MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
HONDA VT 500 C / VT 500 E Stworzenie
motocykla zgodnie z włoskim stylem dało zaskakujący efekt. Motocykl miał
prosty klasyczny wygląd , klasyczna pozycje za kierownicą i dobre osiągi
jak na motocykl klasy 500. jednak dokładnie zaglądając pod osłony można
było określić dlaczego górował nad włoskimi maszynami, przede wszystkim
prostota obsługi. Poza wymianą oleju nie trzeba było nic więcej robić,
ponieważ o luz zaworowy dbał hydrauliczne regulatory, elektroniczny zapłon
był bezobsługowy a wszystkiego dopełniał wał napędowy. Po prostu koszty
eksploatacji tego motocykla były bardzo niskie. model VT500C Drugą
ważną cecha nowego modelu był silnik. Jednostka napędowa to dwucylindrowy,
czterosuwowy widlasty silnik. Mimo żeber chłodzących tak naprawdę był
chłodzony cieczą. Cylindry rozchylone były pod kątem 52 stopnie co czyniło
motocykl bardzo zwarty. Jednostka napędowa była lekka i wąska co sprzyjało
przyjemnemu prowadzeniu motocykla na zakrętach. Korbowody umocowano pod
kątem 76 stopni dzięki czemu Honda VT500 jest praktycznie pozbawiona wibracji.
Układ rozrządu ma jeden wałek w głowicy jednak napędza on po trzy zawory
(dwa ssące i jeden wydechowy). Dzięki temu sprawniej niż w dwu zaworowcach
przebiegał proces napełniania cylindrów. Za sprawniejsze spalanie odpowiadały
dwie świece zapłonowe na cylinder. model VT500E Zawieszenie Hondy VT500E było zestrojone raczej komfortowo i posiadało pewne wady (zbyt słabe tłumienie) objawiające się np. drganiami podwozia przy prędkościach 150-160 km/h. Ale generalnie VT500E prowadziła się dobrze i była bardzo zwrotna. Przyjemna pozycja za kierownicą, dobre hamulce (z przodu obudowana tarcza niewrażliwa na wodę) owiewka i dobre wyposażenie podnosiły komfort jazdy. Wał nie kołysał motocyklem a jego reakcje na zmiany obciążeń były minimalne.
Modele VT500 produkowane były od 1982 roku do 1987 roku . Dały się poznać jako motocykle trwałe i niezawodne, pozbawione wad i typowych usterek. W silniku najszybciej zużywają się uszczelniacze zaworów, uszczelnienia układu wydechowego i powierzchnie robocze dźwigienek zaworowych, także co 20000 km należy wymieniać uszczelniacze widelca teleskopowego.
DANE TECHNICZNE
DANE EKSPLOATACYJNE
|