motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

KAWASAKI LTD 440

Premiera nowego następcy Z 400 odbyła się w 1980 roku prawie równomiernie z drogową wersją z 440. Nowy model Kawasaki LTD 440 wyposażony był w dwucylindrowy silnik z jednym wałkiem rozrządu, chłodzonym powietrzem, z tłokami pracującymi w układzie współbieżnym, jednak silnik nie należał do zbyt trwałych. Często po przebiegach rzędu 35 000 - 40 000 km pojawiało się dość znaczne zużycie oleju, spowodowane najczęściej dużym zużyciem pierścieni tłokowych, cylindrów i tłoków. Po przebiegu 60 -70 tyś km trzeba liczyć się z wypalaniem gniazd zaworowych, ponadto w pierwszych modelach pojawiały się problemy z napinaczem łańcucha rozrządu Silnik mimo dwóch wałków wyrównoważających generował bardzo dokuczliwe wibracje, nie pozostawało to bez wpływu na trwałość elementów motocykla, zwłaszcza dla żarówek, ponadto zdarzały się pęknięcia błotników i wsporników układu wydechowego. Ponadto za wadę można uznać słabą skuteczność przedniego hamulca i zbyt mały zbiornik paliwa. Plusem w LTD 440 jest to ze wszystkie czynności obsługowe są bardzo proste. Luz zaworowy regulowany jest łatwo dostępnymi śrubami, a łańcuch rozrządu podczas przeglądów nie wymaga żadnej ingerencji mechaników. Smarowanie i okresowej wymianie (średnio co 10 tyś km) wymagał łańcuch napędowy, jednak od 1981 do przeniesienia napędu stosowano pasek zębaty dlatego i ten problem znikał (pasek wytrzymuje od 20 - 40 tys km). Oprócz modyfikacji napędu w LTD 440 zastosowano bezstykowy zapłon a w 1982 wprowadzono nową kanapę i większy zbiornik paliwa. W połowie lat 80 miejsce LTD 440 zajął LTD 454 o całkowicie innej konstrukcji silnika (zastosowanej później w modelach GPZ500, KLE500,EN500 i ER5). Kawasaki LTD440 to motocykl, mimo kilku wad, niezawodny o dynamicznym i elastycznym silniku o umiarkowanym apetycie na paliwo, jednak przed kupnem używanego modelu proponuje zapoznanie się ze stanem tłoków i pierścieni tłokowych ponieważ ich dobry stan wróży wieloletnią spokojną eksploatację

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Dwucylindrowy, rzędowy, czterosuwowy, chodzony powietrzem. Rozrząd typu OHC, dwa zawory na cylinder, dwa gaźniki Keihin o średnicy przelotu 32mm, rozrusznik elektryczny, Średnica cylindra/skok tłoka 67,5/62 mm, pojemność skokowa 443 cm^3, stopień sprężania 9,2. Moc maksymalna 26kW (35KM) przy 7 000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 32 Nm przy 3000 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, sześciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.(od 1981 roku pas napędowy)
  • PODWOZIE: Podwójna rama kołyskowa z rur stalowych, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 33mm, wahacz wleczony podparty dwoma elementami resorująco-tłumiącym . Hamulce: przód-tarcza o średnicy 277 mm, tył- bęben o średnicy 160 mm. Ogumienie: przód - 3,25 H 19, tył - 130/90 H 16. ˇ
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2120 mm, rozstaw osi 1385mm, wysokość siodła, pojemność zbiornika paliwa 11,5 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 184kg..
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 130 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,5 sekundy, średnie zużycie paliwa 5 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 5 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 5 000 km. (2,9 l)
  • Wymiana filtru olejowego co 5 000 km.
  • Olej silnikowy 10 W 40 (2,9 litra).
  • Świece zapłonowe NGK BR 7 ES.
  • Olej teleskopowy SAE 5 W 20 175 cm^3 w każdej goleni.
  • Akumulator 12 V 12 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,17-0,22mm , wydechowe 0,17-0,22mm.