MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
SUZUKI VS 1400 INTRUDER Suzuki Intruder mimo swojego klasycznego wyglądu oferował klientom wiele nowoczesnych rozwiązań, były to między innymi bardzo mocna i dynamiczna jednostka napędowa (głowica wyposażona w trzy zawory na cylinder), bardzo nowoczesny jak na owe czasy , wydajny system chłodzenia zapomocą oleju i powietrza (typowy dla motocykli Suzuki)który w przeciwieństwie do motocykli Amerykańskich zapewniał równie skuteczne chłodzenie tylnego cylindra.
Kolejnym niesamowitym rozwiązaniem był silnik Intrudera . pojemność 1360 cm sześciennych może nie szokuje mocą ale posiada niesamowity moment obrotowy ( 113 Nm przy 2600 obrotach na minutę) pozwala to na rozpędzenie motocykla do prędkości 100 km/h w niecałe 5,6 sekundy natomiast elastyczność silnika pozwala na rozpędzenie maszyny z 50 km/h do 120 km/h w 9.7 sekund.Prędkość maksymalna to 160 km/h ale nie o prędkość w tych motocyklach chodzi ale o klimat w czasie jazdy, a o ten zadbali konstruktorzy. Rama motocykla w przepiękny sposób otacza silnik , kroplowy zbiornik najczęściej w dwubarwnym lakierowaniu, nisko umieszczona amfiteatralna kanapa, klasycznie szprychowane koła (z tylną oponą o wymiarze 170/80 15)do tego duże ilości chromu i polerowanego aluminium sprawiają ze Intruder ma styl i charakter.
Mimo iż Intruder ma już 14 lat to tak naprawdę tylko raz przeprowadzono poważna innowację a było to w 1991 roku. Wtedy to cztero stopniowa skrzynia biegów doczekała się piątego przełożenia, moc maksymalną zwiększono do 67 KM, potem , od 1992 roku za sprawą skuteczniejszego układu wydechowego (ostrzejsze normy czystości spalin i hałasu)moc spadła do 64KM a od 1996 roku do 61 KM (maksymalny moment obrotowy 102 Nm przy 2800 obr/min. Suzuki Intruder 1400 należy do motocykli trwałych i niezawodnych , jedynym mankamentem największego Intruza jest tylko szybko zużywająca się tarcza hamulcowa zwłaszcza jeżeli pracuje z mocno zużytymi klockami hamulcowymi. Model VS 1400 jest także bardzo wrażliwy na synchronizację gaźników. Jeżeli regulacja jest nieprecyzyjna motocykl po zamknięciu przepustnicy strzela z tłumików a nawet dochodzi do przerwania pracy silnika. DANE TECHNICZNE
DANE EKSPLOATACYJNE
|