MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
KAWASAKI KLE 500 Premiera nowego Kawasaki KLE 500 miała miejsce w 1991 roku. Jak źródła napędu zastosowany znany i niezawodny silnik pochodzący z modelu GPZ500s . Oczywiście silnik został zmodyfikowany pod kątem odmiennych warunków w jakich będzie musiał pracować. W wyniku zmian w fazach rozrządu moc silnika spadla z 60 do 50 KM lecz moc maksymalną osiąga już przy 8500 obr/min zamiast 9800 jak w GPZCiekawostką może być fakt że tego samego silnika Kawasaki używa w modelach choppera EN 500 i naked bike ER-5. jak widać jest to silnik uniwersalny. Jest to dwucylindrowa jednostka rzędowa o przeciwbieżnym ruch tłoków (w wyniku przestawienia czopów wału korbowego o 180 stopni). Aby drgania utrzymać na rozsądnym poziomie zastosowano w przedniej części silnika wałek wyrównujący napędzany kołami zębatymi od wału korbowego. Pomiędzy cylindrami znajduje się łańcuch napędzający oba wałki rozrządu. Po dwa zawory ssące i wylotowe na cylinder otwierane poprzez rozwidlone dźwigienki zaworowe. Jak przystało na nowoczesną jednostkę napędową chłodzenie odbywa się za pomocą cieczy (pompa wodna znajduje się w przedniej części silnika. Silnik zasilany jest dwoma gaźnikami podciśnieniowymi firmy Keihin o średnicy przelotu 34 mm. Skrzynia biegów, dzięki sześciu przełożenia pozwala KLE 500 wybrnąć z każdej opresji. Biegi przełączają się precyzyjnie i bez większego wysiłku. Zawieszenie KLE 500 można uznać za typowe w tej klasie motocykli. Z przodu zastosowano klasyczny widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm i skoku 220mm. Z tyłu równie tradycyjnie zastosowano stalowy wahacz podparty centralnym elementem resorującym o skoku 220 mm. Na drodze KLE 500 zachowuje się stabilnie, nawet przy prędkościach bliskich maksymalnym. Byłby to motocykl do długich podróży gdyby nie twardo obita kanapa która zmusza do przymusowego odpoczynku co każde 100 km. Zwiększenie przedniego koła do 21 cali i zastosowanie dość cienkiej opony poprawiło właściwości jezdne w tereni ale zmniejszyło skuteczność przedniego hamulca który ma tendencje do blokowania przedniego koła. Kawasaki KLE 500 wyposażona jest w przydatną przy większych prędkościach, agresywnie wyglądającą owiewkę. Tablica przyrządów jest bardzo słabo czytelna mimo iż jest estetycznie zaprojektowana jednak brakuje na niej wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej, którego rolę zastępuje czerwona kontrolka sygnalizująca tylko przegrzanie silnika. Do odczytania prędkości obrotowej potrzebny jest sokoli wzrok lub okulary J. DANE TECHNICZNE
|