MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
HONDA VFR 750 Honda VFR okazuje się motocyklem niezwykle trwałym , niezawodnym i zwrotnym, prezentuje przy tym zalety motocykla turystycznego. Chodzi tu głównie o wygodną pozycje za kierownica, dużą owiewkę chroniąca przed warunkami atmosferycznymi. Hondę VFR 750 pokazano po raz pierwszy w 1986 r i od razu wzbudzała zachwyt. Rozwiązania techniczne zastosowane w tym modelu stały się standardem w latach 90. Przykładem może być aluminiowa rama i wahacz, chłodzenie cieczą lub zastosowanie do napędu wałków rozrządu kół zębatych. Pierwszej modernizacji VFR doczekał się w 1988 r . zmieniono fazy rozrządu, tłoki i układ wydechowy, zmieniono także tarcze hamulcowe z przodu (od CBR1000 o 20mm większa średnica). Zrezygnowano także z mało efektywnego systemu TRAC zapobiegającemu nurkowaniu motocykla podczas hamowania. Kolejna modernizacja przypadła na rok 1990 najważniejsza zmianą było wprowadzenie jednoramiennego wahacza w tylnym zawieszeniu, zmieniono także geometrie przedniego zawieszenia oraz szerokość obręczy kół. Nowa kanapa i mocowanie podnóżków zapewniały jeszcze lepsze warunki do podróżowania. W nadwoziu VFR pojawił się podwójny reflektor . w silniku zmianą uległ kont rozchylenia zaworów a także cały mechanizm ich uruchamiania . zabierakowe dźwigienki zastąpiono szklankowymi popychaczami. Model z 1994 został odchudzony o 10 kg i zyskał nową stylizację podobną do modeli NR. Ciekawostka w modelu 94 było zastosowanie całkowicie elektronicznej deski rozdzielczej. Wszystkie wskaźniki sterowane były elektronicznie (linki obrotomierza i szybkościomierza odeszły w przeszłość dla VFR). Niezawodność i żywotność VFR obrosła niemal w legendę , cicha i kulturalna praca silnika wzbudza zaufanie. Przebiegi rzędu 150-200 tyś km poza wymianą tarcz sprzęgłowych i kilku łożysk nie są rzadkością. VFR ma niewiele wad są to głównie słabe łożyska na wałku zdawczym (bardzo niekorzystnie wpływa zbyt mocne naciągnięcie łańcucha), w pierwszych modelach słabo spisywały się łożyska w główce ramy, narzekano również na zbyt krótkie wsporniki lusterek.
DANE TECHNICZNE
DANE EKSPLOATACYJNE
|