motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

SUZUKI GSX - R 1100

Mimo iż GSX-R 1100 był motocyklem super sportowym to jego zalety głównie docenili ludzie lubujący szybką turystykę a to dzięki dobrym osiągom, dużym zbiornikiem paliwa i obszerną obudową. Sprawdzał się w praktyce system zapobiegające nurkowaniu przedniego zawieszenia NESA, natomiast firmy akcesoryjne szybko wprowadziły zestaw kufrów do GSXR 1100 i inne elementy przydatne w turystyce.
W ciągu pierwszych kilku lat produkcji nie było potrzeby modernizacji bowiem GSX-R pozostawiał konkurencje daleko za sobą, górując zwrotnością , hamulcami i idealnie zestrojonym podwoziem. W 1987 roku zwiększono jedynie zbiornik paliwa z 19 do 21 litrów . Rok później powiększono tylną obręcz (160 mm ). Gruntowna modernizacje przeprowadzono w 1989 roku. Modyfikując podwozie i zwiększając pojemność skokowa z 1052 cm do 1127 cm. Wzrósł moment obrotowy i osiągany był przy niższych obrotach. Zmodyfikowano gaźniki stosując podciśnieniowe z płaską przepustnicą, natomiast średnicę kół jezdnych zmniejszono do 17 cali i zrezygnowano z układu NEAS. Przednia oponę poszerzono o 10mm (120mm). Zmodernizowany GSX-R ważył 243 kg (pierwsza wersja 226 kg). Natomiast obudowa i pozycja kierowcy była bardziej odprężona. Kolejna modernizacja w 1990 roku. Zmieniono ogumienie 130 przód i 180 tył. Zastosowano widelec upside down jednak znacznie poważniejsze zmiany nastąpiły rok później: Wzmocniono ramę w okolicach główki ramy, szerokość przedniej opony zredukowano na 120mm, powiększono chłodnice oleju i średnice gaźników (40mm ). W silniku obok nowej głowicy cylindrów ze zmienionymi kanałami dolotowymi wprowadzono pojedyncze dźwigienki zbierakowe w miejsce rozwidlonych. Także zmieniono stylizacje na bardziej atrakcyjną i agresywną , masa znów wzrosła do 253 kg.

Firma Utrzymała dwuletni cykl modernizacji i w 1992 roku powstała zupełnie nowa wersja motocykla . Najważniejszą zmiana było wprowadzenie cieczy jako czynnika chłodzącego (do tej pory silniki chłodzone były olejem i cieczą ), średnicę cylindrów zmniejszono z 78 do 75 a skok tłoka zwiększono z 59 do 60 mm. Mimo zmniejszenia średnicy cylindrów wprowadzono większe zawory jednak zmniejszono kąt ich otwarcia. Zastosowano szklankowe popychacze zaworów . Nowa jednostka napędowa była najmocniejsza na świecie, dysponowała mocą 155 KM ! Jednak Suzuki przegrało na prędkość maksymalną z Kawasaki ZZR 1100, nowy model zyskał także nowe sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe i jeszcze wygodniejsza pozycje za kierownicą. Minęły kolejne dwa lata i technicy Suzuki zabrali się na kuracje odchudzająca (wprowadzono aluminiowy tłumik i pokrywy silnik ze stopu magnezy) masa modelu 1995 roku był niższa o 5 kg .

Do poważnych mankamentów GSX-R 1100 należą korodujące układ wydechowy i niezbyt trwały centralny amortyzator, pękają także plastikowe obudowy w miejscach mocowania, podatne na uszkodzenia jest łożysko główki ramy. W starszych modelach warto czyścić i smarować tłoczki w zaciskach hamulcowych ponieważ złej jakości uszczelki pękają a woda i piasek z ulicy powoduje częste zacieranie się tłoczków. Znacznie poważniejszym problemem jest duże zużycie oleju. Jeżeli jeździmy w górach z bagażem to zużycie oleju może wzrosnąć nawet do 2 dm na 1000 km !jednak jednostka należy do bardzo trwałych i niezawodnych.
Suzuki GSX-R 1100 to motocykl dość uniwersalny. Chociaż wygląd zewnętrzny sugeruje sportowe zacięcie, można się nim poruszać bardzo spokojnie. Wyraźnie odczuwa się gigantyczny moment obrotowy,. Mimo iż nogi są mocno podkurczone ale nie odczuwa się tego w sposób negatywny. Ma się wrażenie gotowości do natychmiastowego rozpoczęcia sportowej jazdy a motocykl ma do zaoferowania. Przyspieszenie od 0 do 100 km zajmuje poniżej 3 sekund natomiast do 200 km/h zajmuje ok. 10s, prędkość maksymalna to 270 km ! licznik wtedy wskazuje 300 km/h !

DANE TECHNICZNE

SILNIK: Czterocylindrowy, rzędowy; czterosuwowy, chłodzony olejem i powietrzem a od 1993 cieczą. Rozrząd typu DOHC, 4 zawory na cylinder, cztery gaźniki Mikuni o średnicy przelotu 36 potem 40 mm, rozrusznik elektryczny, średnica cylindra/skok tłoka 78/59 mm od 1993 roku 75/60, pojemność skokowa 1052/1127 cm^3, stopień sprężania 10:1. Moc maksymalna 100/155KM przy 8700 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 82 Nm przy 8300 obr/min
PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli
olejowej, sześciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring 2,69.
PODWOZIE: aluminiowa rama kołyskowa, widelec teleskopowy o
średnicy rur nośnych 41mm od 1991 upside down , wahacz
wleczony stalowy podparty centralnym
elementem resorująco - tłumiącym. Hamulce: przód-dwie tarcze o średnicy 310mm tył- tarcza o średnicy 220mm . Ogumienie: przód - 120/80 ZR 17, tył - 180/60 ZR 17
WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2115 mm
Rozstaw osi 1460mm
Wysokość siodła 800mm,
pojemność zbiornika paliwa 19dm^3, kg Dopuszczalna masa 405 kg
OSIAGI: Prędkość maksymalna 238km/h/270km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3s/2,9s, średnie zużycie paliwa 7,5 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

Przegląd techniczny co 6 000 km wymian1 oleju silnikowego co 6000 km.
Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
Olej silnikowy 10 W 40 (4,2 litry).
Olej w zawieszeniu przednim SAE 5 po 418 cm ^3 w każdej goleni
Świece zapłonowe NGK JR 9A
Akumulator 12 V 14 Ah.
Luz zaworowy co 12 000 km przy zimnym silniku: ssące 0,10-0,15mm , wydechowe
0,18-0,23mm.