MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
SUZUKI GSX - R 1100 Mimo
iż GSX-R 1100 był motocyklem super sportowym to jego zalety głównie docenili
ludzie lubujący szybką turystykę a to dzięki dobrym osiągom, dużym zbiornikiem
paliwa i obszerną obudową. Sprawdzał się w praktyce system zapobiegające
nurkowaniu przedniego zawieszenia NESA, natomiast firmy akcesoryjne szybko
wprowadziły zestaw kufrów do GSXR 1100 i inne elementy przydatne w turystyce. Firma Utrzymała dwuletni cykl modernizacji i w 1992 roku powstała zupełnie nowa wersja motocykla . Najważniejszą zmiana było wprowadzenie cieczy jako czynnika chłodzącego (do tej pory silniki chłodzone były olejem i cieczą ), średnicę cylindrów zmniejszono z 78 do 75 a skok tłoka zwiększono z 59 do 60 mm. Mimo zmniejszenia średnicy cylindrów wprowadzono większe zawory jednak zmniejszono kąt ich otwarcia. Zastosowano szklankowe popychacze zaworów . Nowa jednostka napędowa była najmocniejsza na świecie, dysponowała mocą 155 KM ! Jednak Suzuki przegrało na prędkość maksymalną z Kawasaki ZZR 1100, nowy model zyskał także nowe sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe i jeszcze wygodniejsza pozycje za kierownicą. Minęły kolejne dwa lata i technicy Suzuki zabrali się na kuracje odchudzająca (wprowadzono aluminiowy tłumik i pokrywy silnik ze stopu magnezy) masa modelu 1995 roku był niższa o 5 kg . Do
poważnych mankamentów GSX-R 1100 należą korodujące układ wydechowy i niezbyt
trwały centralny amortyzator, pękają także plastikowe obudowy w miejscach
mocowania, podatne na uszkodzenia jest łożysko główki ramy. W starszych
modelach warto czyścić i smarować tłoczki w zaciskach hamulcowych ponieważ
złej jakości uszczelki pękają a woda i piasek z ulicy powoduje częste
zacieranie się tłoczków. Znacznie poważniejszym problemem jest duże zużycie
oleju. Jeżeli jeździmy w górach z bagażem to zużycie oleju może wzrosnąć
nawet do 2 dm na 1000 km !jednak jednostka należy do bardzo trwałych i
niezawodnych. DANE TECHNICZNE SILNIK:
Czterocylindrowy, rzędowy; czterosuwowy, chłodzony olejem i powietrzem
a od 1993 cieczą. Rozrząd typu DOHC, 4 zawory na cylinder, cztery gaźniki
Mikuni o średnicy przelotu 36 potem 40 mm, rozrusznik elektryczny, średnica
cylindra/skok tłoka 78/59 mm od 1993 roku 75/60, pojemność skokowa 1052/1127
cm^3, stopień sprężania 10:1. Moc maksymalna 100/155KM przy 8700 obr/min.
Maksymalny moment obrotowy 82 Nm przy 8300 obr/min DANE EKSPLOATACYJNE Przegląd
techniczny co 6 000 km wymian1 oleju silnikowego co 6000 km. |