MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
SUZUKI GS 550 W krótkim czasie powstała cała rodzina maszyn z czterosuwowymi silnikami i pojemności od 400 do 1000 ccm, bliźniaczo podobnych do siebie pod względem konstrukcyjnym i oznaczonych symbolem GS. Jednym z pierwszych w tej grupie był właśnie GS 550w którym za przystępną cenę oferowano dwa wałki w głowicy, szklanokowe popychacze, igłowe łożyska w wahaczu oraz elektroniczny wyświetlacz biegów. Poza tym oczywiście GS 550 posiadał wszystkie cechy rodziny GS czyli zaokrąglone kształty bloku silnika, uwypuklone osłony wałków rozrządu, płaski przebieg linii nadwozia. Pokazany poraz pierwszy w 1977 roku GS miał bardzo dobre osiągi. Sześciostopniowa skrzynia biegów podkreślała sportoiwy charakter. Jednostka napędowa GS 550 znana jest ze swej żywotności i niezawodności sześciocyfrowe przebiegi w połoczeniu ze spookojną eksploatacja nie są czymś nadzwyczajnym. Cicha i spokojna praca na biegu jałowym jest niestety dość złudna. Wraz ze wzrostem obrotów silnika rosną równierz wibracje które nie tylko dają sie w znaki kierowcy i pasażerowi ale i także elementą motocykla. Pęknięcia wspornika i kołków mocujących pokrywy, przepalanie się żarówek to codzienność. Niezmienia to jednak faktu ze układ korbowo tłokowy jest bardzop trwały. Najsłabszym punktem jednostki napędowej są prowadnice zaworowe. Stanowią je otwory wywiercone w aluminioewj głowicy, pozbawine jakichkolwiek tulejek. Twarde trzonki zaworów , współpracujące bezpośrednio z głowicą , wycierają z czasem aluminiowy odlew. Rośnie wówczas zużycie oleju (nawed 2.5 dm/1000 km).od 1980 roku wszystkie modele GS wyposażane były w gaźniki podciśnieniowe. Podwoźie stanowi mocny punkt motocyklal, a największe uznanie wzbudzają twarde zawieszenia o wręcz sportowej charakterystyce i bardzo sztywana rama. Suzuki GS 550 w pierwszych egzemplarzach posiadał szprychowe koła i hamulec bębnowy w tylnym kole, sytuacja się zmieniła kiedy w 1978 roku wprowadzono odlewy ze stopów lekkich , wówczas to zastosowano w tylnym kole hamulec tarczowy.
DANE TECHNICZNE
DANE EKSPLOATACYJNE
|