motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

SUZUKI VS 800 Intruder


Suzuki VS 800 przejął swój przydomek Intruder od swojego poprzednika VS 750, który w połowie lat osiemdziesiątych wdarł się na okupowany dotąd niemalże wyłącznie przez Harleya Davidsona rynek chopperów. W 1992 roku zadanie podboju przejął VS 800 - i odniósł sukces. Dzięki oryginalnemu, błyszczącemu chromem wyglądowi choppera, wąskim 21 calowym przednim kołem i grubym 15 calowym tylnym kołem znalazł wielu nabywców. Silnik Intrudera to ta sama dwucylindrowa jednostka napędowa co VS 750.

W głowicy pracuje jeden wałek napędzający trzy zawory dwa ssące i jeden wydechowy. Cylindry zostały rozstawione w układzie V-twin pod kątem 45 stopni. Silnik produkuje dość duży moment obrotowy czyli 63 Nm przy 4000 obr/min moc maksymalna to 50 KM. Te wartości pozwalają w sposób bezpieczny wyciągnąć swego kierowcę z każdej sytuacji wymagającej przyspieszenia bez ciągłej zmiany biegów. Zebra cylindrów są tylko atrapą ponieważ chłodzenie jednostki napędowej powierzono cieczy, a chłodnice umieszczono w przedniej części ramy.

Jak we wszystkich chopperach , także i w Suzuki geometria podwozia odbija się ujemnie na zachowaniu podczas jazdy. Na wolno pokonywanych zakrętach motocykl zdradza tendencje do zapadania się, co należy przypisać chopperowej geometrii. Natomiast przy pokonywaniu zakrętów szybko wpada on w gwałtowne kołysanie - elementy zawieszeń z przodu i z tyłu są bezlitośnie niedotłumione.

Silnik na wolnych obrotach wykazuje tendencje do małej elastyczności (reaguje gwałtownym szarpaniem i stukaniem w wale napędowym). Miłośnicy chopperów o dość mikrej posturze bardzo dobrze czują się w siodle Intruza . jednak dla wysokich kierowców problemem mogą być podnóżki umieszczone za bardzo w tyle. Wśród poważnych wad można wymienić wady przedniego hamulca które szybko osiągają granice możliwości(przegrzewanie się, szybkie zużycie). Na koniec należy jeszcze wspomnieć parę słów pochwały- silnik należy do najtrwalszych w swojej klasie, a bezobsługowy napęd wałem kardana dodatkowo przyczynia się do pozytywnego wizerunku VS 800.

DANE TECHNICZNE

SILNIK: Chłodzony cieczą, dwucylindrowy V-o kącie rozchylenia cylindrów 45 stopnie, poj. 805cm^3 , czterosuwowy z jednym wałkiem rozrządu w głowicy napędzanych łańcuchem, trzy zawory na cylinder, gaźniki podciśnieniowe ,zapłon elektroniczny, rozrusznik elektryczny akumulator 12V, średnica/skok tłoka 83/74.4, stopień sprężania 10:1 Moc maksymalna 50 KM przy 6400 obr/min moment obrotowy 63 Nm
PRZENIESIENIE NAPĘDU: Napęd wstępny kołami zębatymi, wielotarczowe sprzęgło mokre , 5 stopniowa skrzynia biegów, napęd tylnego koła: wał Kardana.
PODWOZIE: Podwójna rama kołyskowa z rur stalowych, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 39 mm ,wahacz dwuramienny stalowy podparty dwoma elementami resorująco - tłumiącymi, Hamulce przód tarcza o średnicy 295mm tył bęben o średnicy 180mm Ogumienie przód 80/80S21 140/90 S 15
WYMIARY I MASA: Rozstaw osi 1560mm,wysokość siodła 740mm, pojemność zbiornika paliwa 12 litrów, masa w stanie gotowym do drogi 219 kg , dopuszczalna masa całkowita 410 kg
OSIĄGI: Prędkość maksymalna 154 km/h, Przyspieszenie od 0 do 100 - 6.8s, zużycie paliwa 5.5l na 100 km

DANE EKSPLOATACYJNE


Przegląd techniczny co 6 000 km wymian1 oleju silnikowego co 6000 km.
Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
Olej silnikowy 10 W 40 (2,8 litra).
Olej w zawieszeniu przednim SAE 10 po 355 cm ^3 w każdej goleni
Świece zapłonowe NGK DPR 8 EA-9 odstęp między elektrodami 0,8-0,9 mm
Akumulator 12 V 14 Ah.
Luz zaworowy przy zimnym silniku ssące i wydechowe 0.03-0.13
Obroty biegu jałowego 1100 +/-100
Śruba składu mieszanki wykręcona o 1,5-2 obrotu
Olej w przekładni głównej SAE 90 (220 ccm)
Ciśnienie w ogumieniu przód solo/pasażer 2,00 tył 2,25/2,5 z pasażerem