MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
DAYTONA SUPER III Triumph Daytona Super III nigdy niebył motocyklem produkowanym masowo w 1994 roku produkcję tego motocykla zaplanowano na 150 sztuk ! Jak łatwo się domyślić przy takiej liczbie produkcji cena musiała być odpowiednio wysoka (w 94 było to 9700 funtów) jednak w zamian za taką cenę potencjalny użytkownik otrzymywał korzyści w postaci technologii, mowa tu oczywiście o bloku silnika wykonanego przez firmę Cosworth. Kolejną ciekawostką było wprowadzenie błotników , osłon łańcucha , obudowy lampy przedniej i w końcu owiewek w całości z włókien węglowych co przede wszystkim wpływało korzystnie na masę motocykla. Silnik Daytony to klasyczna (dla Triumpha) trzy cylindrowa konstrukcja która osiąga moc 115 KM przy 9000 obr/min. Jednostka napędowa jest żywa i lubi wysokie obroty i pracuje ze świetnie pracującą 6 biegową skrzynią biegów. Hamulce w Daytonie przeszły długą drogę usprawnień dokonywanych przez angielską firmę Alcon - dostawce układów hamulcowych do aut wyścigowych F1 i Formuły 3000. W efekcie 6 tłoczkowe zaciski Tr-6 powiązano z pływającymi tarczami hamulcowymi firmy Nisin o średnicy 310 mm mają niesamowitą wręcz siłę hamowania, jednak bez tendencji do blokowania przedniego koła. DANE TECHNICZNE
|