motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

SUZUKI RF 600

Nowy motocykl z Hamamatsu pojawił się w 1993 roku i był rzeczywiście nową wówczas konstrukcją. Silnik nosił wszystkie cechy nowoczesnego motocykla: rzędowy czterocylindrowy o dużej mocy. Krótki skok tłoków zapewniał duża prędkość obrotową, znaczna średnica tłoków pozwoliła na zastosowanie zaworów o dużych średnicach. Prostopadle umieszczone kanały dolotowe ograniczały do minimum opory napełniania cylindrów. Całość konstrukcji uzupełniało chłodzenie cieczą, dwa wałki rozrządu cztery zawory oraz wydech typu 4 w 1. Mimo wielu sportowych cech RF miała bardziej charakter turystyczny niż sportowy. Wygodna odprężona pozycja za kierownicą bardziej pasowała do turystyki niż do toru. Jednak od strony napędu RF miała bardzo sportowy charakter jednak konstruktorzy przyciągali klientów nie tylko silnikami ale także stylizacją. Od razu da się zauważyć piękną stylizacje tylnej lampy i przedniej owiewki ale bardzo charakterystyczne są boczne wloty powietrza przypominające bardziej te używane w autach sportowych. Suzuki RF podczas testów porównawczych z innymi modelami sześćsetek Rf nie wypadła najlepiej dawało się we znaki zbyt słabe pokonywanie zakrętów (wykazywała tendencje do zapadania się do wewnątrz) dodatkowo denerwujące były brak centralnej podstawki i zbyt mały zbiornik paliwa

Pod względem awaryjności i trwałości Suzuki RF 600 prezentuje się nie źle. Najsłabszymi punktami są szybko zużywające się łożysko dźwigni tylnego amortyzatora i niezbyt trwałe szyny prowadzące łańcuch rozrządu. Należy także zwracać uwagę na stan prowadnicy łańcucha napędowego gdyż niedopatrzenie tego może spowodować uszkodzenia wahacza. Bardzo szybko korozji ulega układ wydechowy. Silnik wykazuje dużą żywotność po 50 000 tyś km można spodziewać się jedynie wybicia gniazd zaworowych ale po przeszlifowaniu nadal funkcjonują bez zarzutu. Więcej informacji znajdziecie na stronie poswięconej wyłacznie RF 600 zapraszam

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Czterocylindrowy, rzędowy, czterosuwowy, chodzony cieczą .Rozrząd typu DOHC, cztery zawory na cylinder, cztery gaźniki Mikuni o średnicy przelotu 36mm, rozrusznik elektryczny, Alternator o mocy 405W Średnica cylindra/skok tłoka 65/45,2 mm, pojemność skokowa 600 cm^3, stopień; sprężania 12,0:1. Moc maksymalna 72kW (100KM) przy 11 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 62 Nm przy 9500 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, sześciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
  • PODWOZIE: Stalowa otwarta , widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm o skoku 120mm , wahacz wleczony podparty centralnym elementem resorująco-tłumiącym o skoku 130 mm Hamulce: przód-dwie pływające tarcze o średnicy 290 mm, tył- tarcza o średnicy 240mm. Ogumienie: przód - 120/70 ZR 17, tył - 160/60 ZR 17.
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2160 mm, rozstaw osi 1430mm, wysokość siodła 790mm, pojemność zbiornika paliwa 17 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 218kg. Dopuszczalna masa całkowita 420 kg.
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 222 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4 sekundy, średnie zużycie paliwa 7,5 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 6 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 6 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 6 000 km
  • Olej silnikowy 10 W 40 (4 litry).
  • Świece zapłonowe NGK CR 9 E
  • Olej teleskopowy SAE 10 503 ml w każdej goleni.
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,10mm-0,20 , wydechowe 0,20mm-0,30mm.
  • Ciśnienie w ogumieniu przód 2,5 bar tył 2,5 bar