motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

KAWASAKI VN 1500 VULCAN

Kawasaki Vulcan (bo tak nazywa się go w Stanach Zjednoczonych) po raz pierwszy pojawił się pod koniec 1986 roku i od razu wzbudził wiele pozytywnych emocji zwłaszcza pojemności silnika 1500 cm^3 i pozbawienie go wszelkich zbędnych rzeczy co upodobniało go do klasycznych konstrukcji Harleya-Dawidsona. Jednak podobieństwo do HD kończyło się na różnicach w technice.Kawasaki VN wyposażony był w najnowszą techniką. Klasycyzmu było tylko tyle ile można było wychwycić wzrokiem natomiast cały motocykl podporządkowany był dobrej dynamice, odpowiedniej trwałości i bez awaryjności oraz ograniczeniu do minimum czynności obsługowych. Pierwszym odstępstwem od wzorca HD był rozstawienie cylindrów pod kątem 50 stopni. Chłodzenie silnika odbywało się za pomocą cieczy natomiast drgania jednostki napędowej redukował wałek wyrównujący. W głowicach znajdowały się po dwa wałki zaworowe otwierające po 4 zawory, elektronika dbała o podwójny zapłon na każdym cylindrze (po dwie świece zapłonowe). Zredukowanie prac serwisowych dawał też wał kardana w układzie napędowym oraz regulacja luzów zaworowych w sposób hydrauliczny. Za największą zaletę Vulcana uznaje się powszechnie bardzo mocny, nieprawdopodobnie elastyczny silnik. Jego moment obrotowy jest tak duży i uzyskiwany przy tak niskich obrotach ze do jazdy wystarcza mu czterobiegowa skrzynia biegów. Już od 30 km/h można dynamicznie przyspieszać na ostatnim biegu . moc niema tu zasadniczego znaczenia. Najlepszym tego dowodem jest fakt ze we wszystkich wersjach (27, 34, 50, 60 i 70 KM) odczucia podczas jazdy są bardzo podobne a różnice widać tylko przy prędkościach maksymalnych. Pochwały zbiera także bardzo skuteczne hamulce stanowiące słaby punkt chopperów. Ale Vn-1500 ma też i swoje słabe strony. Pierwszą z nich jest wysokie zużycie oleju silnikowego sięgające nawet 1,5 l na 1000 km a egzemplarze schodzące poniżej 1 l należa do rzadkości. Na szczęście duży apetyt na środek smarny nie wpływa na trwałość jednostki napędowej. Przebiegi rzędu 100 000 km nie są problemem dla Vulcana. Krytykowano również zawieszenie , a zwłaszcza tylne które wykazuje duże zdolności do dobijania. Sa oczywiście bardzo komfortowe ale mają miękką charakterystykę. Często się zdążają kłopoty ze sprzęgłem wynikające ze złego doboru materiałów stalowych i ciernych płytek. Wadę tę poprawiono dopiero w 1994 roku. VN-15 mogą też pojawić się przerwy w dostarczaniu paliwa za co odpowiedzialne jest załamany przewód odpowietrzający. Nagminnie pękają także mocowania rurowych osłon silnika. szkodzenie łożyska na wałku zdawczym, nie powinny też dziwić szybka korozja tłumików i układu wydechowego.

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Dwucilndrowy, widlasty V 50 stopni, czterosuwowy, chodzony cieczą. Rozrząd typu OHC, Trzy zawory na cylinder, dwa gaźniki Keihin o średnicy przelotu 36 mm, rozrusznik elektryczny, Alternator o mocy 350W. Średnica cylindra/skok tłoka 102/90 mm, pojemność skokowa 1471 cm^3, stopień; sprężania 9:1. Moc maksymalna 51,5kW 70 KM przy 4 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 124 Nm przy 3000 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, czterostopniowa skrzynia biegów, wał napędowy.
  • PODWOZIE: Rama podwójna stalowa zamknięta, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm i skoku 150 mm, wahacz wleczony podparty dwa elementy resorująco -tłumiące Hamulce: przód- tarcza średnicy 300 mm, tył- tarcza o średnicy 270mm. Ogumienie: przód - 110/90 H19, tył - 150/90 H 15. o
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2410 mm, rozstaw osi 1605mm, wysokość siodła 750mm, pojemność zbiornika paliwa 16 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 284kg. Dopuszczalna masa całkowita 460 kg.
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 180 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,8 sekundy, średnie zużycie paliwa 7,5 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 5 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 10 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 10 000 km.
  • Olej silnikowy SAE SE/SF 10 W 40 (2,7 litra).
  • Świece zapłonowe NGK DPR 8 EA - 9 Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy ustawiane automatycznie (hydraulicznie)