motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

KAWASAKI ZXR 750

W 1989 Kawasaki chcąc wypełnić lukę w rynku motocyklowym wprowadza nowy model ZXR 750. Nowa klasą motocykli dzis juz bardzo popularną był klasa superbike. Silnik nowego modelu bazował na zespole napędowym modelu Kawasaki GPX 750. zachowano skoki tłoków,średnicę cylindra oraz skrzynie korbową. Czterocylindrowy silnik zawieszony był w lekkiej aluminiowej ramie grzbietowej. Przednie zawieszenie to tradycyjny widelec teleskopowy a tylny to pojedyńczy element resorująco tłumiący w kombinacji uni-track.

Twarde zawieszenie w nowym modelu idealnie wpływało na prowadzenie motocykla, stabilność i kierunkowość jazdy. Silnik osiąga moc 107 KM i odznacza się wspaniałą elastycznością. W 1990 roku ZXR stał się jeszcze lepszy dzięki kuracji odchudzającej oraz zmianie średnicy gaźników z 36mm na 38mm i zastosowaniu nowych klocków hamulcowych. Wprawdzie kuracja odchudzająca dała tylko 4 kg to jednak bylo to coś.

Sezon 1992 przyniusł całkowitą zmianę modelu praktycznie od nowa zbudowany został motocykl. W nowym silniku zastosowano szklankowe popychacze zaworów, zmniejszono skoki tłoków, nowa rama niemiała już stalowych podciągów. Zastosowano także nowy widelec Upside Down a tyle koło zaopatrzono w oponę 180 mm !!! . Zmiany poszły na dobre za wyjątkiem zawieszenie które tym razem było zbyt twarde. silnik reagowal dość spontanicznie tylko w zakresie średnich obrotów spisywał się znakomicie

ZXR to wprawdzie motocykl o ekstremalnej użyteczności ale jest ogólnie lubiany i poszukiwany między innymi dlatego ze jest idealną podstawą do przerabiania na motocykl sportowy (do wyścigów na torze) ale nie tylko dlatego: wspaniałe hamulce oraz doskonałe zawieszenie i niezawodny silnik daj naprawdę niesamowite wrażenia podczas jazdy. Wśród wad można wymienić chociażby niewygodną pozycje kierowcy niemówiąc o pasażeże, mało konfortowe zawieszeni i drobne niedociągnięcia w wykończeniu.

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Czterocylindrowy, rzędowy; czterosuwowy, chodzony cieczą. Rozrząd typu DOHC, 4 zawory na cylinder, cztery gaziki Keihin o średnicy przelotu 38 mm, rozrusznik elektryczny, Średnica cylindra/skok tłoka 71/47,3 mm, pojemność skokowa 749m^3, stopień sprężania 10,8:1. Moc maksymalna 109 KM przy 10 500 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPĘDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, sześciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
  • PODWOZIE: Rama aluminiowa grzbietowa .Widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 43mm i o skoku 120mm , wahacz wleczony (aluminiowy) podparty centralnym elementem resorująco-tłumiucym uni-track. Hamulce: przód-dwie tarcze o średnicy 320mm, tył- tarcza o średnicy 200mm.
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2180 mm, rozstaw osi 1420mm, wysokość siodła 790mm,
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 231km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4.1s, średnie zużycie paliwa 6,8 litra na 100 km.

 

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny z wymianą oleju silnikowego co 5 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 10 000 km.
  • Olej silnikowy 10 W 40 (3.5 litry).
  • Świece zapłonowe NGK DPR CR9 E
  • Olej teleskopowy SAE 5 W 20 445cm^3 w każdej goleni.
  • Akumulator 12 V 12 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,18-0,23mm , wydechowe 0,25-0,30mm.