MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
HONDA CBR 1000 Honda CBR1000F została zaprojektowani i zbudowana w połowie lat osiemdziesiątych i w zasadzie miała być jednośladem sportowym, jego twórcy nie dążyli do wysokiego poziomu uniwersalności, nawet dane techniczne stawiały CBR w klasie motocykli sportowych. Siła CBR1000F tkwi przede wszystkim w silniku. Czterocylindrowy czterosuwowy z dwoma wałkami rozrządu i 16 zaworami do tego zasilanie 4 gaźnikami o średnicy przelotu 38 mm oraz chłodzenie cieczą był typowymi cechami motocykli sportowych w tamtych latach jednak masa silnika która wynosiła 85 kg była czymś nowymPonad to silnik spełniał rolę konstrukcji nośnej (wahacz tylny w bloku silnika). Wkrótce jednak okazało się że największą zaletą nowej konstrukcji jest bez awaryjność i trwałość, udowodniono ją nie tylko w testach długodystansowych a także w praktyce na dystansach grubo przekraczających nawet 100 000 km. Kolejną ważną sprawą którą dał się zauważyć w CBR1000 to osłony aerodynamiczne. Podstawowym założeniem przy konstruowaniu owiewek było zwiększenie prędkości maksymalnej i zmniejszenie paliwa (jednak co do zmniejszenia zużycia paliwa założenie te zostało tylko w fazie planów ponieważ motocykl charakteryzuje się dość wysokim zużyciem paliw 8-9 l na 100km). Obudowy jednak nie chroniły kierowcy od czynników atmosferycznych a także przed pędem powietrza. Zawieszeni zestrojono bardzo dobrze : komfortowo a jednocześnie na tyle sztywno ze motocykl nadawał się do sportowej jazdy. Wśród wad CBR 1000 można by wymienić jedna dotyczącą jednostki napędowej. Niedopracowanym elementem był hydrauliczny napinacz rozrządu zanim dotarł do niego sprężony olej przez kilka sekund łańcuch rozrządu nie był napięty i wydawał z siebie klekot. Już w 1988 roku zmieniono konstrukcję napinacza i zmieniono kanały zaopatrujące go w olej. Pierwsza poważna modernizacja CBR1000 odbyła się w roku 1989 zmiany dotyczyły min geometrii podwozia, jednocześnie zwiększając ogumienie (ze 110 na 120 przód i 140 do 170 tył). Zmieniono konstrukcje widelca, rezygnując z pneumatycznego tłumienia. Podwyższono szybę owiewki, przednia część owiewki została pochylona do przody (zmieniając również przedni reflektor). Ładowność zwiększono o 15 kg. W 1993 nadeszła pora na kolejną modyfikację. Zmiany dotyczyły głównie hamulców. Wprowadzono wówczas system Dual CBS (system dzięki któremu po naciśnięciu dzwigni hamulca przedniego następowało zaciśnięcie czterech tłoczków w przednim kole i dwóch tłoczków w tylnym kole, natomiast naciśnięcie nożnego hamulca powodował uruchomienie jednego tłoczka w przednim kole i jednego w tylnym). Poza tym zmieniono gaźniki podciśnieniowe na nowe o średnicy przelotu 37mm. Podsumowując Honda CBR 1000 należy do motocykli trwałych, niezawodnych, wygodnych, atrakcyjnych dlatego modele używane utrzymują się w cenie. DANE TECHNICZNE
DANE EKSPLOATACYJNE
|