich nie używa lub zapomina albo nie wyłącza. Jeśli katamaran zaczyna
jechać jakoś niepewnie i zbyt blisko krawędzi pasa uważaj - może skręcić.
Jeśli katamaran stoi na poboczu patrz na przednie koła - jeśli skręcone
- uważaj - może wyjechać.
- Wypowiedzi Jeśli
dojeżdżasz do skrzyżowania, na które stara się wjechać katamaran, to
nawet jeśli masz pierwszeństwo staraj się patrzeć na kierowcę - czy
Cię zauważył, czy popatrzył w Twoim kierunku. Może się gapić gdzie indziej
i zajechać Ci drogę.
- Wypowiedzi Jeśli
przeciskasz się między katamaranami nie wjeżdżaj między nie jeśli katamaran
ma możliwość skrętu na inny pas - może cię trącić. Musisz nauczyć się
ocenić, czy może skręcić, czy może chcieć wyprzedzić inny katamaran,
czy też nie ma takiej możliwości, wtedy gazuuu! Na przykład jeśli wyprzedzasz
osobowy samochód jadący za ciężarówką (i jeszcze szybciej niż ciężarówka)
to bardzo możliwe jest że będzie chciał ją wyprzedzić i zajedzie Ci
drogę.
- Wypowiedzi Podjeżdżając
do skrzyżowania między samochodami w upalny dzień patrz na kierowców
(na tyle ile Ci się to oczywiście uda) - któryś może otworzyć drzwi,
żeby się ochłodzić - powinien co prawda sprawdzić czy nikt nie jedzie
ale..... Nieznany zakręt szczególnie na podlejszych drogach może mieć
zmienny promień. Wejść łatwo, wyjść trudno (sprawdziłem).
- Poza miastem patrz
na światła hamulcowe samochodów jadących przed tobą. Jeśli hamują pozornie
bez powodu - prawie na pewno patrol z suszarką - prawie każdy na widok
patrolu odruchowo ciśnie hamulec. Jeśli wszyscy jadą podejrzanie wolno
to też uważaj - prawdopodobnie gdzieś tu stoją. Przy okazji - obserwuj
jazdę kierowców z lokalnymi rejestracjami - tubylcy znają miejsca radarowców.
Jeśli jedziesz
miedzy katamaranami, nie powinieni cie namierzyć - musisz być sam na
szosie. Przy okazji - jeśli masz antyradar to pamićtaj, że ty wykryjesz
ich ze znacznie większej odległości niż oni Ciebie (pod warunkiem, że
kogoś innego namierzają) - tu przyda się trochć fizyki.
- Myśl za innych,
staraj się przewidywać, nie pakuj się w sytuacje co do których masz
wątpliwości. Czasem opłaca się odpuścić parę sekund. Jesteś dużo szybszy,
zwrotniejszy, szybciej przyśpieszasz i hamujesz, zajmujesz mniej miejsca
na szosie i to Ty kontrolujesz sytuację.
- Ostrożnie wyprzedzaj
ciężarówki. Na przykład jedziesz lewym pasem i wtedy próba szybkiego
wyprzedzenia ciężarówki - na zasadzie - z lewego pasa na prawy i gazu,
może się skończyć najechaniem na samochód zasłonięty przez ciężarówkę.
Uważaj też na zawirowania powietrza przy wyprzedzaniu. Uwaga na inne
niebezpieczne "niespodzianki" na drodze.
- Wypowiedzi Wypadki
najczęściej nie są efektem błędu jednego kierowcy ale błędów kilku użytkowników
na raz, na przykład ktoś nieprawidłowo wyjechał, a ty jechałeś za szybko
i jeszcze słaba widoczność itp. Ale jeśli masz pecha to jak mówią "i
w drewnianym kościele cegła na łeb spadnie"
podziękowania dla
wszystkich z grupy pl.rec.motocykle
|
|
POGODA
Chcesz
pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz
znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie
w ciągu kilku dni !!!!!
LISTA MAILINGOWA
Jeżeli chcesz być
powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i
wciśnij przycisk "OK".
|