motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w cišgu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

H-D FXSTS Softail Springer

HD Softail Springer to motocykl który nawiązuje swą sylwetko do motocykli z przeszłości, bo gdzie jeszcze można znaleźć w przednim zawieszeniu wahacz pchany i odkryte sprężyny ? ? Jednak nie to nadaje Springerowi cechę czcigodnej starości, ale również silnik, gdyż do Evo Harley zawsze potrafił zachować jego pierwotny charakter.

Wielka ilość mas zamachowych nie pozwalała silnikowi zgasnąć nawet przy bardzo małych obrotach i nierównomiernej pracy. Obecnie Springer wyposażony jest w silnik Twin Cam 88B z dwoma wałkami wyrównoważającymi, które tłumią drgania już w zarodku. Co do wyglądu nowy HD ma błyszczący chrom prawie na każdej części i jest pierwszorzędnej jakości podobnie lakier. Nie ma detalu który by nie był dokładnie dopasowany i nie robił wrażenia solidnego. To samo dotyczy łatwości obsługi. Sprzęgło chodzi lekko i bez użycia większej siły, hamulce reagują bardzo dobrze. Skrzynia biegów chodzi łatwo i prawie bezgłośnie. Co natomiast zostaje niezmienione oczywiście swobodna pozycja kierowcy. Nowy silnik nie zachowuje się jak na dwucylindrowca HD przystało. Odpala natychmiast po wciśnięciu startera, nie wykazuje drgań i jest potulny. Żadnej czkawki, objawów niezadowolenia, po prostu mnóstwo momentu obrotowego gdy tylko sobie tego zażyczymy.

 

Odpala natychmiast po wciśnięciu startera, nie wykazuje drgań i jest potulny. Żadnej czkawki, objawów niezadowolenia, po prostu mnóstwo momentu obrotowego gdy tylko sobie tego zażyczymy.

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Dwucilndrowy, widlasty V 45 stopni, czterosuwowy, chodzony powietrzem.Rozrząd typu OHV, Dwa zawory na cylinder, jeden gaźnik Keihin średnicy przelotu 38 mm, rozrusznik elektryczny, Alternator o mocy 384W. Średnica cylindra/skok tłoka 95.3/101.6 mm, pojemność skokowa 1449 cm^3, stopień; sprężania 8,8:1. Moc maksymalna 63 KM przy 5 200 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 106 Nm przy 3500 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, pięciostopniowa skrzynia biegów, napęd wtórnym pasem zębatym
  • PODWOZIE: Rama podwójna stalowa kołyskowa, widelec Springer ze sprężynami spiralnymi i hydraulicznym tłumieniem. wahacz wleczony podparty dwa elementy resorująco-tłumiące Hamulce: przód- tarcza o średnicy 292 mm, tył- tarcza o średnicy 292mm. Ogumienie: przód - 90H21, tył - 130/90 H16.
  • WYMIARY I MASY: Rozstaw osi 1696mm, wysokość siodła 660mm, pojemność zbiornika paliwa 19,7dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 315kg.
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 169 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy, średnie zużycie paliwa 6,8 litra na 100 km.