motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

SUZUKI GFS 600 BANDIT

Suzuki Bandit w chwili pojawienia się na europejskich rynkach zjednał sobie sympatie użytkowników a to dzięki bardzo dobrym właściwościami jezdnym i miłym dla oka wyglądem. Nowa sześćsetka (premiera w 1995 roku) z wyraźnie wyeksponowaną ramą w kolorze całego motocykla potężnie wyglądającym i wyeksponowanym silnikiem, dużym przedni reflektorem nadawał banitowi naprawdę bandycki wygląd. Jednostka napędowa nie tylko dobrze wyglądał, od strony technicznej silnik pochodził wprost z modelu GSX600F który sprawdził się w toku wieloletniej produkcji.Jednak na potrzeby Bandita silnik lekko zmodyfikowano, zmiany sięgnęły rozrządu (min zastosowanie wielorzędowego łańcucha rozrządu dzięki czemu silnik był cichszy) zmieniono także głowicę wałki rozrządu oraz gaźnik (Keihin zamiast Mikuni).Wszystkie te zmiany miały lepiej wpłynąć na dynamikę motocykla w zakresie niskich i średnich obrotów. Jednak wiele rzeczy pozostało bez zmian np. drobno użebrowane cylindry zdradzały powietrzno olejowe chłodzenie.

Nawet tak trwały i niezawodny silnik zastosowany w gsx600f japońscy konstruktorzy potrafili zmodyfikować i usprawnić. Podwozie GSF 600 N stanowi idealny kompromis między poręcznością a, utrzymaniem toru jazdy i stabilnością na zakrętach. Suzuki wyposażone jest w podwójny tarczowy hamulec który znakomicie wypełnia swoje zadanie, jednak zawieszenie zestrojone jest zbyt miękko co dobre jest na długie wakacyjne wypady niż krótkie sportowe odcinki. Warto tu wspomnieć o wersji "S" z małą aczkolwiek wydajną owiewką (model produkowany od 1996 roku). W ciągu 6 lat produkcji h Suzuki Bandit dał się poznać jako motocykl trwały, niezawodny i użyteczny, wśród wad wymienił bym tu przede wszystkim dobijanie tylnego zawieszenia na dużych nierównościach, zbyt miękkie przednie zawieszenie poza tym krótki sportowy błotnik w połączeniu z deszczem daje przerwy w dostawie prądu do świec zapłonowych (otworki w gumowych osłonach fajek. Poza tym GSF jest pozbawiony większych mankamentów.

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Czterocylindrowy, rzędowy, czterosuwowy, chodzony powietrzem. Rozrząd typu DOHC, cztery zawory na cylinder, cztery gaźniki o średnicy przelotu 33mm, rozrusznik elektryczny alternator o mocy 360W Średnica cylindra/skok tłoka 62,6/48,7 mm, pojemność skokowa 599 cm^3, stopień; sprężania 11,3:1. Moc maksymalna 57kW (78KM) przy 10 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 54 Nm przy 9500 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAĘDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, sześciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
  • PODWOZIE: Stalowa podwójna z rur stalowych, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm, wahacz wleczony podparty centralnym elementem resorująco-tłumiącym Hamulce: przód-dwie pływające tarcze o średnicy 290 mm, tył- tarcza o średnicy 240mm. Ogumienie: przód - 110/70 V17, tył - 150/70 V 17.
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2150 mm, rozstaw osi 1430mm, wysokość siodła 790mm, pojemność zbiornika paliwa 19 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 215kg. Dopuszczalna masa całkowita 420 kg.
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 200 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, średnie zużycie paliwa 6,5 litra na 100 km. 0-160 km/h 10,7s 60-140 km/h 17,2s

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 6 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 6 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
  • Olej silnikowy 10 W 40 (4 litry).
  • Świece zapłonowe NGK CR 9EK
  • Olej teleskopowy SAE 10 478 ml w każdej goleni.
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,10mm-0,15 , wydechowe 0,18mm-0,23mm. .