motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

SUZUKI GFS 1200 BANDIT

Premiera nowego modelu Suzuki nastąpiła w 1996 roku. Konstruktorzy nowego Bandita sięgnęli po znany i bardzo dobry silnik od modelu GSXR 1100 zmieniono trochę charakterystykę silnika na bardziej spokojną i równomierną. Zwiększenie pojemności skokowej w połączeniu z nowymi gaźnikami i modułem zapłonowym dało znaczący wzrost momentu obrotowego (97 Nm w zakresie obrotów od 3500 do 8000 obr/min). W efekcie GFS 1200 jest motocyklem bardzo dynamicznym. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu 3,5 sek. A po 8.5 sek na liczniku widać 160 km/h (prędkość maksymalna 220 km/h). Silnik przy spokojnej jeździe potrafi spalić 6 litrów paliwa jednak przy szybkiej jeździe zużycie może sięgnąć nawet 10 litrów na 100 km. Podwozie Bandita nie daje podstaw do krytyki. Zawieszenia są udanym kompromisem między turystycznym komfortem a sportowym charakterem. Motocykl nie ma większych problemów z pokonywaniem bocznych wyboistych dróg a z koleinami radzi sobie bez większych problemów. Jak na swoje gabaryty GFS jest motocyklem dość lekkim.

Wykonywanie manewrów tym 236 kg monstrum nie sprawia żadnych problemów. Hamulce Suzuki są mocną stroną motocykla z przodu 2 tarcze o średnicy 310mm z tyłu tarcza o średnicy 240 mm.(w 1997 roku pojawiła się wersja z ABS-em). Wśród wad GFS można by było wymienić deformacje głowic w pierwszym roku produkcji poza tym silnik nie sprawia żadnych problemów. Znany i sprawdzony silnik odznacza się dużą trwałością i bezawaryjnością.

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Czterocylindrowy, rzędowy; czterosuwowy, chodzony powietrzem i olejem. Rozrząd typu DOHC, 4 zawory na cylinder, cztery gaźniki Mikuni o średnicy przelotu 36 mm, rozrusznik elektryczny, pojemność skokowa 1157 cm^3, Moc maksymalna 98 KM przy 8500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 97 Nm przy 6500 obr/min
  • PRZENIESIENIE NAPĘDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, pięciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
  • PODWOZIE: Stalowa rama kołyskowa, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm, wahacz wleczony podparty centralnym elementem resorująco - tłumiącym . Hamulce: przód-dwie tarcze o średnicy 310mm, tył- tarcza o średnicy 240mm. Ogumienie: przód - 120/70 ZR 17, tył - 180/55 ZR 17. skok zawieszenia przód/tył 130/120mm
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2095 mm, Rozstaw osi 1435mm, wysokość siodła 835mm, pojemność zbiornika paliwa 19dm^3, masa własna gotowy do drogi 240 kg
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 220km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,5s, średnie zużycie paliwa 6-8 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 6 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 6 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
  • Olej silnikowy 10 W 40 (4 litry).
  • Świece zapłonowe NGK CR 9EK
  • Olej teleskopowy SAE 10 478 ml w każdej goleni.
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,10mm-0,15 , wydechowe 0,18mm-0,23mm.