motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

SUZUKI GN 125

Historia Suzuki GN125 rozpoczyna się w 1982 roku. Model 125 wywodzi się bezpośrednio z modelu dziś już trochę zapomnianego czyli GN 400 ponieważ w tamtych latach panowała moda na soft choppery dlatego po sukcesach 400 wprowadzono (do dziś produkowane) 250 i 125. Wciągu pięciu pierwszych lat produkcji można było wybierać pomiędzy nowoczesnymi kołami, odlewanymi z lekkich stopów, a tradycyjnymi szprychowymi. W 1987 roku zaprzestano produkcji kół odlewanych. Ponieważ motocykl był wykorzystywany do codziennej jazdy na krótkich trasach poza miejskich , nadmiernie eksploatowany rozruszniki ulegały awariom była to chyba jedyna słaba strona Suzuki GN 125, dlatego w 1987 mały jednocylindrowiec otrzymał mocniejszy rozrusznik. Pięć lat później wzmocniono łożyska wału korbowego. Wciągu 19 lat produkcji były to najistotniejsze zmiany konstrukcyjne wprowadzone przez producenta. Wygląd zewnętrzny nie zmienił się w istotny sposób. Czasami pojawia się nowy kolor, ewentualnie zmianą ulega kształt zbiornika paliwa dzięki temu można odróżnić roczniki. ( na bazie GN 125 powstały modele Marauder 125 i TU 125).Silnik GN 125 to jednocylindrowa jednostka napędowa z jednym wałkiem rozrządu w głowicy napędzającym dwa zawory, do zasilania Gna zastosowano jeden gaźnik Mikuni o średnicy gardzieli 26 mm. Podwozie nawiązuje do stylizacji soft choperów z lat 80 czyli długi klasyczny widelec teleskopowy z przodu i dwa elementy resorująco tłumiące z tyłu. Hamulce GN jak na tę klasę pojemnościową idealnie wywiązują się ze swego zadania. Przez prawie 20 lat produkcji GN 125 wykorzystywał te same zalety. Mimo iż jest to mały motocykl , podnóżki są tak umieszczone ze zapewniają wygodę podróżowania zarówno wysokiemu lub niskiemu kierowcy. GN jest zwinny, cichy, niezawodny i ekonomiczny (zużycie paliwa 2.5 l na 100 km).

DANE TECHNICZNE

SILNIK: Chłodzony powietrzem, jednocylindrowy o poj. 124cm^3 , czterosuwowy z jednym wałkiem rozrządu w głowicy , dwa zawory na cylinder, szklankowe popychacze, gaźniki podciśnieniowe, zapłon elektroniczny, rozrusznik elektryczny akumulator 12V, średnica/skok tłoka 57/48.8, stopień sprężania 9,5:1 Moc maksymalna 10.7 KM przy 9500 obr/min moment obrotowy 9.8 Nm
PRZENIESIENIE NAPĘDU: Napęd wstępny kołami zębatymi, wielotarczowe sprzęgło mokre , 5 stopniowa skrzynia biegów, napęd tylnego koła za pomocą łańcucha.
PODWOZIE: Podwójna rama otwarta z rur stalowych, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 34 mm, wahacz dwuramienny stalowy podparty dwoma elementami resorująco - tłumiącymi, Hamulce przód tarcz o średnicy 267mm tył bęben o średnicy 120mm Ogumienie przód 1.6X18 tył 1.85X16
WYMIARY I MASA: Rozstaw osi 1289mm,skoki zawieszenia przód/tył 130mm/91mm, wysokość siodła 735mm, pojemność zbiornika paliwa 10l, masa w stanie gotowym do drogi 116 kg.
OSIĄGI: Prędkość maksymalna 102 km/h, Przyspieszenie od 0 do 50 - 6,5s, zużycie paliwa 2,5l na 100 km

DANE EKSPLOATACYJNE


Przegląd techniczny co 6 000 km wymian1 oleju silnikowego co 6000 km.
Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
Olej silnikowy 15 W 40 (1 litr).
Olej w zawieszeniu przednim 10W po 174 cm ^3 w każdej goleni
Świece zapłonowe NGK DPR 8 EA-I
Akumulator 12 V 14 Ah.
Luz zaworowy co 10 000 km przy zimnym silniku: ssace 0,03-0,18mm ,
wydechowe 0,03-0,18mm.
Obroty biegu jałowego 1450 +/- 50