motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

KAWASAKI ZZR 1100

Pierwszą wersie ZZ-R 1100, oznaczoną fabrycznym kodem ZXT10C wprowadzona na rynki europejskie w 1990 roku. Motocykl stał się prawdziwą sensacją bowiem w wersji "open" osiągał 148 KM , przyspieszał od 0 do 100 km/h w 2,9 s i osiągał prędkość maksymalną 280 km/h.Wynik godny maszyny sportowej jednak był to motocykl typowo turystyczny o sportowym zacięciu. Mimo iż dostał miano króla przecinaków motocykl ten świetnie sprawował się w długich wojażach, zapewniając podróżującym wysoki komfort i wygodę. Technologiczną nowością w Kawasaki ZZ-R 1100 był system Ram Air, dynamiczne doładowanie silnika poprawiające dynamikę jednostki napędowej. Wraz ze wzrostem prędkości wzrastało ciśnienie powietrza dostarczanego do gaźników specjalnym wlotem umieszczonym pod przednim reflektorem. Napełnienie cylindrów było sprawniejsze, moc maksymalna i moment obrotowy wzrastały. Nawet w wersjach zdławionych do 100 KM silnik charakteryzował się znakomitą elastycznością w niskich i średnich obrotach. Na sezon 1993 Kawasaki przygotowało nową wersję ZZ-R 1100, w której co prawda nie wprowadzono żadnych rewolucyjnych zmian ale poprawiono wiele znaczących elementów min. zmieniono obudowę o bardziej korzystnym współczynniku aerodynamicznym, sztywniejszą ramę zwłaszcza przy główce ramy, nowy wahacz z elementem resorująco - tłumiącym. Zmodernizowano także system Ram Air, który dysponował dwoma wlotami zamiast jednego, wzrosło ciśnienie doładowanego powietrza a co za tym idzie wzrosła moc i moment obrotowy. Zwiększono także zaciski hamulcowe i średnicę tarcz hamulcowych oraz zwiększono rozmiar opony tylnej na 180. Zbiornik paliwa na sezon 1993 powiększono z 20 do 24 litrów. Kolejną modernizację przeprowadzono w 1995 roku. Na desce rozdzielczej pojawił się zegar. Ważniejsze zmiany zaszły w układzie przeniesienia napędu, zmieniono także dysze w gaźnikach co miało wpływ na moc i moment obrotowy. Kawasaki ZZ-R 1100 to motocykl trwały i niezawodny. Wady tego motocykla można policzyć na palcach jednej ręki. Ci, którzy preferują sportową jazdę krytykują przednie zawieszenie (zbyt miękkie), fani turystyki zbyt małą ładowność. Poza tym wadliwy okazuje się być tłumik drgań w piaście tylnego koła, delikatne też są łożyska główki ramy.

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Czterocylindrowy, rzędowy; czterosuwowy, chodzony cieczą. Rozrząd typu DOHC, 4 zawory na cylinder, cztery gaziki Keihin o średnicy przelotu 40 mm, rozrusznik elektryczny, Średnica cylindra/skok tłoka 76/58 mm, pojemność skokowa 1052 cm^3, stopień sprężania 11,0:1. Moc maksymalna 146 KM przy 10 500 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPĘDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, sześciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
  • PODWOZIE: Aluminiowa rama zamknięta , widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 43mm i o skoku 125mm , wahacz wleczony (aluminiowy) podparty centralnym elementem resorująco-tłumiucym . Hamulce: przód-dwie tarcze o średnicy 310mm, tył- tarcza o średnicy 250mm. Ogumienie: przód - 120/70 VR17, tył - 170/60 ZR 17.
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2165 mm, rozstaw osi 1480mm, wysokość siodła 780mm, pojemność zbiornika paliwa 20 od 93r 24 dm^3, masa własna bez płynów 228 kg
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 283km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,8s, od 0 do 200 8,9 sek. średnie zużycie paliwa 5,5 do 8 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 6 000 km
  • wymiana oleju silnikowego co 6 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
  • Świece zapłonowe NGK CR9E
  • Olej silnikowy 10 W 40SF (3,5 lity)
  • Olej teleskopowy SAE 10W20 po 458 m^3 w każdej goleni sprawdzić co 6000 km.
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,13-0,19mm , wydechowe 0,18-0,24 mm.