motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

HONDA VT 500 C / VT 500 E

Stworzenie motocykla zgodnie z włoskim stylem dało zaskakujący efekt. Motocykl miał prosty klasyczny wygląd , klasyczna pozycje za kierownicą i dobre osiągi jak na motocykl klasy 500. jednak dokładnie zaglądając pod osłony można było określić dlaczego górował nad włoskimi maszynami, przede wszystkim prostota obsługi. Poza wymianą oleju nie trzeba było nic więcej robić, ponieważ o luz zaworowy dbał hydrauliczne regulatory, elektroniczny zapłon był bezobsługowy a wszystkiego dopełniał wał napędowy. Po prostu koszty eksploatacji tego motocykla były bardzo niskie.

model VT500C

Drugą ważną cecha nowego modelu był silnik. Jednostka napędowa to dwucylindrowy, czterosuwowy widlasty silnik. Mimo żeber chłodzących tak naprawdę był chłodzony cieczą. Cylindry rozchylone były pod kątem 52 stopnie co czyniło motocykl bardzo zwarty. Jednostka napędowa była lekka i wąska co sprzyjało przyjemnemu prowadzeniu motocykla na zakrętach. Korbowody umocowano pod kątem 76 stopni dzięki czemu Honda VT500 jest praktycznie pozbawiona wibracji. Układ rozrządu ma jeden wałek w głowicy jednak napędza on po trzy zawory (dwa ssące i jeden wydechowy). Dzięki temu sprawniej niż w dwu zaworowcach przebiegał proces napełniania cylindrów. Za sprawniejsze spalanie odpowiadały dwie świece zapłonowe na cylinder.

model VT500E

Zawieszenie Hondy VT500E było zestrojone raczej komfortowo i posiadało pewne wady (zbyt słabe tłumienie) objawiające się np. drganiami podwozia przy prędkościach 150-160 km/h. Ale generalnie VT500E prowadziła się dobrze i była bardzo zwrotna. Przyjemna pozycja za kierownicą, dobre hamulce (z przodu obudowana tarcza niewrażliwa na wodę) owiewka i dobre wyposażenie podnosiły komfort jazdy. Wał nie kołysał motocyklem a jego reakcje na zmiany obciążeń były minimalne.


Wersja VT500C była natomiast przygotowana na rynek amerykański (oczywiście dostępny był też w europie) . I chociaż wiele mu brakowało do prawdziwego choppera przystało to jednak zasadnicza koncepcja dość wiernie odpowiadała wzorcom za oceanu.
Tak naprawdę VT500C to ulepszony soft chopper, japoński pomysł na motocyklową klasykę. Jednak w tym modelu raziły tylko szczegóły m.in. prostokątny reflektor, zbyt duże rozchylenie cylindrów lub wysokoobrotowy charakter silnika. Jednak na VT500C podróżowało się równie komfortowo jak na wersji E z tym że podnóżki kierowcy wysunięto do przodu. Za to pasażer miał tutaj znacznie lepsze warunki do podróży. Problemy wersji Custom był znacznie mniejsze niż w wersji E, 13 litrowy zbiornik paliwa.

Modele VT500 produkowane były od 1982 roku do 1987 roku . Dały się poznać jako motocykle trwałe i niezawodne, pozbawione wad i typowych usterek. W silniku najszybciej zużywają się uszczelniacze zaworów, uszczelnienia układu wydechowego i powierzchnie robocze dźwigienek zaworowych, także co 20000 km należy wymieniać uszczelniacze widelca teleskopowego.

 

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Chłodzony cieczą, dwucylindrowy V-o kącie rozchylenia cylindrów 52 stopnie, poj. 491cm^3 , czterosuwowy z jednym wałkiem rozrządu w głowicy napędzanych łańcuchem, trzy zawory na cylinder, dwie świece zapłonowe na cylinder, gaźniki podciśnieniowe keihin o średnicy 32mm, zapłon elektroniczny, rozrusznik elektryczny akumulator 12V, średnica/skok tłoka 71/62, stopień sprężania 10,5:1 Moc maksymalna 50 KM przy 9000 obr/min moment obrotowy 45 Nm
  • PRZENIESIENIE NAPĘDU: Napęd wstępny kołami zębatymi, wielotarczowe sprzęgło mokre , 6 stopniowa skrzynia biegów, napęd tylnego koła: wał Kardana.
  • PODWOZIE: Podwójna rama zamknięta z rur stalowych, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 37 mm i skoku 120mm, wahacz dwuramienny stalowy podparty dwoma elementami resorująco - tłumiącymi, Hamulce przód tarcz o średnicy 238mm tył bęben o średnicy 140mm Ogumienie przód 110/90S18 120/80 S 18
  • WYMIARY I MASA: Długość 2200mm,wysokość siodła 790mm, pojemność zbiornika paliwa 17l/13 wersja C, masa w stanie gotowym do drogi 204 kg , dopuszczalna masa całkowita 386 kg
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 187 km/h, Przyspieszenie od 0 do 100 - 5,7s, zużycie paliwa 7,8l na 100 km

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 6 000 km wymian1 oleju silnikowego co 12000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 12 000 km.
  • Olej silnikowy 10 W 40 (2,5 litra).
  • Olej w zawieszeniu przednim SAE 7, 5 po 360 cm ^3 w każdej goleni
  • Świece zapłonowe NGK DPR 8 EA-9 odstęp między elektrodami 0,8-0,9 mm
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy automatycznie.
  • Obroty biegu jałowego 1100 +/-100
  • Śruba składu mieszanki wykręcona o 2,25 obrotu
  • Olej w przekładni głównej SAE 80 (120 ccm)
  • Ciśnienie w ogumieniu przód solo/pasażer 2,00 tył 2,0/2,5 z pasażerem