MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
HONDA CB 750 K Pierwsza Honda była motocyklem szokującym nowoczesna konstrukcja. Czterocylindrowy rzędowy silnik ustawiony poprzecznie, z wałkiem rozrządu w głowicy, cztery gaźniki i cztery oddzielne tłumiki musiały robić wrażenie. W 1978 roku stary ośmiozaworowy silnik OHC zastąpiono zupełnie nową jednostką. Znany silnik poddano mocnej modernizacji. Silnik został wyposażony w dwa wałki rozrządu i szesnaście zaworów. Honda zyskała popularność dzięki bardzo dobrym osiągom , trwałemu i niezawodnemu silnikowi (poza tym wprowadzono wiele wersji CB m. in. Wersję LTD jako soft chopper oraz CB 750 F w wersji europejskiej).
Pierwszy kontakt z CB może wpłynąć bardzo korzystnie, silnik pracuje miękko i cicho wzbudzając zaufanie. Ucieszy także elastyczność tzn. 2000 obrotów wystarczy by poruszać się na piątym biegu i sprawnie przyspieszać jednak jeżeli chce się ostro przyspieszać motocykl ma jeszcze w zanadrzu jeszcze 6500 obr/min. Tak więc silnik sprawnie przyspiesza od najniższych do najwyższych obrotów. Pozycja za kierownicą jest wygodna i odprężona typowa dla naked bike'a. Jednak powyżej 120 km/h jazda z wyprostowanym tułowiem oznacza walkę z wiatrem chyba typowa w tego typu motocyklach. Zawieszenie CB750K jest bardzo miękkie i przejeżdżanie przez torowiska lub koleiny jest prawie zupełnie nieodczuwalne jednak ta sama miękkość zaczyna przeszkadzać powyżej 140 km/h, na zakrętach czuć nieprzyjemne falowanie którego przyczyna tkwi w tylnym wahaczu. . Przy hamowaniu należy pamiętać, że jest to motocykl z innej epoki. Aby osiągnąć zadowalający efekt dzwignie hamulca należy wciskać zdecydowanie bez obawy o zablokowanie koła , tylny hamulec ze swojego zadania wywiązuje się bardzo dobrze. Motocykl w stanie gotowym do drogi waży 260 kg. Pewną satysfakcję mogą sprawić szprychowane koła i chromowane błotniki oraz 4 tłumiki nadając motocyklowi tak modny dziś klasyczny styl. DANE TECHNICZNE SILNIK:
Czterocylindrowy, rzędowy; czterosuwowy, chłodzony powietrzem. Rozrząd
typu DOHC, 4 zawory na cylinder, cztery gaźniki o średnicy przelotu 34
mm, rozrusznik elektryczny, średnica /skok tłoka 62/62mm, pojemność skokowa
749 cm^3, stopień sprężania 9:1. Moc maksymalna (78KM). DANE EKSPLOATACYJNE Przegląd
techniczny co 5 000 km wymian1 oleju silnikowego co 5000 km. |