motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w cišgu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

[ HISTORIA FIRMY HONDA]

Założyciel firmy - Soichiro Honda - urodził się w 1906r w Komyo, niedaleko Hamamatsu. Był synem kowala. Od swojego ojca uczył się obróbki stali a od swojego dziadka japońskiej filozofii życia. Już jako mały chłopak interesował się techniką. Wysłano go do Tokyo, by uczył się fachu mechanika. Tam wkrótce, wraz ze swoim mistrzem, rozpoczął budowę wyścigowych samochodów. Podczas II Wojny Światowej produkował pierścienie tłokowe do silników samolotów wojskowych. Po wojnie sprzedał swoją firmę Toyocie i rozpoczął wędrówkę po zniszczonym kraju Obserwował ludzi i doszedł do wniosku, że w tym trudnym czasie ludziom najbardziej potrzebne były małe, silnikowe jednoślady. Zgromadził zespół pomocników i rozpoczął montaż silników do rowerów. Tak powstał Honda Technical Research Institute. W 1948r zaczęły powstawać, w zakładzie przemianowanym na Honda Motor Company, pierwsze własne wyroby. W 1949r przypadkowo poznał człowieka, który był takim samym jak on perfekcjonistą i miał identyczny sposób myślenia. Takeo Fujisawa miał również podobne jak Honda wizje marketingu i dystrybucji. Działali razem przez następne 35 lat. Soichiro Honda zmarł w 1991r zostawiając swoje imperium w pełnym rozkwicie. W 1951r Honda wprowadziła na rynek swój pierwszy silnik czterosuwowy. Firmy nie załamał kryzys gospodarczy po wojnie w Korei i w 1958r przedstawiono bardzo udany model Super Cub z czterosuwem o pojemności 50, 60, 75, 90, 100 lub 110ccm. Ten moped produkowany jest do dzisiaj. Sprzedany został w ilości 27 milionów egzemplarzy i jest pod tym względem światowym rekordzistą. W 1959r Honda zadebiutowała w wyścigach, wystawiając trzech kierowców do niezwykle trudnej imprezy na wyspie Man. Kierowcy zajęli 6, 7 i 8 miejsce, wygrywając jednocześnie w klasyfikacji zespołowej. Dwa lata później kierowcy na Hondach zdobyli Mistrzostwo Świata. Do momentu wycofania się z wyścigów w 1967r Honda zdobyła łącznie 14 tytułów Mistrza Świata. W 1960r Honda stała się, dzięki eksportowi do Ameryki i Europy, największym producentem motocykli na kuli ziemskiej. Kiedy w 1967r firma przedstawiła model CB750, stało się jasne, że dla imperium Hondy nie ma granic. Twórca tego imperium przykładał szczególną uwagę do jakości swoich produktów. Wysoką niezawodność potwierdzały liczne długodystansowe testy, codzienne obserwacje użytkowników oraz sukcesy sportowe w trudnych warunkach rywalizacji. Ilość wyprodukowanych motocykli w 1998r przekroczyła 100 milionów sztuk. Cztery główne światowe oddziały istnieją w Japonii, obu Amerykach, Azji i Europie. Obecnie roczna produkcja motocykli Hondy przekracza 5.000.000 maszyn. Jest światowym liderem wśród producentów.

