motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

SUZUKI LS 650 Savage

Suzuki LS 650 Savage spełnia prawie wszystkie wymogi dla prawdziwego choppera. Jest długi, niski, przednie zawieszenie wyciągnięte jest ku przodowi. Niewielki kroplowy zbiornik paliwa mieści w sobie szybkościomierz zestawem kontrolek. Amfiteatralna kanapa i tylny błotnik w kształcie kaczego kupra dopełniają listy cech prawdziwego choppera. Jednak coś na pierwszy rzut oka jest nie tak, właśnie zrezygnowano z widlastej jednostki napędowej na koszt jednocylindrowego singla o dużym litrażu którego gang jest nie mniej nęcący niż V-twina. Charakterystyczną też rzeczą jest zastosowanie (wzorem z Harleya) paska zębatego jako napędu tylnego koła. Silnik LS 650 Savage to chłodzony powietrzem singiel z czterozaworową głowicą i jednym wałkiem rozrządu. Podciśnieniowy gaźnik o średnicy 40mm pozwala na głęboki wdech z każdym suwem pracy. Aby ułatwić rozrusznikowi uruchomienie silnika zastosowano dekompresator ! a wibracje zmniejsza dodatkowe koło zamachowe wirujące poza skrzynią korbową. Skrzynia biegów do 1991 roku posiadała 4 biegi, piąty bieg dołożono od 1992 roku. Dodanie gazu już od samego początku obrotów daje mocnego kopa maszynie, nawet w wersji 4 biegowej zbiera się nie gorzej od innych. Praca silnika jest elastyczna i prawie bezwibracyjna. Podwozie Savage i zawieszenie wymagają wyrozumiałości. Skok obu kół jest niewielki a przy jeździe w dwoje tylne zawieszenie ma tendencje do dobijania. Hamulce nie są najskuteczniejsze w swojej klasie trzeba pamiętać o częstej kontroli klocków hamulcowych ponieważ ich niewielka powierzchnia sprzyja szybkiemu zużywaniu się co może kosztować zrujnowaną tarczę a ta nie jest tania (1099 zł). Pas zębaty pracuje cicho i jest bezobsługowy co 6000 km należy skontrolować jego naciąg. Wszelkie pęknięcia, rozwarstwienia i wykruszenia kwalifikują go do wymiany. Na szczęście jest on bardzo trwały wytrzymuje przebiegi 40000 km. Pod względem trwałości Suzuki LS650 to przebiegi rzędu 50000 km warto skontrolować ciśnienie w cylindrach oraz stan zaworów i wałków rozrządu. Suzuki LS 650 Savage to motocykl dający się lubić między innymi za to że nie sprawia kłopotów i jest niedrogi w eksploatacji. Szczególnie polecam wszystkim którzy są początkującymi Easy Raidersami oraz paniom - motocyklistkom.

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Jednocylindrowy, czterosuwowy, chodzony powietrzem .Rozrząd typu OHC, cztery zawory na cylinder, gaźnik Mikuni o średnicy przelotu 40mm, rozrusznik elektryczny, Alternator o mocy 230W Średnica cylindra/skok tłoka 94/94 mm, pojemność skokowa 652 cm^3, stopień; sprężania 8,5:1. Moc maksymalna 31KM przy 5400 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 48 Nm przy 3400 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, pięciostopniowa (do 1991 czterostopniowa) skrzynia biegów, pasek zębaty.
  • PODWOZIE: Ram stalowa pojedyncza zamknięta , widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 38mm o skoku 140mm , wahacz wleczony podparty centralnym elementem resorująco-tłumiącym o skoku 80 mm Hamulce: przód-pojedyncza tarcza o średnicy 260 mm, tył- bęben o średnicy 160mm. Ogumienie: przód - 100/90 ZR 19, tył - 140/80 ZR 15
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2190 mm, wysokość siodła 700mm, pojemność zbiornika paliwa 11 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 170 kg. Dopuszczalna masa całkowita 355 kg.
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 145 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8 sekund, średnie zużycie paliwa 4-5 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 6 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 6 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
  • Olej silnikowy 10 W 40 (2,4 litry).
  • Świece zapłonowe DPR DP8EA-9 Przerwa na świecy 0,7-0,8 mm
  • Olej teleskopowy SAE 15 441 ml w każdej goleni.
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,8-0,13mm, wydechowe 0,8-0,13 mm Ciśnienie w ogumieniu przód 1,8 bar tył 1,8 bar