motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

SUZUKI GS 500 E

 

GS 500 E po raz pierwszy został pokazany światu w 1988 a w 1989 pojawił się w salonach sprzedaży. Motocykl ten do sezonu 2001 był całkowicie odporny na wszystkie mody, jest lubiany także dziś zwłaszcza przez początkujących motocyklistów lub amazonki. Mniej wprawnych motocyklistów pociąga w nim łagodność, natomiast mniej zasobnych tania alternatywa na nowy motocykl, wiele osób przekonuje nisko umieszczone siedzenie 770 mm . Pasażerowie niezbyt lubią GS 500, gdyż przewidziane dla nich miejsce jest zbyt krótkie i za wąskie i za bardzo pochylone do przodu.

. Kierowcy którzy lubią późne hamowanie powinni rozejrzeć się za twardszymi sprężynami w przednim zawieszeniu ponieważ montowane seryjnie do sezonu 1991 są stanowczo za miękkie. Oferta używanych egzemplarzy jest ogromna dla przykładu można powiedzieć ze w Niemczech jest ich zarejestrowanych ok. 40 000 sztuk. Potencjalnych nabywców uspokoi na pewno fakt, że silnik ma zadatki na długowieczny. Jednostka napędowa to czterosuwowy dwucylindrowiec rzędowy wyposażony w dwa wałki rozrządu i dwoma zaworami na cylinder, dobrze pielęgnowany może osiągną przebiegi ponad 100 000 km. W modelach starszych koniecznie trzeba sprawdzić stan w układu wydechowego i wszystkich spawów ramy, ponieważ często wdaje się tam korozja Jeżeli przed jazdą próbną silnik zapala z trudem, może to oznaczać że przepustnice gaźników są zużyte, co zdarza się całkiem często.

Gdy z głowicy dochodzi klekotanie , prawdopodobnie wałki rozrządu mają luz osiowy , co również nie należy do rzadkości. Ogólnie wśród wad można by dodać zbyt długie przełożenie 6 biegu. Poza tym GS jest motocyklem trwałym i niezawodnym do tego tanim i dostępnym i można go polecić każdemu początkującemu motocykliście lub amazonce J

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Chłodzony powietrzem, dwucylindrowy rzędowy o poj. 487cm^3 , czterosuwowy z dwoma wałkami rozrządu w głowicy napędzanych łańcuchem, dwa zawory na cylinder, szklankowe popychacze, gaźniki podciśnieniowe, zapłon elektroniczny, rozrusznik elektryczny akumulator 12V, średnica/skok tłoka 74/57, stopień sprężania 9:1 Moc maksymalna 46 KM przy 9200 obr/min moment obrotowy 39 Nm
    PRZENIESIENIE NAPĘDU: Napęd wstępny kołami zębatymi, wielotarczowe sprzęgło mokre , 6 stopniowa skrzynia biegów, napęd tylnego koła za pomocą łańcucha.
    PODWOZIE: Podwójna rama kołyskowa z rur stalowych, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 37 mm, wahacz dwuramienny stalowy podparty centralnym elementem resorująco - tłumiącym, Hamulce przód tarcz o średnicy 310mm tył tarcza o średnicy 250mm Ogumienie przód 110/70H17 130/70 H 17
    WYMIARY I MASA: Rozstaw osi 1410mm, kąt główki ramy 64 stopni wyprzedzenie 95mm skoki zawieszenia przód/tył 120mm/115mm, wysokość siodła 770mm, pojemność zbiornika paliwa 17l, masa w stanie gotowym do drogi 193 kg , dopuszczalna masa całkowita 380 kg
    OSIĄGI: Prędkość maksymalna 173 km/h, Przyspieszenie od 0 do 100 - 6,1s, zużycie paliwa 4,8l na 100 km

    DANE EKSPLOATACYJNE


Przegląd techniczny co 6 000 km wymian1 oleju silnikowego co 6000 km.
Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
Olej silnikowy 10 W 40 (2,9 litry).
Olej w zawieszeniu przednim 10W po 377 cm ^3 w każdej goleni
Świece zapłonowe NGK DPR 8 EA-9
Akumulator 12 V 14 Ah.
Luz zaworowy co 10 000 km przy zimnym silniku: ssace 0,03-0,08mm ,
wydechowe 0,03-0,08mm.
Obroty biegu jałowego 1200 +/-100
Cisnienie w ogumieniu przód solo/pasażer 2,25 tył 2,5/2,8