motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w cišgu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

DAYTONA SUPER III

Triumph Daytona Super III nigdy niebył motocyklem produkowanym masowo w 1994 roku produkcję tego motocykla zaplanowano na 150 sztuk ! Jak łatwo się domyślić przy takiej liczbie produkcji cena musiała być odpowiednio wysoka (w 94 było to 9700 funtów) jednak w zamian za taką cenę potencjalny użytkownik otrzymywał korzyści w postaci technologii, mowa tu oczywiście o bloku silnika wykonanego przez firmę Cosworth. Kolejną ciekawostką było wprowadzenie błotników , osłon łańcucha , obudowy lampy przedniej i w końcu owiewek w całości z włókien węglowych co przede wszystkim wpływało korzystnie na masę motocykla. Silnik Daytony to klasyczna (dla Triumpha) trzy cylindrowa konstrukcja która osiąga moc 115 KM przy 9000 obr/min. Jednostka napędowa jest żywa i lubi wysokie obroty i pracuje ze świetnie pracującą 6 biegową skrzynią biegów.

Hamulce w Daytonie przeszły długą drogę usprawnień dokonywanych przez angielską firmę Alcon - dostawce układów hamulcowych do aut wyścigowych F1 i Formuły 3000. W efekcie 6 tłoczkowe zaciski Tr-6 powiązano z pływającymi tarczami hamulcowymi firmy Nisin o średnicy 310 mm mają niesamowitą wręcz siłę hamowania, jednak bez tendencji do blokowania przedniego koła.

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Trzycylindrowy, rzędowy; czterosuwowy, chodzony cieczą. Rozrząd typu DOHC, 4 zawory na cylinder, trzy gaziki Mikuni o średnicy przelotu 36 mm, rozrusznik elektryczny, Średnica cylindra/skok tłoka 76/65 mm, pojemność skokowa 885 cm^3, stopień sprężania 12,0:1. Moc maksymalna 84 kW(115 KM) przy 9 000 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPĘDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, sześciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
  • PODWOZIE: Rama otwarta grzbietowa silnik jako element struktury nośnej, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 43mm i o skoku 150mm , wahacz wleczony podparty centralnym elementem resorująco-tłumiucym o skoku 120mm. Hamulce: przód-dwie tarcze o średnicy 310mm, tył- tarcza o średnicy 255mm. Ogumienie: przód - 120/70 ZR 17, tył - 180/55 ZR 17.
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2200 mm, rozstaw osi 1490mm, wysokość siodła 790mm, pojemność zbiornika paliwa 25dm^3, masa własna (gotowy do drogi) 257 kg
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 225km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,8s, średnie zużycie paliwa 5,4 litra na 100 km.