MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
KAWASAKI GPZ 550 Kawasaki to typowy przedstawiciel "wyścigu zbrojeń" prowadzonego przez japońskie firmy pod koniec lat 70 i 80. Motocykl reprezentował się dość duża moc jak na owe czasy bo 58 KM przy 9000 obr/min. Motocykle weszły do seryjnej produkcji w 1981 r jednak ze względu na podwójne amortyzatory w tylnym zawieszeniu oraz 19 calowe koła kierownictwo Kawasaki zdecydowało się na zmiany w modelach 83W modelu tym zasadniczo przekonstruowano tylne zawieszenie (zamieniaj1c podwójne amortyzatory na amortyzator centralny w systemie zwanym Uni-Track), zmieniono także obręcze kół z siedmio na 5-ramienne odlewane z lekkich stopów. Silnik także poddano zmiana -wzrost mocy do 62 KM przy 9500 obr/min. Sezon 84 przyniós3 kolejne zmiany tym razem w nadwoziu i przednim zawieszeniu. Nowa linia motocykla by3a bardziej agresywna , zastosowano większą owiewka przykręcaną do ramy natomiast 5-ramienne obręcze zast1piono 3-ramiennymi ,koło przednie zmieniono na 18 calowe. Przednie zawieszenie otrzymało system zapobiegający nurkowaniu motocykla przy hamowaniu o nazwie AVDS. SILNIK: Silnik gpz550 pokonują dystans 80-100 tyś kilometrów bez większych problemów. Jedną z większych wada są częste wycieki oleju z pod głowicy (Winę za taki stan rzeczy ponoszą gumowe o-ringi, umieszczone w kanale olejowym który dostarcza olej do układu rozrządu, które szybko przestają spełniać swe zadanie. Co jakiś czas mogą pojawić się także kłopoty z napinaczem rozrządu (napinacz posiada zbyt małą możliwość regulacji) PODWOZIE: Wykazuje duża niestabilność podczas długich szybkich łuków, hamulce bardzo dobrze spełniają swe zadanie (z przodu 2 tarcze z tylu jedna) NADWOZIE: Bardzo wygodna i odprężona pozycja, motocykl świetnie nadający się do długich podróży, chodź torby na bak zasłaniają deskę rozdzielcza. Dokuczliwa wada są także wsporniki lusterek w rocznikach produkowanych po 83r są za krótkie.
DANE
TECHNICZNE
DANE EKSPLOATACYJNE
DOWNLOAD |