MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
KAWASAKI LTD 440 Premiera nowego następcy Z 400 odbyła się w 1980 roku prawie równomiernie z drogową wersją z 440. Nowy model Kawasaki LTD 440 wyposażony był w dwucylindrowy silnik z jednym wałkiem rozrządu, chłodzonym powietrzem, z tłokami pracującymi w układzie współbieżnym, jednak silnik nie należał do zbyt trwałych. Często po przebiegach rzędu 35 000 - 40 000 km pojawiało się dość znaczne zużycie oleju, spowodowane najczęściej dużym zużyciem pierścieni tłokowych, cylindrów i tłoków. Po przebiegu 60 -70 tyś km trzeba liczyć się z wypalaniem gniazd zaworowych, ponadto w pierwszych modelach pojawiały się problemy z napinaczem łańcucha rozrządu Silnik mimo dwóch wałków wyrównoważających generował bardzo dokuczliwe wibracje, nie pozostawało to bez wpływu na trwałość elementów motocykla, zwłaszcza dla żarówek, ponadto zdarzały się pęknięcia błotników i wsporników układu wydechowego. Ponadto za wadę można uznać słabą skuteczność przedniego hamulca i zbyt mały zbiornik paliwa. Plusem w LTD 440 jest to ze wszystkie czynności obsługowe są bardzo proste. Luz zaworowy regulowany jest łatwo dostępnymi śrubami, a łańcuch rozrządu podczas przeglądów nie wymaga żadnej ingerencji mechaników. Smarowanie i okresowej wymianie (średnio co 10 tyś km) wymagał łańcuch napędowy, jednak od 1981 do przeniesienia napędu stosowano pasek zębaty dlatego i ten problem znikał (pasek wytrzymuje od 20 - 40 tys km). Oprócz modyfikacji napędu w LTD 440 zastosowano bezstykowy zapłon a w 1982 wprowadzono nową kanapę i większy zbiornik paliwa. W połowie lat 80 miejsce LTD 440 zajął LTD 454 o całkowicie innej konstrukcji silnika (zastosowanej później w modelach GPZ500, KLE500,EN500 i ER5). Kawasaki LTD440 to motocykl, mimo kilku wad, niezawodny o dynamicznym i elastycznym silniku o umiarkowanym apetycie na paliwo, jednak przed kupnem używanego modelu proponuje zapoznanie się ze stanem tłoków i pierścieni tłokowych ponieważ ich dobry stan wróży wieloletnią spokojną eksploatację DANE TECHNICZNE
DANE EKSPLOATACYJNE
|