MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
KAWASAKI GPX 600 Premiera Kawasaki GPX odbyła się 1987 roku Silnik nowego modelu pochodził od modelu GPZ 600. Wielu fachowców uznaje, że silnik zastosowany w modelu GPZ 600 a następnie w GPX 600 otworzył nową erę w dziedzinie motocyklowych jednostek napędowych. Tak było w istocie, ale chyba pod względem prędkości obrotowej i osiągów. Oczywiście silnik w modelu GPX różnił się od silnika GPZ z 84 roku między innymi : podwyższonym stopniem sprężania, modernizacją kanałów dolotowych oraz zastosowaniem lżejszych tłoków i korbowodów wszystkie te modernizacje podniosły moc jednostki napędowej do 85 KM. Jednak mimo iż jednostka napędowa 600 posiadała zwartą budowę, bardzo dobre osiągi i trwałość oraz chłodzenie cieczą nie doczekała się umieszczenia napędu wałków rozrządu po jednej stronie silnika. Zębaty łańcuch nadal pracował na środku jednostki napędowej, w sposób typowy dla motocykli czterocylindrowych. Nie przeszkadzało to jednak by ten sam zespół napędowy zastosowano w Kawasaki ZL 600, a następnie 1994 w Kawasaki Eliminator 600. Testy drogowe wykazały iż do prowadzenia motocykla trzeba się przyzwyczaić bowiem 16 calowe koła wywołują efekt podnoszenia się pojazdu podczas hamowania w zakrętach. elementy resorująco - tłumiące oceniono jako twarde. GPX jest nieprawdopodobnie zwrotny, co w połączeniu z nieograniczoną wręcz możliwością pochyleń w łukach czyń go rasowym sportowym motocyklem. Bardzo dobre oceny zebrał układ hamulcowy. Sportowa 600 Kawasaki jak każdy motocykl ma swoje wady. Przede wszystkim trzeba się przyzwyczaić do jej nierównej pracy i nieco szorstkiej pracy tuż po uruchomieniu i fazie nagrzewania. Wykazuje także spore zapotrzebowanie na olej silnikowy, co po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów owocuje grubą warstwą nagaru na denkach tłoków, powierzchniach komór spalania i zaworach. Po ok. 50 tyś km pojawiają się kłopoty z rozrusznikiem (szczotki) i skrzynią biegów (koła zębate na 5 biegu). Ponadto po przebiegach rzędu 50-60 tyś km mogą pojawić się problemy z wytartymi przepustnicami. Stuki w głowicy mogą świadczyć o zużyciu panewek wałków rozrządu. Niestety odlane są one razem z głowicą, niezbędna jest wtedy wymiana całego elementu. DANE TECHNICZNE
DANE EKSPLOATACYJNE
|