motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w cišgu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

HONDA VFR 750

Honda VFR okazuje się motocyklem niezwykle trwałym , niezawodnym i zwrotnym, prezentuje przy tym zalety motocykla turystycznego. Chodzi tu głównie o wygodną pozycje za kierownica, dużą owiewkę chroniąca przed warunkami atmosferycznymi.

Hondę VFR 750 pokazano po raz pierwszy w 1986 r i od razu wzbudzała zachwyt. Rozwiązania techniczne zastosowane w tym modelu stały się standardem w latach 90. Przykładem może być aluminiowa rama i wahacz, chłodzenie cieczą lub zastosowanie do napędu wałków rozrządu kół zębatych. Pierwszej modernizacji VFR doczekał się w 1988 r . zmieniono fazy rozrządu, tłoki i układ wydechowy, zmieniono także tarcze hamulcowe z przodu (od CBR1000 o 20mm większa średnica).

Zrezygnowano także z mało efektywnego systemu TRAC zapobiegającemu nurkowaniu motocykla podczas hamowania. Kolejna modernizacja przypadła na rok 1990 najważniejsza zmianą było wprowadzenie jednoramiennego wahacza w tylnym zawieszeniu, zmieniono także geometrie przedniego zawieszenia oraz szerokość obręczy kół. Nowa kanapa i mocowanie podnóżków zapewniały jeszcze lepsze warunki do podróżowania. W nadwoziu VFR pojawił się podwójny reflektor . w silniku zmianą uległ kont rozchylenia zaworów a także cały mechanizm ich uruchamiania . zabierakowe dźwigienki zastąpiono szklankowymi popychaczami.

Model z 1994 został odchudzony o 10 kg i zyskał nową stylizację podobną do modeli NR. Ciekawostka w modelu 94 było zastosowanie całkowicie elektronicznej deski rozdzielczej. Wszystkie wskaźniki sterowane były elektronicznie (linki obrotomierza i szybkościomierza odeszły w przeszłość dla VFR).

Niezawodność i żywotność VFR obrosła niemal w legendę , cicha i kulturalna praca silnika wzbudza zaufanie. Przebiegi rzędu 150-200 tyś km poza wymianą tarcz sprzęgłowych i kilku łożysk nie są rzadkością. VFR ma niewiele wad są to głównie słabe łożyska na wałku zdawczym (bardzo niekorzystnie wpływa zbyt mocne naciągnięcie łańcucha), w pierwszych modelach słabo spisywały się łożyska w główce ramy, narzekano również na zbyt krótkie wsporniki lusterek.

 

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK:Czterocylindrowy, widlasty; czterosuwowy, chodzony cieczą,rozchylenie cylindrów 90 stopni. Rozrząd typu DOHC, 4 zawory na cylinder,cztery gaznikiki Keihin o średnicy przelotu 34mm, rozrusznik elektryczny, Średnica cylindra/skok tloka 70/48,6 mm, pojemnść skokowa 748 cm^3, stopien spre?ania 11:1. Moc maksymalna 74kW (100KM) przy 10 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 78Nm przy 9500 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, sześciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
  • PODWOZIE: Aluminiowa rama boczna, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm, wahacz wleczony jednoramienny (aluminiowy) podparty centralnym elementem resorująco-tłumiącym . Hamulce: przód-dwie tarcze o średnicy 276 mm, tył- tarcza o średnicy 256mm. Ogumienie: przód - 120/70 H VR 17, tył - 170/60 VR 17.
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2180 mm, rozstaw osi 1470mm, wysokość siodła 780mm, pojemność zbiornika paliwa 20 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 226kg.. OSIĄGI: Prędkość maksymalna 230km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy, średnie zużycie paliwa 6,5 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 24 000 km wymianą oleju silnikowego co 12 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 12 000 km.
  • Olej silnikowy 10 W 40 (3,9 litry).
  • Świece zapłonowe NGK DPR 8 EA-9 lub DPR 9 EA-9 lub CR 8 EH-91
  • Olej teleskopowy ATF 523 cm^3 w lewej 513 w prawej goleni.
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,16mm , wydechowe 0,25mm