MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
HONDA XL600V TRANSALP Hondę Transalp Zbudowano w 1987 roku jako podstawę posłużył silnik znanego i bardzo udanego modelu Hondy VT 500 Shadow . Silnik oczywiście został rozwiercony do pojemności 600. Pierwszej modyfikacji Transalp doczekał sie już rok po rynkowej premierze (zmodyfikowano silnik oraz barwy nadwozia). Natomiast rok później pojawiłly sie uchwyty do montażu kufrów bocznych. Kolejna modyfikacja przypadła na sezon 1991 kiedy to zabrano sie za hamulce, tylny hamulec został zmieniony z bębna na tarczowy. Od tej pory Transalp trwał niezmienony do 1994 wtedy to właśnie modernizacji uległa przednia osłona oraz lampę poprawiono także przedni hamulec oraz wystrój deski rozdzielczej. w kolejnych latach zmieniają się jedynie detale(warto wspomnieć o podwójnej tarczy hamulcowej w 1998 roku) aż do roku 2000 kiedy to Transalp zostaj odmłodzony (otrzymuje nową lampę przednią oraz nowe owiewki i kanapę, zwiększa się pojemność skokowa do 650 ccm ).
XL 600V napędzany jest bardzo sprawnym i niezawodnym silnikem. Dwucyklindrowy V o kącie rozwarcia cylindrów 52 stopnie zapewnia bardzo dobre przespieszwenie od niskich obrotów, ponadto charakteryzuje sie bezwibracyjną pracą, oraz co najważniejsze duże przebiegi międzynaprawcze ( w tym przypadku 150 000 km to dystans osiągany bez większych problemów). Podwozie tagże nie daje powodów do narzekań wygodna kanapa, odprężona pozycja nie tylko dla kierowcy ale i dla pasażera, oraz duży zbiornik paliwa, czynią z Transalpa dobrego długo dystansowca . Wśród wad Hondy można wymienić zbyt dużą masę do jazdy w ciężkim terenie ponadto szyba przednia niezbyt dobrze spełnia swe zadanie ochrony przed czynnikami atmosferycznymi. Przy dynamicznej i szybkiej jeździe odczuwa się pogorszenie właściwości jezdnych (stabilności motocykla ) prz pokonywaniu szybkich łuków pojawia się wówczas falowanie kierownicy. Hamulce też nie tolerują dynamicznej jazdy i ich skuteczność drastycznie spada. Honda XL 600 V to motocykl dobry do turystycznej jazdy zwłaszcza polskimi drogami :) lub leśnymi duktami (odradzam jazdę w ciężkim terenie).
DANE TECHNICZNE
DANE EKSPLOATACYJNE
|