motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ>>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

 

PORADY WARTO PRZECZYTAĆ !!!!

 

  • Wszystkie znaki malowane na jezdni zawsze traktuj jak kawałki lodu. Farba kauczukowa do malowania znaków jest potwornie śliska. Dodatkowo odrobina wody, trochę piasku - i rzeczywiście bywa jak lód - nawet bez deszczu - na przykład po przejeździe polewaczki (sprawdziłem).
  • Wypowiedzi Nie ścigaj się z samochodami. Jeśli jakiś ambitny kierowca zaczyna się ścigać - odpuść. I tak mu dołożysz na najbliższych światłach. W bezpośrednim starciu nie masz szans (sprawdziłem) Nigdy nie jedź w martwym polu katamaranu - kierowca cię nie widzi.
  • Martwe pole przejeżdżaj jak najszybciej. Jedź albo z boku - na wysokości kierowcy lub trochę przed, albo dobrych kilkanaście metrów z tyłu. Nigdy na wysokości tylnego okna czy tuż za zderzakiem. Musisz zawsze być widoczny.
  • Wypowiedzi Jedź skrajem pasa, nie środkiem - w przypadku awaryjnego hamowania czasami może zabraknąć kilku - kilkunastu cm, a tak wjedziesz między katamarany i się zmieścisz - ale uważaj - na skraju prawego pasa, szczególnie przed skrzyżowaniami mogą być koleiny - na środku może być śliski (olej z ciężarówek).
  • Wypowiedzi Jeździsz dużo szybciej niż samochody więc licz się z tym że mogą cię nie zauważyć i zajechać drogę. Kierowca patrzy w lusterko co pewien czas - tak aby zobaczyć inne katamarany - nie jest przygotowany na taką rakietę jak Ty. Używaj świateł i klaksonu - nawet w mieście - jeśli masz jakieś wątpliwości co do intencji sąsiadów.
  • Wypowiedzi Niektóre ograniczenia prędkości należy traktować poważnie - zmniejsz szybkość, a jeśli nie masz takiego zwyczaju to chociaż wyostrz uwagę i przygotuj się na awaryjny manewr. Takie znaki to na przykład ograniczenie szybkości przed skrzyżowaniem czy przejściem dla pieszych, które jest niewidoczne - za górką, za zakrętem czy za domem. Wylatujesz zza zakrętu a tam w poprzek drogi wytacza się katamaran - nie zauważył Cię bo byłeś za szybki.
  • Wypowiedzi W mieście prawy pas przed skrzyżowaniem potrafi być bardziej śliski niż inne. Mogą być na nim koleiny. Wystrzegaj się (omijaj szerokim łukiem): starych katamaranów, nowych i lśniących w niedzielę, jadących za wolno, kobitek za kierownicą (nie wszystkich co prawda), kierowców w kapeluszach i dziadków za kierownicą, katamaranów z obcą rejestracją. Jeśli kilka tych cech się łączy - omijaj bardzo szerokim łukiem i bardzo uważaj.
  • Wypowiedzi Mijając stojący autobus patrz pod kołami, czy jakiś człowiek nie stara się wskoczyć na jezdnię - widać - patrz także na cienie. Nie wierz migaczom. Wielu ich nie używa lub zapomina albo nie wyłącza. Jeśli katamaran zaczyna jechać jakoś niepewnie i zbyt blisko krawędzi pasa uważaj - może skręcić. Jeśli katamaran stoi na poboczu patrz na przednie koła - jeśli skręcone - uważaj - może wyjechać.
  • Wypowiedzi Jeśli dojeżdżasz do skrzyżowania, na które stara się wjechać katamaran, to nawet jeśli masz pierwszeństwo staraj się patrzeć na kierowcę - czy Cię zauważył, czy popatrzył w Twoim kierunku. Może się gapić gdzie indziej i zajechać Ci drogę.
  • Wypowiedzi Jeśli przeciskasz się między katamaranami nie wjeżdżaj między nie jeśli katamaran ma możliwość skrętu na inny pas - może cię trącić. Musisz nauczyć się ocenić, czy może skręcić, czy może chcieć wyprzedzić inny katamaran, czy też nie ma takiej możliwości, wtedy gazuuu! Na przykład jeśli wyprzedzasz osobowy samochód jadący za ciężarówką (i jeszcze szybciej niż ciężarówka) to bardzo możliwe jest że będzie chciał ją wyprzedzić i zajedzie Ci drogę.
  • Wypowiedzi Podjeżdżając do skrzyżowania między samochodami w upalny dzień patrz na kierowców (na tyle ile Ci się to oczywiście uda) - któryś może otworzyć drzwi, żeby się ochłodzić - powinien co prawda sprawdzić czy nikt nie jedzie ale..... Nieznany zakręt szczególnie na podlejszych drogach może mieć zmienny promień. Wejść łatwo, wyjść trudno (sprawdziłem).
  • Poza miastem patrz na światła hamulcowe samochodów jadących przed tobą. Jeśli hamują pozornie bez powodu - prawie na pewno patrol z suszarką - prawie każdy na widok patrolu odruchowo ciśnie hamulec. Jeśli wszyscy jadą podejrzanie wolno to też uważaj - prawdopodobnie gdzieś tu stoją. Przy okazji - obserwuj jazdę kierowców z lokalnymi rejestracjami - tubylcy znają miejsca radarowców. Jeśli jedziesz miedzy katamaranami, nie powinieni cie namierzyć - musisz być sam na szosie. Przy okazji - jeśli masz antyradar to pamićtaj, że ty wykryjesz ich ze znacznie większej odległości niż oni Ciebie (pod warunkiem, że kogoś innego namierzają) - tu przyda się trochć fizyki.
  • Myśl za innych, staraj się przewidywać, nie pakuj się w sytuacje co do których masz wątpliwości. Czasem opłaca się odpuścić parę sekund. Jesteś dużo szybszy, zwrotniejszy, szybciej przyśpieszasz i hamujesz, zajmujesz mniej miejsca na szosie i to Ty kontrolujesz sytuację.
  • Ostrożnie wyprzedzaj ciężarówki. Na przykład jedziesz lewym pasem i wtedy próba szybkiego wyprzedzenia ciężarówki - na zasadzie - z lewego pasa na prawy i gazu, może się skończyć najechaniem na samochód zasłonięty przez ciężarówkę. Uważaj też na zawirowania powietrza przy wyprzedzaniu. Uwaga na inne niebezpieczne "niespodzianki" na drodze.
  • Wypowiedzi Wypadki najczęściej nie są efektem błędu jednego kierowcy ale błędów kilku użytkowników na raz, na przykład ktoś nieprawidłowo wyjechał, a ty jechałeś za szybko i jeszcze słaba widoczność itp. Ale jeśli masz pecha to jak mówią "i w drewnianym kościele cegła na łeb spadnie"

podziękowania dla wszystkich z grupy pl.rec.motocykle

 

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres