motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

KAWASAKI GPX 600

Premiera Kawasaki GPX odbyła się 1987 roku Silnik nowego modelu pochodził od modelu GPZ 600. Wielu fachowców uznaje, że silnik zastosowany w modelu GPZ 600 a następnie w GPX 600 otworzył nową erę w dziedzinie motocyklowych jednostek napędowych. Tak było w istocie, ale chyba pod względem prędkości obrotowej i osiągów. Oczywiście silnik w modelu GPX różnił się od silnika GPZ z 84 roku między innymi : podwyższonym stopniem sprężania, modernizacją kanałów dolotowych oraz zastosowaniem lżejszych tłoków i korbowodów wszystkie te modernizacje podniosły moc jednostki napędowej do 85 KM. Jednak mimo iż jednostka napędowa 600 posiadała zwartą budowę, bardzo dobre osiągi i trwałość oraz chłodzenie cieczą nie doczekała się umieszczenia napędu wałków rozrządu po jednej stronie silnika. Zębaty łańcuch nadal pracował na środku jednostki napędowej, w sposób typowy dla motocykli czterocylindrowych. Nie przeszkadzało to jednak by ten sam zespół napędowy zastosowano w Kawasaki ZL 600, a następnie 1994 w Kawasaki Eliminator 600. Testy drogowe wykazały iż do prowadzenia motocykla trzeba się przyzwyczaić bowiem 16 calowe koła wywołują efekt podnoszenia się pojazdu podczas hamowania w zakrętach. elementy resorująco - tłumiące oceniono jako twarde. GPX jest nieprawdopodobnie zwrotny, co w połączeniu z nieograniczoną wręcz możliwością pochyleń w łukach czyń go rasowym sportowym motocyklem. Bardzo dobre oceny zebrał układ hamulcowy. Sportowa 600 Kawasaki jak każdy motocykl ma swoje wady. Przede wszystkim trzeba się przyzwyczaić do jej nierównej pracy i nieco szorstkiej pracy tuż po uruchomieniu i fazie nagrzewania. Wykazuje także spore zapotrzebowanie na olej silnikowy, co po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów owocuje grubą warstwą nagaru na denkach tłoków, powierzchniach komór spalania i zaworach. Po ok. 50 tyś km pojawiają się kłopoty z rozrusznikiem (szczotki) i skrzynią biegów (koła zębate na 5 biegu). Ponadto po przebiegach rzędu 50-60 tyś km mogą pojawić się problemy z wytartymi przepustnicami. Stuki w głowicy mogą świadczyć o zużyciu panewek wałków rozrządu. Niestety odlane są one razem z głowicą, niezbędna jest wtedy wymiana całego elementu.

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Czterocylindrowy, rzędowy, czterosuwowy, chodzony cieczą .Rozrząd typu DOHC, cztery zawory na cylinder, cztery gaźniki Keihin o średnicy przelotu 32 mm, rozrusznik elektryczny, Średnica cylindra/skok tłoka 60/52,4 mm, pojemność skokowa 593 cm^3, stopień; sprężania 11,0:1. Moc maksymalna 64kW (85KM) przy 10 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 52 Nm przy 9000 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, sześciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
  • PODWOZIE: Stalowa otwarta , widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 37 mm ,wahacz wleczony podparty centralnym elementem resorująco- tłumiącym .Hamulce: przód-dwie tarcze o średnicy 270 mm, tył- tarcza o średnicy 250mm. Ogumienie: przód - 110/90 ZR 16, tył - 130/90 ZR 16.
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2140 mm, rozstaw osi 1430mm, wysokość siodła 770mm, pojemność zbiornika paliwa 18 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 217kg.
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 215 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4.3 sekundy, średnie zużycie paliwa 7 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 10 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 10 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 10 000 km.
  • Olej silnikowy 20 W 40 (3 litry).
  • Swiece zapłonowe NGK DR 8 ES
  • Olej teleskopowy SAE 10 W 321 ml w każdej goleni.
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,13 mm-0,18 mm , wydechowe 0,18 mm-0,23mm.