motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w cišgu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

SUZUKI VS 1400 INTRUDER

Suzuki Intruder mimo swojego klasycznego wyglądu oferował klientom wiele nowoczesnych rozwiązań, były to między innymi bardzo mocna i dynamiczna jednostka napędowa (głowica wyposażona w trzy zawory na cylinder), bardzo nowoczesny jak na owe czasy , wydajny system chłodzenia zapomocą oleju i powietrza (typowy dla motocykli Suzuki)który w przeciwieństwie do motocykli Amerykańskich zapewniał równie skuteczne chłodzenie tylnego cylindra.

Kolejnym niesamowitym rozwiązaniem był silnik Intrudera . pojemność 1360 cm sześciennych może nie szokuje mocą ale posiada niesamowity moment obrotowy ( 113 Nm przy 2600 obrotach na minutę) pozwala to na rozpędzenie motocykla do prędkości 100 km/h w niecałe 5,6 sekundy natomiast elastyczność silnika pozwala na rozpędzenie maszyny z 50 km/h do 120 km/h w 9.7 sekund.Prędkość maksymalna to 160 km/h ale nie o prędkość w tych motocyklach chodzi ale o klimat w czasie jazdy, a o ten zadbali konstruktorzy.

Rama motocykla w przepiękny sposób otacza silnik , kroplowy zbiornik najczęściej w dwubarwnym lakierowaniu, nisko umieszczona amfiteatralna kanapa, klasycznie szprychowane koła (z tylną oponą o wymiarze 170/80 15)do tego duże ilości chromu i polerowanego aluminium sprawiają ze Intruder ma styl i charakter.

Mimo iż Intruder ma już 14 lat to tak naprawdę tylko raz przeprowadzono poważna innowację a było to w 1991 roku. Wtedy to cztero stopniowa skrzynia biegów doczekała się piątego przełożenia, moc maksymalną zwiększono do 67 KM, potem , od 1992 roku za sprawą skuteczniejszego układu wydechowego (ostrzejsze normy czystości spalin i hałasu)moc spadła do 64KM a od 1996 roku do 61 KM (maksymalny moment obrotowy 102 Nm przy 2800 obr/min.

Suzuki Intruder 1400 należy do motocykli trwałych i niezawodnych , jedynym mankamentem największego Intruza jest tylko szybko zużywająca się tarcza hamulcowa zwłaszcza jeżeli pracuje z mocno zużytymi klockami hamulcowymi. Model VS 1400 jest także bardzo wrażliwy na synchronizację gaźników. Jeżeli regulacja jest nieprecyzyjna motocykl po zamknięciu przepustnicy strzela z tłumików a nawet dochodzi do przerwania pracy silnika.

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Dwucilndrowy, widlasty V 45 stopni, czterosuwowy, chodzony powietrzem i olejem. Rozrząd typu OHC, Trzy zawory na cylinder, dwa gaźniki Mikuni o średnicy przelotu 36 mm, rozrusznik elektryczny, Alternator o mocy 330W. Średnica cylindra/skok tłoka 94/98 mm, pojemność skokowa 1360 cm^3, stopień; sprężania 9,3:1. Moc maksymalna 67 KM przy 5 000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 113 Nm przy 2600 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, czterostopniowa (od 1991 pięciostopniowa) skrzynia biegów, wał napędowy 0,852, przełożenie tylnej przekładni 2,666.
  • PODWOZIE: Rama podwójna stalowa zamknięta, widelec teleskopowy o skoku 160 mm, wahacz wleczony podparty dwa elementy resorująco-tłumiące Hamulce: przód- tarcza o średnicy 295 mm, tył- tarcza o średnicy 275mm. Ogumienie: przód - 110/90 V19, tył - 170/80 V 15.
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2335 mm, rozstaw osi 1620mm, wysokość siodła 725mm, pojemność zbiornika paliwa 13 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 260kg. Dopuszczalna masa calkowita 460 kg. OSIĄGI: Prędkość maksymalna 160 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,8 sekundy, średnie zużycie paliwa 5,8 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 6 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 6 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
  • Olej silnikowy SAE SE/SF 10 W 40 (4,3 litra).
  • Swiece zapłonowe NGK DPR 8 EA - 9 lub N-D X24 EPR-U9
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy ustawiane automatycznie (hydraulicznie)