  • 1951 Honda przedstawia swój cichy, niezawodny czterosuwowy silnik z rozrządem OHV w momencie, gdy staje się jasne, że nad przyszłością hałaśliwych i trujących dwusuwów gromadzą się czarne chmury. Kiyoshi Kawashima, późniejszy prezydent Hondy, w motocrossie w górach Hokone ukazał jego wyższość nad dwusuwami.
  • 1958 Wprowadzenie do produkcji czterosuwowego motocykla Cub C100 o pojemności 50 ccm. Japonia produkuje rocznie 750 tys. motocykli i konkurencja zaczyna być ostra. Zmuszona do eksportu, Honda przedstawia pierwszy motor z dwoma wałkami rozrządu w głowicy Dream C70 o pojemności silnika 247 ccm oraz dla szybko rozwijających się krajów rejonu Pacyfiku i dalekiej Azji - Super Cub. Pierwszy 50 ccm Super Cub posiada dużą moc 4, 5 KM uzyskaną dzięki badaniom nad procesem spalania i wzrostem mocy. Elektryczny rozrusznik i odśrodkowe sprzęgło pozwala na łatwą jazdę. Doceniają to niedoświadczeni użytkownicy, dla których jest to pierwszy w życiu pojazd. Super Cub z jego chłodzonym powietrzem czterosuwowym silnikiem o pojemności 50 ccm nie jest drogi i jest dobrej jakości. Motor posiada ramę z tłoczonej blachy stalowej, tylne wleczone wahacze i resorowane koło przednie na krótkim wahaczu pchanym. Głębokie błotniki i duże koła czynią go idealnym na zakurzone drogi. Prawie nie zmieniony, sprzedaje się z silnikiem 50, 75 i 90 ccm.
  • 1961 Honda demonstruje technologię budowy światowych motocykli. Pierwsze zwycięstwo w wyścigu Isle of Man Tourist Trophy.
  • 1966 Fabryczny zespół wyścigowy Hondy wygrywa Motocyklowe Mistrzostwa Świata Producentów w klasie 50, 125, 250, 350 i 500 ccm. Po raz pierwszy jedna firma wygrała klasyfikację we wszystkich 5 klasach w jednym roku.
  • 1969 Motocykl-marzenie, Dream CB 750 Four. Znakomity, czterocylindrowy, chłodzony powietrzem, poprzecznie umieszczony silnik z rozrządem OHC, jakby żywcem przeniesiony z torów wyścigowych. Pierwszy model wielocylindrowych silników ery "dużych motocykli". Zaprojektowany na bazie światowych doświadczeń wyścigowych, wkrótce stał się pierwszym masowo produkowanym sportowym motocyklem. Technologia Hondy i mistrzowskie silniki czynił zeń niezwykłą perełkę wśród innych motocykli. W odczuciu klientów silnik odznaczający się tak pięknym wyglądem zewnętrznym wewnątrz musi być jeszcze lepszy.
  • 1983 Wprowadzenie w motocyklach mechanizmu zwanego REV. W głowicach z czterema zaworami na cylinder poruszany hydraulicznie tłoczek w dźwigienkach zaworowych odłączał napęd jednego zaworu ssącego i jednego wydechowego, zapewniając lepsze napełnianie i osiągi silnika na niskich obrotach. Układ ten po raz pierwszy przedstawiono na wystawie w Tokio w listopadzie, a w produkcji seryjnej pojawił się w modelu CBR 400F w grudniu tego roku.
  • 1991 Honda wypuszcza super motocykl NR 750 z owalnymi tłokami sprzedawany za cenę sportowej NSX. Owalny tłok wydawał się być zbyt oryginalnym rozwiązaniem technicznym. Angielski dziennikarz LJK Setright określił ten fakt słowami "... historyczny wypadek" oraz "... wyrób wyścigowej technologii, który burzy naturalny postęp techniczny poprzez możliwość obejścia limitu ilości cylindrów silnika". Tradycyjne silniki 4-suwowe miały małe szanse współzawodniczenia z dominującymi w wyścigach silnikami 2-suwowymi. Nasunęło to inżynierom Hondy pomysł stworzenia niekoniecznie okrągłego tłoka. Ograniczeni 36 mm skokiem ttoka i narzuconą przepisami ilością 4 cylindrów, zdecydowali się na stworzenie owalnego cylindra z dwom.. komorami spalania, tj. ośmiu komór w silniku. Choć silnik posiadał tylko cztery tłoki i cylindry, w zasadzie był małym silnikiem V8. Drogowa wersja V 4 NR 750. Każdy owalny tłok posiadał dwa tytanowe korbowody i głowice z podwójną ilością komór spalania, świec, zaworów i wtryskiwaczy, w porównaniu do zwykłego silnika V-4. Silnik ten osiągał 125 KM mocy przy obrotach 14 tys. na min. Magnezowe koła, aluminiową ramę uzupełniono kompozytem z włókien węglowych, pojedynczy wahacz tylny i odwrócony widelec przedni przejęto wprost z crossowych modeli Honda klasy enduro.
  • 1994 Pierwszy eksperymentalny odrzutowiec Honda MH-02 o konstrukcji całkowicie kompozytowej.