motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w cišgu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

SUZUKI GSX 750 R

W 85r nowe Suzuki szokowało niską masą własną (204 kg) i aluminiową ramą,zastosowana po raz pierwszy w seryjnie produkowanym motocyklu,Moc maksymalna sięgała 100KM (co prawda taką samą moc posiadała nowa Yamaha FZ 750 jednak Honda dysponowała mocą mniejsza o 8 KM a Kawasaki o 10KM).Kolejna zaletom nowego modelu była niezwykle atrakcyjna cena. Jednak maszyna mimo wielu zalet posiadała kilka mankamentów. Lekkość konstrukcji zwłaszcza podwozia nie poszło w parze z jej sztywnością. Motocykl wpadał w nieprzyjemne drgania nie tylko na długich szybkich łukach, ale również na prostych odcinkach drogi, przy prędkościach bliskich maksymalnych. Za wadliwe uznano także gaźniki w pierwszych modelach (płaskie przepustnice). Nerwowe zachowanie podczas otwierania i zamykania gazu było dobre na torze ale nie podczas jazdy na szosach. Pierwszą modernizację przeprowadzono rok po premierze. Zmiany dotyczyły przede wszystkim podwozia. Najważniejsze było wydłużenie tylnego wahacza o 30mm zmiana tylnego ogumienia na radialne (poprawa właściwości jezdnych była widoczna ale dalej odbiegała od ideału).

model 87

W roku 1987 zmieniono tylko zbiornik paliwa (od GSX-R 1100). W roku 1988 przeprowadzono kolejną gruntowna modernizacje zmieniono średnice kół z 18 na 17 cali i grubość ogumienia ze 110 i 140 na 120 i 160, zmieniono konstrukcje ramy, gaźniki z płaskimi przepustnicami zastąpiono gaźnikami podciśnieniowymi o średnicy przelotu 36mm, skrócono skok tłoków a zwiększenie średnicy grzybków zaworowych. Wszystkie te zmiany wraz z nowym układem wydechowym 4 w 2 procentowały znacznie spokojniejszymi reakcjami na otwarcie przepustnicy, przy zachowaniu dynamiki i szybkobieżności jednostki napędowej. Pływające tarcze hamulcowe zapewniały jeszcze lepsze hamowanie ,przy czym średnice tarcz zwiększono z 300 do 310mm. W 1989 poprawiono tylko nieliczne detale wydawało by się że osiągnięto w końcu techniczną perfekcję. Wszystkie kłopoty znikły, ale jednak kierownictwo z Hammamatsu zdecydowali się na kolejną modernizację w 1990r. O ile wprowadzenie nowego kształtu obudowy i widelec typu Upside Down były chwytami Marketingowymi to zmniejszenie średnicy zaworów i kolejne zwiększenie średnicy przelotu gaźników (z 36 na 38mm)miało nieco inne podłoże przede wszystkim zwiększenie czystości spalin a także poprawę momentu obrotowego. Zwiększono także rozmiar tylnej opony ze 160 do 170mm rok później zmieniono podwójne dźwigienki zaworowe zastąpiono pojedynczymi. Po siedmiu latach produkcji na sezon 1992 przygotowano nowy silnik chłodzony cieczą zabierakowe dźwigienki zaworowe zamieniono na szklankowe, zmieniono kąt ustawienia zaworów (dzięki temu uzyskano bardziej płaskie komory spalania oraz zwiększono stopień sprężania z 11:1 do 11,8:1). Podobnie jak w Hondzie CBR600 filtr oleju wbudowano w obieg cieczy z korzyścią dla termicznej równowagi silnika. Nowa jednostka napędowa charakteryzowała się mocą 118 KM przy 11 800 obr/min dlatego wzmocniono skrzynie biegów i elementy ramy. Zmieniono nieco geometrie podwozia ,a asymetryczny wahacz tylnego koła umożliwił korzystniejsze poprowadzenie układu wydechowego "4 w 1". Ponieważ w 1993 GSX-R ważył już 239 kg w sezonie 1994 r zdecydowana się na kurację odchudzającą. Niektóre elementy wykonano z super lekkiego magnezu , zmieszono grubość rur roboczych widelca teleskopowego przy zwiększeniu ich średnicy (z 41 do 43 mm). Lżejsze były także obręcze kół oraz nowy znacznie mniejszy akumulator. Wynik kuracji był imponujący 222 kg.

