MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
SUZUKI LS 650 Savage Suzuki LS 650 Savage spełnia prawie wszystkie wymogi dla prawdziwego choppera. Jest długi, niski, przednie zawieszenie wyciągnięte jest ku przodowi. Niewielki kroplowy zbiornik paliwa mieści w sobie szybkościomierz zestawem kontrolek. Amfiteatralna kanapa i tylny błotnik w kształcie kaczego kupra dopełniają listy cech prawdziwego choppera. Jednak coś na pierwszy rzut oka jest nie tak, właśnie zrezygnowano z widlastej jednostki napędowej na koszt jednocylindrowego singla o dużym litrażu którego gang jest nie mniej nęcący niż V-twina. Charakterystyczną też rzeczą jest zastosowanie (wzorem z Harleya) paska zębatego jako napędu tylnego koła. Silnik LS 650 Savage to chłodzony powietrzem singiel z czterozaworową głowicą i jednym wałkiem rozrządu. Podciśnieniowy gaźnik o średnicy 40mm pozwala na głęboki wdech z każdym suwem pracy. Aby ułatwić rozrusznikowi uruchomienie silnika zastosowano dekompresator ! a wibracje zmniejsza dodatkowe koło zamachowe wirujące poza skrzynią korbową. Skrzynia biegów do 1991 roku posiadała 4 biegi, piąty bieg dołożono od 1992 roku. Dodanie gazu już od samego początku obrotów daje mocnego kopa maszynie, nawet w wersji 4 biegowej zbiera się nie gorzej od innych. Praca silnika jest elastyczna i prawie bezwibracyjna. Podwozie Savage i zawieszenie wymagają wyrozumiałości. Skok obu kół jest niewielki a przy jeździe w dwoje tylne zawieszenie ma tendencje do dobijania. Hamulce nie są najskuteczniejsze w swojej klasie trzeba pamiętać o częstej kontroli klocków hamulcowych ponieważ ich niewielka powierzchnia sprzyja szybkiemu zużywaniu się co może kosztować zrujnowaną tarczę a ta nie jest tania (1099 zł). Pas zębaty pracuje cicho i jest bezobsługowy co 6000 km należy skontrolować jego naciąg. Wszelkie pęknięcia, rozwarstwienia i wykruszenia kwalifikują go do wymiany. Na szczęście jest on bardzo trwały wytrzymuje przebiegi 40000 km. Pod względem trwałości Suzuki LS650 to przebiegi rzędu 50000 km warto skontrolować ciśnienie w cylindrach oraz stan zaworów i wałków rozrządu. Suzuki LS 650 Savage to motocykl dający się lubić między innymi za to że nie sprawia kłopotów i jest niedrogi w eksploatacji. Szczególnie polecam wszystkim którzy są początkującymi Easy Raidersami oraz paniom - motocyklistkom. DANE TECHNICZNE
DANE EKSPLOATACYJNE
|