motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

SUZUKI DR 800 BIG

Pierwszy model DR Biga pojawił się w 1988 roku była to wówczas jeszcze siedemset pięćdziesiątka ale już w 1990 roku pojemność wzrosła do 800 ccm. Jednak podobnie jak inne modele enduro z tego okresu jak np. BMW R 80 GS miał jedną zasadniczą wadę był zbyt ciężki by wjechać nim w ciężki teren, najwięcej problemu sprawiała nie jazda w terenie ale manewrowanie kierowca musiał walczyć nie tylko z terenem ale także z maszyną. Silnik DR 800 Big to konstrukcja jak na owe czasy bardzo nowoczesna : jednocylidrówka chłodzona powietrzem i olejem (zapożyczone ze sportowych modeli Suzuki). Wałek rozrządu w umieszczony był w głowicy i napędzał 4 zawory, podwójny zapłon czuwał nad dynamiką pojazdu. Silni o dziwo wyposażony był w dwa wałki wyrównujące co zapewniało spokojną pracę (mimo ogromnej pojemności singla). DR 800 Big ma pewne bardzo dobre cechy niekoniecznie związane z jazdą w tereni. Niezłe przyspieszenie i wysoka prędkość maksymalna w połączeniu ze znakomitą zwrotnością, wygodną kanapą i dużym zasięgiem między tankowaniami (400 km) zapewniają wiele przyjemności nie tylko w terenowych trasach ale także w dalekiej turystyce. Wysoki silnik DR Big zmusił konstruktorów do zastosowania zawieszeń o dużym skoku dlatego motocykl jest przeznaczony dla motocyklistów powyżej 180 cm wzrostu, ci niżsi będą musieli się po prostu podpierać czubkami palców. Pierwszą modernizację DR Biga przeprowadzono w 1989 roku wtedy zmieniono, oprócz koloru, tylny bęben hamulcowy na tarczę ponadto zmieniono kilka szczegółów na w przełącznikach na kierownicy oraz zmieniono łożyska główki ramy z kulkowego na stożkowe. W 1990 roku oprócz powiększenia pojemności zastosowano mechanizm ułatwiający rozruch silnika (uruchamiany dzwignią sprzęgła). DR 800 Big mimo licznych drobnych wad (zwłaszcza w 750 ) jest motocyklem trwałym i niezawodnym. Przebiegi rzędu 100 000 km nie są specjalną trudnością, jednak warunkiem uzyskania takiego przebiegu jest dbanie o odpowiedni stan oleju silnikowego. Wadą jest szybko korodujący układ wydechowy, ponadto eksploatacja w terenie wymaga częstej kontroli łożysk główki ramy i stanu szprych w kołach, często plastikowa osłona tarczy hamulcowej roztapiała się na wskutek temperatury tarczy hamulcowej.

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Jednocylindrowy, czterosuwowy, chodzony olejem i powietrzem .Rozrząd typu OHC, cztery zawory na cylinder, gaźnik Mikuni o średnicy przelotu 33mm, rozrusznik elektryczny, Alternator o mocy 195W Średnica cylindra/skok tłoka 105/85 mm, pojemność skokowa 779 cm^3, stopień; sprężania 9,5:1. Moc maksymalna 50KM przy 6 600 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 59 Nm przy 5400 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, pięciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
  • PODWOZIE: Ram stalowa pojedyncza zamknięta , widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm o skoku 240mm , wahacz wleczony podparty centralnym elementem resorująco-tłumiącym o skoku 220 mm Hamulce: przód-pojedyncza tarcza o średnicy 280 mm, tył- tarcza o średnicy 250mm. Ogumienie: przód - 90/90 ZR 21, tył - 130/80 ZR 17
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2365 mm, rozstaw osi 1510mm, wysokość siodła 890mm, pojemność zbiornika paliwa 24 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 222kg. Dopuszczalna masa całkowita 425 kg.
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 160 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,8 sekundy, średnie zużycie paliwa 6 litrów na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 12 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 6 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
  • Olej silnikowy 10 W 40 .
  • Świece zapłonowe DPR 9 EA-9
  • Przerwa na świecy 0,7-0,8 mm
  • Olej teleskopowy SAE 10 565 ml w każdej goleni.
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,05mm, wydechowe 0,10mm
  • Ciśnienie w ogumieniu przód 1,8 bar tył 1,8 bar