![]() |
MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
![]() |
||
|
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
||
---|---|---|---|---|
SUZUKI DR 800 BIG Pierwszy model DR Biga pojawił się w 1988 roku była to wówczas jeszcze siedemset pięćdziesiątka ale już w 1990 roku pojemność wzrosła do 800 ccm. Jednak podobnie jak inne modele enduro z tego okresu jak np. BMW R 80 GS miał jedną zasadniczą wadę był zbyt ciężki by wjechać nim w ciężki teren, najwięcej problemu sprawiała nie jazda w terenie ale manewrowanie kierowca musiał walczyć nie tylko z terenem ale także z maszyną. Silnik DR 800 Big to konstrukcja jak na owe czasy bardzo nowoczesna : jednocylidrówka chłodzona powietrzem i olejem (zapożyczone ze sportowych modeli Suzuki). Wałek rozrządu w umieszczony był w głowicy i napędzał 4 zawory, podwójny zapłon czuwał nad dynamiką pojazdu. Silni o dziwo wyposażony był w dwa wałki wyrównujące co zapewniało spokojną pracę (mimo ogromnej pojemności singla). DR 800 Big ma pewne bardzo dobre cechy niekoniecznie związane z jazdą w tereni. Niezłe przyspieszenie i wysoka prędkość maksymalna w połączeniu ze znakomitą zwrotnością, wygodną kanapą i dużym zasięgiem między tankowaniami (400 km) zapewniają wiele przyjemności nie tylko w terenowych trasach ale także w dalekiej turystyce. Wysoki silnik DR Big zmusił konstruktorów do zastosowania zawieszeń o dużym skoku dlatego motocykl jest przeznaczony dla motocyklistów powyżej 180 cm wzrostu, ci niżsi będą musieli się po prostu podpierać czubkami palców. Pierwszą modernizację DR Biga przeprowadzono w 1989 roku wtedy zmieniono, oprócz koloru, tylny bęben hamulcowy na tarczę ponadto zmieniono kilka szczegółów na w przełącznikach na kierownicy oraz zmieniono łożyska główki ramy z kulkowego na stożkowe. W 1990 roku oprócz powiększenia pojemności zastosowano mechanizm ułatwiający rozruch silnika (uruchamiany dzwignią sprzęgła). DR 800 Big mimo licznych drobnych wad (zwłaszcza w 750 ) jest motocyklem trwałym i niezawodnym. Przebiegi rzędu 100 000 km nie są specjalną trudnością, jednak warunkiem uzyskania takiego przebiegu jest dbanie o odpowiedni stan oleju silnikowego. Wadą jest szybko korodujący układ wydechowy, ponadto eksploatacja w terenie wymaga częstej kontroli łożysk główki ramy i stanu szprych w kołach, często plastikowa osłona tarczy hamulcowej roztapiała się na wskutek temperatury tarczy hamulcowej. DANE TECHNICZNE
DANE EKSPLOATACYJNE
|