SUZUKI VZ 800 Marauder
Suzuki
zrobi³o jednolad na miarê naszych czasów. Nie
by³ zbyt ciê¿ki jak na cruisera i nie ró¿ni³
siê zbytnio od typowych chopperów. W stosunku do Intrudera
eleganckie klasyczne, szprychowane ko³aa zast¹piono masywnymi
odlewami, miejsce w¹skiego 21" ko³a przedniego zajê³o
16" o szerokoci a¿ 130mm. Bardziej pasuje ono do masywnego
widelca typu upside-down. Odpowiednie rozmiary ma równie¿
tarczowy hamulec. Powiêkszono rednicê chromowanego reflektora,
a kierownicê typu Buckhorn zast¹piono Drag-Bar. Zbiornik paliwa
jest szerszy i bardziej p³aski, kanapa cienko wycie³ana,
szeroki b³otnik typu Bobtail przykrywa od góry grub¹
tyln¹ oponê. Uk³ad wydechowy stanowi¹ dwa t³umiki
o kszta³cie armatnich luf, umieszczonych jedna nad drug¹ po
prawej stronie motocykla, a pokrywa filtra powietrza teraz jest kanciasta.
Zasadnicze
jednak ró¿nice tkwi¹ w silniku i uk³adzie napêdowym
Marauder'a, bowiem wa³ kardana zast¹piono ³añcuchem.
To co najdziksze poznajemy ju¿ podczas rozruchu. Stacyjka znajduje
siê z przodu po stronie prawej, dwignia urz¹dzenia rozruchowe
z lewej strony pod zbiornikiem paliwa. To co daje siê zauwa¿yæ
dopiero póniej to pozycja za kierownic¹, znacznie lepsza
niz w Intruderze. Osoby o du¿ym i ma³ym wzrocie siedz¹
wygodnie i s¹ odprê¿one, przede wszystkim dziêki
kierownicy. Zaskakuje fakt, ¿e jest tak nawet przy wiêkszych
prêdkociach. Dopiero powy¿ej 140km/h pêd powietrza
prostuje rêce. Przy tej prêdkoci motocykl nie obrzydza
jazdy wibracjami, które w Intruderze by³y bardzo dokuczliwe.
Zalety prawid³owej ergonomii mo¿e tutaj doceniæ jednak
tylko kierowca. Pasa¿er skazany jest na wysoko umieszczone podnó¿ki
i twardy fragment kanapy.
Na
krêtych i nierównych drogach pozamiejskich widaæ od
razu twardy charakter motocykla. Zw³aszcza podwozie. Zbyt miêkkie
sprê¿yny choppera wspó³pracuj¹ z twardymi
jak stal amortyzatorami. Makabrycznie któtkie skoki s¹ wprawdzie
dokuczliwe, lecz umo¿liwiaj¹ szybk¹ jazdê. Nawet
przy 120km/h i przy tarciu podnó¿kami o asfalt motocykl
pozostaje stabilny. Niestety, podnó¿ki szoruj¹ o nawierzchniê
zbyt wczenie.
DANE
TECHNICZNE
- Silnik: czterosuwowy,
dwucylindrowy w uk³adzie V 45o, pojemnoæ 805ccm, red.xskok
83x74,4mm, ch³odzony ciecz¹, rozrz¹d OHC, TSCC, 4 zawory
na cylinder, luz zaworowy 0,08-0,13mm regulowany rubkami, 2 ganiki
podcinieniowe Mikuni 36mm, moc maksymalna 50KM @ 6500rpm, moment
obrotowy 65Nm @ 5000rpm, stopieñ sprê¿ania 10:1,
mokra miska olejowa, alternator 250W @ 5000rpm, akumulator 12V-10Ah,
zap³on elektroniczny tranzystorowy, mokra miska olejowa, rozruch
elektryczny,
- Przeniesienie
napêdu: napêd pierwotny ko³ami zêbatymi, napêd
koñcowy ³añcuch, sprzêg³o mokre wielotarczowe
mechaniczne, skrzynia biegów mechaniczna 5-stopniowa,
- Podwozie: podwójna
rama ko³yskowa z rur stalowych, zawieszenie: przednie widelec teleskopowy
upside-down z t³umieniem olejowym, r.41mm, skok 140mm, tylne
dwa elementy resoruj¹co-t³umiace o skoku 102mm, z piêciostopniow¹
regulacj¹ napiêcia wstêpnego sprê¿yny,
hamulec przedni tarczowy 300mm, zacisk dwut³oczkowy, hamulec tylny
bêbnowy 180mm, ko³a aluminiowe odlewane, ogumienie - przód:
130/90-16 67H, ty³: 150/90-15 M/C 74H,
- Wymiary i masy:
d³ugoæ 2365mm, szerokoæ 750mm, wysokoæ
1110mm, wysokoæ siedzenia 700mm, rozstaw osi 1645mm, przewit
135mm, masa sucha 207kg, masa gotowego do drogi 219kg, zbiornik paliwa
13 l, rezerwa 3 l, promieñ skrêtu 3,1m, k¹t skrêtu
kierownic¹ 400
- Osi¹gi: prêdkoæ
maksymalna 156km/h, przyspieszenie 0-100km/h 6,4sek, rednie zu¿ycie
paliwa 5,2 l/100km,
- Dane eksploatacyjne:
wiece zap³onowe - NGK DPR8EA-9, p³yn ch³odz¹cy
- 1,7l, obroty biegu ja³owego - 1100-1300rpm, cinienie w
ogumieniu - przód: 200kPa, ty³: 225kPa, olej silnikowy SAE10W-40
SF, SG - 2,1l (z filtrem), cinienie sprê¿ania - 1500kPa,
min 1100kPa, olej zawieszenia przedniego - 838ml, ³añcuch
DID 50VA, 116 ogniw,
DANE
EKSPLOATACYJNE
- Przegl±d techniczny
co 6 000 km
- Wymiana oleju
silnikowego co 6 000 km.
- Wymiana filtru
olejowego co 6 000 km.
- Olej silnikowy
SAE SE/SF 10 W 40 (4,3 litra).
- Swiece zapłonowe
NGK DPR 8 EA - 9 lub N-D X24 EPR-U9
- Akumulator 12
V 14 Ah.
|