MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
KAWASAKI ZXR 750 W 1989 Kawasaki chcąc wypełnić lukę w rynku motocyklowym wprowadza nowy model ZXR 750. Nowa klasą motocykli dzis juz bardzo popularną był klasa superbike. Silnik nowego modelu bazował na zespole napędowym modelu Kawasaki GPX 750. zachowano skoki tłoków,średnicę cylindra oraz skrzynie korbową. Czterocylindrowy silnik zawieszony był w lekkiej aluminiowej ramie grzbietowej. Przednie zawieszenie to tradycyjny widelec teleskopowy a tylny to pojedyńczy element resorująco tłumiący w kombinacji uni-track.
Twarde zawieszenie w nowym modelu idealnie wpływało na prowadzenie motocykla, stabilność i kierunkowość jazdy. Silnik osiąga moc 107 KM i odznacza się wspaniałą elastycznością. W 1990 roku ZXR stał się jeszcze lepszy dzięki kuracji odchudzającej oraz zmianie średnicy gaźników z 36mm na 38mm i zastosowaniu nowych klocków hamulcowych. Wprawdzie kuracja odchudzająca dała tylko 4 kg to jednak bylo to coś. Sezon 1992 przyniusł całkowitą zmianę modelu praktycznie od nowa zbudowany został motocykl. W nowym silniku zastosowano szklankowe popychacze zaworów, zmniejszono skoki tłoków, nowa rama niemiała już stalowych podciągów. Zastosowano także nowy widelec Upside Down a tyle koło zaopatrzono w oponę 180 mm !!! . Zmiany poszły na dobre za wyjątkiem zawieszenie które tym razem było zbyt twarde. silnik reagowal dość spontanicznie tylko w zakresie średnich obrotów spisywał się znakomicie ZXR to wprawdzie motocykl o ekstremalnej użyteczności ale jest ogólnie lubiany i poszukiwany między innymi dlatego ze jest idealną podstawą do przerabiania na motocykl sportowy (do wyścigów na torze) ale nie tylko dlatego: wspaniałe hamulce oraz doskonałe zawieszenie i niezawodny silnik daj naprawdę niesamowite wrażenia podczas jazdy. Wśród wad można wymienić chociażby niewygodną pozycje kierowcy niemówiąc o pasażeże, mało konfortowe zawieszeni i drobne niedociągnięcia w wykończeniu. DANE TECHNICZNE
DANE EKSPLOATACYJNE
|