Kolejną modernizacja GSX-R przypadła na 1996 rok jednak tym razem zmian było tak duża że powstał praktycznie nowy motocykl. Rozstaw osie zmniejszono do 1400mm i był o wierną kopią motocykli wyścigowych RGV. W silniku zmienił gabaryty miał krótszy wał korbowy (węższy silnik o 30mm) zmniejszono skok tłoka i zwiększono średnice cylindra (72x46).Zastosowano układ dynamicznego doładowania SRAD (Suzuki Ram Air Direct Induction). Moc jednostki napędowej wzrosła do 128 KM. Zmniejszono masę o 9 kg. Zastosowano nową ramę łączącą główkę ramy z tylnym wahaczem najkrótszą możliwą drogą dodatkową role usztywniającą całą konstrukcje spełnia sam silnik. Nową obudowę wystudiowano w tunelu aerodynamicznym, tylna owiewka tzw. "zadupek" zmniejsza turbulencje powietrza za kierowcą. Kolejna modernizację GSX-R przeprowadzono w 1998r. Pierwszą rzeczą było zastosowanie wtrysku paliwa, oraz obniżenie masy pojazdu nowy model osiągną moc 135 KM przy 12 300 obr/min.

 

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK:Czterocylindrowy, rzędowy; czterosuwowy, chodzony powietrzem (do 92r) ciecz1(od 93). Rozrz1d typu DOHC, 4 zawory na cylinder,cztery gazniki Mikuni o srednicy przelotu 29 mm(85-86), 36mm(87-95r) 39mm (96-98) Wtrysk paliwa Nippon-Denso 46mm, rozrusznik elektryczny, srednica cylindra/skok tloka 70/48,7 mm(85-95) 72/46mm(96-00), pojemnsa skokowa 749 cm^3, stopien spreżania 9,8:1(85-91) 11,8:1(92-00). Moc maksymalna 74kW (100KM) przy 11 000 obr/min.(85-91) 118 KM 11 800 obr/min (92-95) 128 KM przy 12 000 obr/min (96-97) 99 kW 135 KM przy 12 300 obr/min Maksymalny moment obrotowy 78Nm-82 Nm przy 9500 obr/min.-10 300 obr/min
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzeglo w kapieli olejowej, szeociostopniowa skrzynia biegów, lancuch rolkowy typu o-ring.
  • PODWOZIE: Aluminiowa rama boczna, widelec teleskopowy o srednicy rur nosnych 41mm(85-95) 43mm (96-00), wahacz wleczony jednoramienny (aluminiowy) podparty centralnym elementem resorujaco-tlumiacym . Hamulce: przód-dwie tarcze o srednicy 300mm,(85-95) 320mm (96-00)ty3- tarcza o srednicy 225mm.(85-95) 220mm (96-00).Ogumienie: przód - 110/80 V 18, ty3 - 140/70 V 18.(85-86) 120/80 V 17 160/70 V 17(87-95) 120/70 ZR17 190/55 ZR 17 (96-00)
  • WYMIARY I MASY: Dlugosa calkowita 2130 mm(85-95) 2055mm(96-97) 2085mm (96-00), rozstaw osi 1435mm,(85-95) 1405mm (96-97) 1395(96-00) wysokosc siodla 830mm, pojemnosc zbiornika paliwa 19dm^3,(85-95) 18dm^3 (96-00) masa wlasna(gotowy do drogi) 204-239 kg
  • OSIAGI: Predkosc maksymalna 230km/h(85-95) 255km/h (96-97) 263(96-00), przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9s(85-95) 3,1sekundy (96-00), srednie zulycie paliwa 6,5-8 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przeglad techniczny co 6 000 km wymian1 oleju silnikowego co 6 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
  • Olej silnikowy 10 W 40 (4,8 litry).
  • Owiece zaplonowe NGK DR 8 ES(85-88) lub NGK JR 9 C(89-91)
  • Olej teleskopowy SAE 10 407 cm^3 w każdej goleni.
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssace 0,10mm , wydechowe 0,15mm.