motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w cišgu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

[ HISTORIA FIRMY SUZUKI]

Po raz pierwszy o firmie usłyszano już w 1909r, kiedy to Michio Suzuki otworzył fabrykę urządzeń tkackich w Hamamatsu. Interesy szły nie najgorzej i w 1920 firma przekształciła się w spółkę. Dopiero jednak w 1947r, na ogólnej koniunkturalnej fali, Suzuki wyprodukowała swój pierwszy motocykl (właściwie motorower). Pojazd posiadał silnik o pojemności 36ccm. W dwa lata później pojemność zwiększyno została do 58ccm. Jednak prawdziwy, pełnowymiarowy motocykl powstał w 1954r i nazywał się Colleda. Posiadał dwusuwowy silnik o pojemności 90ccm oraz skrzynię biegów o 2 przełożeniach i jako żywy przypominał DKW RT125. W 1957r wyprodukowano pierwszą 250-tkę. Dopiero w 1960r Suzuki włączyła się na poważnie do walki o światowe rynki. Stało się to dzięki sukcesom sportowym, kóre były w głównej mierze zasługą Ernstoga Dagnera, byłemu konstruktorowi z MZ. Kolejnym milowym krokiem w historii firmy było wprowadzenie do oferty w 1965r modelu X6 Hustler o pojemności 250ccm. Model ten przebojem zdobył rynki Niemiec, Francji i Włoch. W 1970r Suzuki po raz pierwszy zdobyło mistrzostwo świata w motocrossie. Pierwszą wielocylindrówkę GT750, Suzuki wyprodukowało w 1971r. Była to odpowiedz na Hondę CB750.W tym czasie także prowadzono próby z zastosowaniem

silnika Wankla w motocyklach Suzuki. Do produkcji weszło nawet w 1974 roku RE5 i produkowano je do 1977r. Pierwsze wielocylindrowe czterosuwowe motocykle Suzuki pojawiły się w 1976r i oznaczone były symbolem GS. Produkowane były w wersjach 750ccm i 400ccm. Kolejne nowe konstrukcje powstały w 1980r i miały oznaczenie GSX,Miedzy innymi niesmiertelny model Katana.Rok 1985 był przełomowy dla sportowych maszyn Suzki. Wprowadzono wówczas do produkcji GSX-R 750. Od niego to właśnie rozpoczęła się era Superbike'ów. W 1986r rozpoczęto produkcję motocykli klasy chopper oznaczonej symbolem VS zwanych Intruder'ami. W 1999r przedstawiono motocykl, który pierwszy przekroczył jako seryjna maszyna prędkość 300km/h - GSX1300R Hayabusa. W chwili obecnej Suzuki Motor Corporation ma 55 fabryk w 27 krajach całego świata. Głównymi zakładami wJaponii są fabryki w Kasai, Takasuka, Iwata, Toyokawa, Osuka. Rocznie fabryki Suzuki opuszcza 800.000 motocykli i motorowerów