motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

HONDA XL600V TRANSALP

Hondę Transalp Zbudowano w 1987 roku jako podstawę posłużył silnik znanego i bardzo udanego modelu Hondy VT 500 Shadow . Silnik oczywiście został rozwiercony do pojemności 600. Pierwszej modyfikacji Transalp doczekał sie już rok po rynkowej premierze (zmodyfikowano silnik oraz barwy nadwozia). Natomiast rok później pojawiłly sie uchwyty do montażu kufrów bocznych. Kolejna modyfikacja przypadła na sezon 1991 kiedy to zabrano sie za hamulce, tylny hamulec został zmieniony z bębna na tarczowy. Od tej pory Transalp trwał niezmienony do 1994 wtedy to właśnie modernizacji uległa przednia osłona oraz lampę poprawiono także przedni hamulec oraz wystrój deski rozdzielczej. w kolejnych latach zmieniają się jedynie detale(warto wspomnieć o podwójnej tarczy hamulcowej w 1998 roku) aż do roku 2000 kiedy to Transalp zostaj odmłodzony (otrzymuje nową lampę przednią oraz nowe owiewki i kanapę, zwiększa się pojemność skokowa do 650 ccm ).

XL 600V napędzany jest bardzo sprawnym i niezawodnym silnikem. Dwucyklindrowy V o kącie rozwarcia cylindrów 52 stopnie zapewnia bardzo dobre przespieszwenie od niskich obrotów, ponadto charakteryzuje sie bezwibracyjną pracą, oraz co najważniejsze duże przebiegi międzynaprawcze ( w tym przypadku 150 000 km to dystans osiągany bez większych problemów). Podwozie tagże nie daje powodów do narzekań wygodna kanapa, odprężona pozycja nie tylko dla kierowcy ale i dla pasażera, oraz duży zbiornik paliwa, czynią z Transalpa dobrego długo dystansowca . Wśród wad Hondy można wymienić zbyt dużą masę do jazdy w ciężkim terenie ponadto szyba przednia niezbyt dobrze spełnia swe zadanie ochrony przed czynnikami atmosferycznymi. Przy dynamicznej i szybkiej jeździe odczuwa się pogorszenie właściwości jezdnych (stabilności motocykla ) prz pokonywaniu szybkich łuków pojawia się wówczas falowanie kierownicy. Hamulce też nie tolerują dynamicznej jazdy i ich skuteczność drastycznie spada. Honda XL 600 V to motocykl dobry do turystycznej jazdy zwłaszcza polskimi drogami :) lub leśnymi duktami (odradzam jazdę w ciężkim terenie).

 

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK:Czterosuwowy ,chłodony cieczą, dwucylindrowy widlasty V pod kątem 52 st. rozrząd OHC dwa zawory ssące i jeden wydechowy, pojemność skokowa 583 ccm , średnica x skok tłoka 75x66 mm, Stopień sprężania 9.2:1, moc maksymalna 50 KM ( 37kW) przy 8000 obr/min. Zasilanie dwa gaźniki o średnicy 32mm . Smarownie : obiegowe pod ciśnieniem.
  • PRZENIESIENIE NAPĘDU:Silnik - sprzęgło wielotarczowe, mokre - skrzynia biegów pięcio stopniowa - łańcuch rolkowy o-ring 3.13
  • PODWOZIE:Rama stalowa zamknięta. Zawieszenie przednie teleskopowe skok 200mm tyl centralny element resorująco tłumiący o skoku 130 mm Hamulec przedni / tylny Tarcza o śr. 276 mm / Tarcza o śr. 240 mm. Opony przód 90/90 - 21 tył 130/80 - 17
  • WYMIARY I MASY: Długość 2270mm , Szerokość 905 mm , Wysokość siedzenia 850 mm , Rozstaw osi 1505mm , Minimalny prześwit 195 mm. Masa bez płynów 183 kg , gotowy do drogi 205 kg, Dopuszczalana masa 382 kg, Zbiornik paliwa 18 l .
  • DANE EKSPLOATACYJNE :Prędkość maksymalna 175 km/h, Zużycie paliwa 3.5 - 6.5 l / 100 km , Przyspieszenia 0-100 km/h 5,5 sekundy

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 12 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 12 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 12 000 km.
  • Olej silnikowy 10 W 40 (2,6 litry).
  • Świece zapłonowe NGK DPR 8 EA-9
  • Olej teleskopowy 648 cm^3 w każdej goleni.
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,15mm , wydechowe 0,20mm.