MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
KAWASAKI ZZR 1100 Pierwszą wersie ZZ-R 1100, oznaczoną fabrycznym kodem ZXT10C wprowadzona na rynki europejskie w 1990 roku. Motocykl stał się prawdziwą sensacją bowiem w wersji "open" osiągał 148 KM , przyspieszał od 0 do 100 km/h w 2,9 s i osiągał prędkość maksymalną 280 km/h.Wynik godny maszyny sportowej jednak był to motocykl typowo turystyczny o sportowym zacięciu. Mimo iż dostał miano króla przecinaków motocykl ten świetnie sprawował się w długich wojażach, zapewniając podróżującym wysoki komfort i wygodę. Technologiczną nowością w Kawasaki ZZ-R 1100 był system Ram Air, dynamiczne doładowanie silnika poprawiające dynamikę jednostki napędowej. Wraz ze wzrostem prędkości wzrastało ciśnienie powietrza dostarczanego do gaźników specjalnym wlotem umieszczonym pod przednim reflektorem. Napełnienie cylindrów było sprawniejsze, moc maksymalna i moment obrotowy wzrastały. Nawet w wersjach zdławionych do 100 KM silnik charakteryzował się znakomitą elastycznością w niskich i średnich obrotach. Na sezon 1993 Kawasaki przygotowało nową wersję ZZ-R 1100, w której co prawda nie wprowadzono żadnych rewolucyjnych zmian ale poprawiono wiele znaczących elementów min. zmieniono obudowę o bardziej korzystnym współczynniku aerodynamicznym, sztywniejszą ramę zwłaszcza przy główce ramy, nowy wahacz z elementem resorująco - tłumiącym. Zmodernizowano także system Ram Air, który dysponował dwoma wlotami zamiast jednego, wzrosło ciśnienie doładowanego powietrza a co za tym idzie wzrosła moc i moment obrotowy. Zwiększono także zaciski hamulcowe i średnicę tarcz hamulcowych oraz zwiększono rozmiar opony tylnej na 180. Zbiornik paliwa na sezon 1993 powiększono z 20 do 24 litrów. Kolejną modernizację przeprowadzono w 1995 roku. Na desce rozdzielczej pojawił się zegar. Ważniejsze zmiany zaszły w układzie przeniesienia napędu, zmieniono także dysze w gaźnikach co miało wpływ na moc i moment obrotowy. Kawasaki ZZ-R 1100 to motocykl trwały i niezawodny. Wady tego motocykla można policzyć na palcach jednej ręki. Ci, którzy preferują sportową jazdę krytykują przednie zawieszenie (zbyt miękkie), fani turystyki zbyt małą ładowność. Poza tym wadliwy okazuje się być tłumik drgań w piaście tylnego koła, delikatne też są łożyska główki ramy. DANE TECHNICZNE
DANE EKSPLOATACYJNE
|