motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w cišgu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

KAWASAKI GPZ 550

Kawasaki to typowy przedstawiciel "wyścigu zbrojeń" prowadzonego przez japońskie firmy pod koniec lat 70 i 80. Motocykl reprezentował się dość duża moc jak na owe czasy bo 58 KM przy 9000 obr/min. Motocykle weszły do seryjnej produkcji w 1981 r jednak ze względu na podwójne amortyzatory w tylnym zawieszeniu oraz 19 calowe koła kierownictwo Kawasaki zdecydowało się na zmiany w modelach 83W modelu tym zasadniczo przekonstruowano tylne zawieszenie (zamieniaj1c podwójne amortyzatory na amortyzator centralny w systemie zwanym Uni-Track), zmieniono także obręcze kół z siedmio na 5-ramienne odlewane z lekkich stopów. Silnik także poddano zmiana -wzrost mocy do 62 KM przy 9500 obr/min. Sezon 84 przyniós3 kolejne zmiany tym razem w nadwoziu i przednim zawieszeniu. Nowa linia motocykla by3a bardziej agresywna , zastosowano większą owiewka przykręcaną do ramy natomiast 5-ramienne obręcze zast1piono 3-ramiennymi ,koło przednie zmieniono na 18 calowe. Przednie zawieszenie otrzymało system zapobiegający nurkowaniu motocykla przy hamowaniu o nazwie AVDS.

SILNIK: Silnik gpz550 pokonują dystans 80-100 tyś kilometrów bez większych problemów. Jedną z większych wada są częste wycieki oleju z pod głowicy (Winę za taki stan rzeczy ponoszą gumowe o-ringi, umieszczone w kanale olejowym który dostarcza olej do układu rozrządu, które szybko przestają spełniać swe zadanie.

Co jakiś czas mogą pojawić się także kłopoty z napinaczem rozrządu (napinacz posiada zbyt małą możliwość regulacji) PODWOZIE: Wykazuje duża niestabilność podczas długich szybkich łuków, hamulce bardzo dobrze spełniają swe zadanie (z przodu 2 tarcze z tylu jedna) NADWOZIE: Bardzo wygodna i odprężona pozycja, motocykl świetnie nadający się do długich podróży, chodź torby na bak zasłaniają deskę rozdzielcza. Dokuczliwa wada są także wsporniki lusterek w rocznikach produkowanych po 83r są za krótkie.

 

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK:Czterocylindrowy, rzedowy, czterosuwowy, chodzony powietrzem.Rozrząd typu DOHC, dwa zawory na cylinder,cztery gaznikiki Teikei o średnicy przelotu 27 mm, rozrusznik elektryczny, Średnica cylindra/skok tloka 58/52,4 mm, pojemnść skokowa 553 cm^3, stopien spre?ania 10,0. Moc maksymalna 48 kW (65KM) przy 10500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 48Nm przy 8500 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Przełożenie wstępne kołami zębatymi, wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, sześciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
  • PODWOZIE: Podwójna rama kołyskowa z rur stalowych, widelec teleskopowy, wahacz wleczony podparty centralnym elementem resorująco-tłumiącym poprzez układ dźwigni Uni-Trak. Hamulce: przód-dwie tarcze o średnicy 260 mm, tył- tarcza o średnicy 260mm. Ogumienie: przód - 100/90 H 18, tył - 120/80 H 18.
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2205 mm, rozstaw osi 1445mm, wysokość siodła 780mm, pojemność zbiornika paliwa 18 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 204kg, dopuszczalna masa całkowita 395 kg.
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 190 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, średnie zużycie paliwa 6,5 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny z wymianą oleju silnikowego co 5 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 10 000 km.
  • Olej silnikowy 10 W 40 (3 litry).
  • Świece zapłonowe NGK DPR 9 EA-9 lub ND X 27 EPR-U9.
  • Olej teleskopowy SAE 5 W 20 229 cm^3 w każdej goleni.
  • Akumulator 12 V 12 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,10-0,20mm , wydechowe 0,15-0,25mm.

DOWNLOAD

Schemat instalacji elektrycznej GPZ550 2,9MB

Schemat tylnego zawieszenia Uni-Trak 473KB