motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

SUZUKI GS 550

W krótkim czasie powstała cała rodzina maszyn z czterosuwowymi silnikami i pojemności od 400 do 1000 ccm, bliźniaczo podobnych do siebie pod względem konstrukcyjnym i oznaczonych symbolem GS. Jednym z pierwszych w tej grupie był właśnie GS 550w którym za przystępną cenę oferowano dwa wałki w głowicy, szklanokowe popychacze, igłowe łożyska w wahaczu oraz elektroniczny wyświetlacz biegów. Poza tym oczywiście GS 550 posiadał wszystkie cechy rodziny GS czyli zaokrąglone kształty bloku silnika, uwypuklone osłony wałków rozrządu, płaski przebieg linii nadwozia. Pokazany poraz pierwszy w 1977 roku GS miał bardzo dobre osiągi. Sześciostopniowa skrzynia biegów podkreślała sportoiwy charakter. Jednostka napędowa GS 550 znana jest ze swej żywotności i niezawodności sześciocyfrowe przebiegi w połoczeniu ze spookojną eksploatacja nie są czymś nadzwyczajnym. Cicha i spokojna praca na biegu jałowym jest niestety dość złudna. Wraz ze wzrostem obrotów silnika rosną równierz wibracje które nie tylko dają sie w znaki kierowcy i pasażerowi ale i także elementą motocykla. Pęknięcia wspornika i kołków mocujących pokrywy, przepalanie się żarówek to codzienność. Niezmienia to jednak faktu ze układ korbowo tłokowy jest bardzop trwały. Najsłabszym punktem jednostki napędowej są prowadnice zaworowe. Stanowią je otwory wywiercone w aluminioewj głowicy, pozbawine jakichkolwiek tulejek.

Twarde trzonki zaworów , współpracujące bezpośrednio z głowicą , wycierają z czasem aluminiowy odlew. Rośnie wówczas zużycie oleju (nawed 2.5 dm/1000 km).od 1980 roku wszystkie modele GS wyposażane były w gaźniki podciśnieniowe. Podwoźie stanowi mocny punkt motocyklal, a największe uznanie wzbudzają twarde zawieszenia o wręcz sportowej charakterystyce i bardzo sztywana rama. Suzuki GS 550 w pierwszych egzemplarzach posiadał szprychowe koła i hamulec bębnowy w tylnym kole, sytuacja się zmieniła kiedy w 1978 roku wprowadzono odlewy ze stopów lekkich , wówczas to zastosowano w tylnym kole hamulec tarczowy.

 

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony powietrzem . Rozrząd DOHC , dwa zawory na cylinder, cztery gaźniki podciśnieniowe Keihin o srednicy 32 mm , rozrusznik elektryczny. Średnica tłoka / skok tłoka 56/55.8 mm , pojemność skokowa 549 ccm stopień sprężania 8.6. Moc maksymalna 39 kW (49 KM) przy 9400 obr/min
  • PRZENIESIENIE NAPĘDU Przełożenie wstępne kołami zębatymi, wielotarczowe sprzęgło mokre, sześciostopniowa skrzynia biegów , łańcuch rolkowy.
  • PODWOZIE: Podwujna rama stalowa kołyskowa, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 35 mm, wahacz wleczony podparty dwoma elementami resorującio - tłumiącymi. Hamulce: przód dwie tarcze o średnicy 275 mm, tył jedna tarcza o średnicy 275 mm
  • WYMIARY I MASY: długość 2160mm, rozstaw osi 1465mm , poj zbiornika 17 dm. Masa własna 220 kg (gotowy do drogi), dopuszczalna masa 380 kg
  • OSIĄGI : prędkość maksymalna 170 km/h , przyspieszenie 0 do 100 km/h 5.5 sek. zużycie paliwa 6 dm na 100 km

 

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd co 5000 km
  • Wymiana oleju co 5000 km
  • Olej SAE 10W40 (2,4 l)
  • Olej teleskopowy SAE 10W30 po 165 ccm w każdej goleni
  • Luz zaworowy (przy zimnym silniku) ssący i wydechowy 0.03-0.08mm
  • Świece zaworowe NGK B 8 ES
  • Akumulator 12 V 10 Ah.