motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w cišgu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

SUZUKI VX 800

Niska cena nowego motocykla (wówczas był to poniżej 10 tyś marek) niedawała spokoju. Szybko odkryto przyczyny tak niskiej ceny. Nowy model VX 800 był niczym innym jak Turystyczną wersją choppera VS 750 Intruder!! Z Intrudera VX 800 otrzymał ramę podwozie i silnik (to prawie wszystko). Niezmieniono nawet geometrii podwozia. Już w tym momencie widać było dbałość o niskie koszta produkcji. Produkowana od kilku lat rama z klasycznym tylnym zawieszeniem niemogła być droga. Podobnia jak silnik. Jedna silniki Intruderów cieszyły się opinią trwałych i niezawodnych :). Jednostka napędowa to twucylindrowa widlasta jednostka z czterema zaworami na cylinder i chłodzona cieczą, charakteryzowała się wyskokim momentem obrotowym.

Turystyczna maszyna zbudowana na bazie choppera spisywała się bardzo dobrze. Wygrywała nawet testy porównawcze (m.in. z Hondą NTV czy BMW R 80). Sam motocykl urzeka potężnym momentem obrotowym i elestycznością silnika oraz oczywiście konfortem jazdy. Niskie zużycie paliwa przy spokojnej jeździe ucieszy chyba każdego. Pojazd prowadzi się dobrze na prostych i w długich łukach. Gorzej radzi sobie w ciasnych zakrętach; tam właśnie daje osobie znać chopperowate pochodzenie. Motocykl także szybko koroduje . najbardziej narażonym mjejscem jest układ wydechowy ,mocowanie podnóżków, rama oraz wahacz. Na te elementy należy bacznie uważać. Od strony trwałości i niezawodności VX prezentuje się znakomicie. Sprawdzony wytrzymały silnik i niezniszczalny wał napędowy mają w tym duży udział. Gożej jest z drobiazgami które mogą uprzykrzyć życie motocykliście. dotyczy to np. układu wydechowego lub mechaniczny kranik paliwa który jezeli ktoś zaponiał wyłączyć mógł spowodować zalanie cylindrów. Haulec przedni w VX800 jest bardzo słaby pojedyńcza tarcz niezbyt dobrze radzi sobie z ciężkim pojazdem tarcze hamulcowe szybko sie zużywają !!!! jedyną sensowną alternatywą jest założenie przewodów ze stalowym oplotem. Suzuki VX produkowane było do 1996 roku poczym znikneło z oferty Suzuki.

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Dwucilndrowy, widlasty V 45 stopni, czterosuwowy, chodzony cieczą . Rozrząd typu OHC, 4zawory na cylinder, dwa gźniki Mikuni o średnicy przelotu 36 mm, rozrusznik elektryczny, Alternator o mocy 330W. średnica cylindra/skok tłoka 83/74.4 mm, pojemność skokowa 805 cm^3, stopień; sprężania 10,0:1. Moc maksymalna 61 KM przy 6800 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 73 Nm przy 5400 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, pięciostopniowa skrzynia biegów, wał napędowy, przełożenie tylnej przekładni 2,666.
  • PODWOZIE: Rama podwójna stalowa zamknięta, widelec teleskopowy średnica 41mm o skoku 150 mm, wahacz wleczony podparty dwa elementami resorująco-tłumiącymi. Hamulce: przód- tarcza o średnicy 310 mm, tył- tarcza o średnicy 250mm. Ogumienie: przód - 110/80 V18, tył - 150/70 V 17.
  • WYMIARY I MASY: Długołć całkowita 2270 mm, rozstaw osi 1555mm, wysokość siodła 790mm, pojemność zbiornika paliwa 19 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 238kg. Dopuszczalna masa calkowita 450 kg.
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 184 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy, średnie zużycie paliwa 5,5 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 6 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 12 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
  • Olej silnikowy SAE 10 W 40 (2.8 litra).
  • Swiece zapłonowe NGK DPR 8 EA - 9 lub N-D X24 EPR-U9
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku ssące i wydechowe 0.08-0.13
  • olej teleskopowy SEA 10 392 ccm w każdej goleni
  • olej w przekładni głównej SAE 90 0.20-0.22 l
  • wyprzedzenie zapłonu 5 stopni przy 1625 obr/min
  • dysza główna gaźnika 132,5/120
  • mieszanka śruba wykręcona o1.4 obrotu
  • cisnienie w ogumieniu przód 2.25 bara tył 2,5 z pasażerem 2,8 bara