MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
HONDA VT 1100 Shadow jest czystym ucieleśnieniem filozofii choppera, w którym osiągi mają mniejszą rolę niż komfortowa pozycja kierowcy i silnik produkujący z dwóch rozwidlonych cylindrów morderczy moment obrotowy. Stylistyka VT 1100 wynika z założeń przyjętych przez konstruktorów jako "Project Phoenix". Zgodnie z nimi motocykl ma budzący respekt rozstaw osi 1650mm, siodło znajduje się dość nisko (705mm). Zbiornik paliwa ma obowiązkowo kształt kropli, zaś proporcje sylwetki dobrano w ten sposób by maksymalnie wyeksponować silnik z sylwetki motocykla. Towarzyszy temu oczywiście perfekcyjne wykończenie, wysokiej jakości powłoka lakiernicza i dużo chromu. Silnik Hondy Shadow z racji swojej charakterystyki równie dobrze mógł by sprawdzić się w traktorze. Swój gigantyczny moment obrotowy 97 Nm osiąga już przy 2750 obr/min. Do osiągnięcia maksymalnej mocy 60 KM wystarczy tylko 3500 obr/min. A wszystko to przy braku jakichkolwiek wibracji i przy akompaniamencie wspaniale dudniących tłumików. Charakterystyka gangu przypomina jednak prace silnika Twin. I nic dziwnego gdyż w trosce o wyrównoważenie silnika przesunięto czopy wału o kąt 90 stopni. Shadow oferuje wszystko co do tej pory wymyślono w dziedzinie budowy tego typu motocykli. Oba potężne cylindry rozchylone są pod kątem 45 stopni chłodzone są cieczą. W każdej głowicy znajduje się wałek rozrządu napędzający po trzy zawory. Hydrauliczne popychacze zaworowe pozwalają na bezobsługową eksploatacje , a w połączeniu z wolnoobrotowym silnikiem gwarantuje wiele tysięcy mil jazdy. Duża komora spalania wymogła zastosowanie dwóch świec na cylinder. Sporo wysiłku kosztowało konstruktorów ukrycie układu zasilania. Filtr powietrza powędrował pod siedzenie i pobiera powietrze z rury grzbietowej ramy. Hydrauliczne sprzęgło daje się sterować dwoma palcami, tak że nadmiar energii można przekazać na sterowanie tym 245 kilowym kolosem. Precyzja wybierania biegów nie odbiega od panujących standardów. Piąty bieg ma pełnić zadanie nadbiegu pozwala to na oszczędzanie paliwa na autostradach (zużycie paliwa ok. 8.5 l / 100km a zbiornik paliwa ma 13 litrów poj !!!). Podobnie jak silnik bezobsługowo zaprojektowano podwozie czyli napęd wałem kardana . Tylne zawieszenie jest regulowane pięciostopniowo, kanapa jest obszerna i bardzo wygodna. Przednie zawieszenie przy skoku 160mm i średnicy rur nośnych 41mm pozwala na jazdę po gorszych drogach. Prowadzenie Shadowa przypomina nieco manewrowanie tankowcem jednak pamiętajmy o tym ze jest to motocykl który nie jest stworzony do przejazdów każdego zakrętu przy dużych prędkościach. Hamulce mimo zastosowaniu tylko jednej tarczy hamulcowej z przodu i bębna z tyłu radzą sobie świetnie z tym 245 kg sprzętem. Długa niska sylwetka , tylne koło z masywna 15 calowa oponą blask chromu nadają Hondzie Shadow niepospolitej elegancji. DANE TECHNICZNE SILNIK: Chłodzony
cieczą, dwucylindrowy V-o kącie rozchylenia cylindrów 45 stopnie, poj.
1099cm^3 , czterosuwowy z jednym wałkiem rozrządu w głowicy napędzanych
łańcuchem, trzy zawory na cylinder, dwie świece zapłonowe na cylinder,
gaźniki podciśnieniowe Keihin o średnicy 36mm, zapłon elektroniczny, rozrusznik
elektryczny akumulator 12V, stopień sprężania 8,5:1 Moc maksymalna 60
KM przy 5000 obr/min moment obrotowy 97 Nm przy 2750 obr/min. DANE EKSPLOATACYJNE
|