MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
HONDA XRV 750 Africa Twin Nowy model Hondy był jakby rozwinięciem znanego wcześniej modelu Transalp jednak zapełniał on lukę w rynku na ciężkie motocykle typu Enduro, zwłaszcza po trzech zwycięstwach Hondy w najtrudniejszym rajdzie terenowym -Paryż Dakar-pojawiła się potrzeba motocykla podobnego do wyczynowych motocykli enduro takich jak model NXR.Honda XRV 750 Africa Twin zaprezentowano po raz pierwszy w 1988 roku jednak była to tylko namiastka wyczynowych , terenowych jednośladów mimo iż wiele elementów kusząco przypominało znakomite pierwowzory : mocno wyciągnięta ku dołowi bryła zbiornika, długie pokrywy boczne, masywna osłona silnika i obszerna obudowa z dwoma reflektorami. Dodajmy do tego długie skoki zawieszenia , niewielkie zużycie paliwa, bardzo spokojną prace silnika a zrozumiemy dlaczego Africa Twin stała się ulubionym pojazdem miłośników wielkiej turystyki. Tak do turystyki nadaje się wyśmienicie jednak w terenie duże i ciężkie enduro ze słabym silnikiem jest trudne do opanowania, za to znakomicie sprawia się na szosie zapewniając bardzo wygodną i komfortową podróż . zaraz po wprowadzeniu XRV 750 poddano ją testom i porównaniom z innymi motocyklami tej klasy i tak: mimo iż przegrała z Hondą Transalpem ale za to na pobitym polu zostawiła Yamahę XTZ 750 Super Terene ale również BMW R100 GS Dakar. Hondę stawiano jako wzór za perfekcyjne dopracowanie, niezawodność ekonomię i stosunkowo niską cenę. Pierwsza wersja Hondy Africa Twin (RD03) miała pojemność skokową 647 cm^3 i moc 50 KM i moment obrotowy 55 Nm przy 5500 obr/min. Od 1990 roku (RD04) pojemność 742 ccm, a moc maksymalną 57 KM. Niewiele natomiast wzrósł moment obrotowy bo tylko do 57 Nm ale był osiągany przy 3000 obr/min. Siedemset pięćdziesiątka otrzymała również chłodnice oleju, drugą tarcze hamulcową w przednim kole, nową obudowę i trzyczęściową osłonę silnika. Niestety masa własna motocykla wzrosła o 27 Kg co definitywnie wykluczyło eksploatacje w trudnym terenie. W 1992 roku na desce rozdzielczej pojawił się elektroniczny tripmaster, przyrząd bardzo pomocny przy długich trasach. Kolejna modernizacje Africa Twin miała w 1993 roku (RD07). Nowe gaźniki i zmiany w układzie rozrządu przyczyniły się do wzrostu mocy do 59 KM. Tym razem zmniejszono dwie wady Africa Twin : zmniejszono odległość siodła od nawierzchni, a wlot filtra powietrza przeniesiono sprzed tylnego koła za główkę ramy (mniej zanieczyszczeń i kurzu). W 1996 roku honda doczekała się lekkiej modernizacji nadwozia oraz wprowadzenia nowego zapłonu z mikroprocesorem, powiększono tłumik i wloty do filtra powietrza.Africa Twin to motocykl Trwały i niezawodny charakteryzujący się bardzo spokojną i bezwibracyjną pracą silnika. Przebiegi rzędu 100 000 km są na porządku dziennym. Jedynymi wadami Africa Twin mogą być łożyska główki ramy, piast kół , w pierwszych rocznikach na uszkodzenia narażony był moduł zapłonowy który umieszczony został pod kanapą. Osobnym problemem jest też korozja która najczęściej atakuje mocowania reflektorów, deski rozdzielczej i uchwyty układu wydechowego. DANE TECHNICZNE
DANE EKSPLOATACYJNE
|