HONDA CB
650
moja
wersja to CB 650c NightHawk RC08 '82r. mój pierwszy motocykl i osobiście
uważam, że tem motocykl jest nieśmiertelny. ja byłem 6. właścicielem w
Polsce i szóstym w Oławie i wszystkich
poprzednich właścicieli dobrze znam. ja nią zrobiłem 15 tys. km. i zmieniłem
tylko zestaw łańcuchowy i klocki hamulcowe. poprzedni właściciel zmienił
łańcuch rozrządu, a wszyscy pozostali nic w nim nie zmieniali.
jak sie nią jeździ?
- CB 650 ma niezły moment obrotowy - od 1500obr/min. uślizguje koło, chociaż
użyteczny zakres obrotów kończy się na 6,5tys.
koleś, który się nią kiedyś przejecał, a jeździł GSX 600f '98r. powiedział:
"... o k...., ale to zapi......." i faktycznie w żadnym innym
motocyklu nie
spotkałem takiej charakterystyki silnika. poprostu on momentalnie wyrywa
do przodu. jeździłem nawet GSX 1100f i nawet przy takiej pojemności rozpędza
się jak lokomotywa - doły takie sobie, ale góra faktycznie bardzo mocna,
nawet na żwirze jadąc KAWASAKI GPZ 900R dodajesz ostro gazu na
pierwszym biegu to sprzęt się rozpędza, nabiera obrotów a dobiero przy
3,5tys.obr. uślizgnie koło. W CB 650 boisz się tak z dołu dodać gazu ,
bo zawsze
bedzie wierzgać kołem.
prędkość
max. - 175km/h
zakręty - ograniczone nisko zawieszonymi wydechami
chamulce całkiem niezłe, tylko klamka chodzi trochę kapciowato i dogina
się aż do manetki, więc trzeba naciskać hamulec czterema palcami, żeby
soie
nie przygniatać innych palców.
ogólnie to bardzo wdzięczny i trwały motocykl. mój miał przejechane 76.000km.
a silnik chodził jak w moim SevenFifty - dosłownie aż gwiżdże. z tym
przebiegiem i z tym rocznikiem zadowalał się 250ml oleju na tysiąc kilometrów.
a paliwa palił 6,5 litra/100km. czy to w mieście, czy w trasie przy
prędkości 120km/h, chyba że się trochę poszalało, to wtedy brał zauważalnie
więcej oleju (ciężko stwierdzić, bo ogólnie na tysiąc wychodziło 250 -
300
ml.) no i oczywiście palił dużo więcej - nawet ok 9l/100km.
DANE
TECHNICZNE
- SILNIK:Czterocylindrowy,
rzędowy; czterosuwowy, chodzony powietrzem . Rozrząd typu DOHC, 2zawory
na cylinder,cztery gazniki Keihin o średnicy przelotu 34mm, rozrusznik
elektryczny, Średnica cylindra/skok tloka 70/48,6 mm, pojemnść skokowa
647cm^3, stopień sprężania 11:1. Moc maksymalna (78KM) przy 9 500 obr/min.
Maksymalny moment obrotowy 70Nm przy 8500 obr/min.
- PRZENIESIENIE
NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, pięciobiegowa skrzynia
biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
- PODWOZIE: Rama
stalowa boczna, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm, wahacz
wleczony podparty dwoma elementami resorująco-tłumiącym .
- WYMIARY I MASY:
nieznane :)
Opis przysłał
Mariusz Grdeń któremu chciałbym serdecznie podziękować :))) wszystkich
zainteresowanych szczegółami co do Hondy cb650 odsyłam do Mariusza
|