motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w cišgu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

YAMAHA XJ 600

Yamaha Xj 600 powstała na bazie równie udanej konstrukcji jaka była Xj 550, ale oprócz zmian w silniku wprowadzono również zmiany w nadwoziu motocykla (duża owiewkę przykręcana do ramy , oraz mała owiewkę umieszczona pod silnikiem nadawało to nowemu motocyklowi wygląd sportowego bolidu. Jednostka napędowa to czterosuwowy silnik z dwoma zaworami na cylinder i dwoma wałkami rozrządu była to konstrukcja przypominająca inne modele typu Xj takie ja 550, 650, 750. Ciekawym rozwiązaniem było umieszczenie alternatora za cylindrami (dzięki temu uzyska węższy silnik). Silnik wyposażony jest system YICS (dodatkowy kanał w układzie dolotowym który wymusza zawirowanie mieszanki w cylindrach, redukuje on zużycie paliwa i podnosi sprawność źródła napędu). SILNIK: Mimo stosunkowo niewielkiej pojemności skokowej silnik wykazuje duża trwałość. Przebiegi rzędu 100 tyś km nie robią większego problemu dla Xj a znane są przypadki przebiegów 150 - 200 tyś km. Co prawda przy takich przebiegach mogą się pojawić problemy z rozciągniętymi membranami lub uszczelka pod głowicą, ale po wymianie tych elementów sześćsetka jeździ bezawaryjnie równie długo jak przedtem PODWOZIE: Przedni widelec wykazuje zbyt miękką charakterystykę natomiast tylny zbyt twardą. Częstym awaria ulega łożysko w główce ramy. NADWOZIE: Brak wałków wyrównujących daje o sobie znać pęknięciami owiewek w punktach mocowania, w modelach 1984-1985 pękały również wsporniki kierunkowskazów. Typowe dla motocykli z lat 80 to rdzewiejący układ wydechowy.

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK:Czterocylindrowy, rzedowy, czterosuwowy, chodzony powietrzem.Rozrząd typu DOHC, dwa zawory na cylinder,cztery gaznikiki Mikuni o średnicy przelotu 32mm, rozrusznik elektryczny,Alternator o mocy 240W Średnica cylindra/skok tloka 58,5/55,7 mm, pojemnść skokowa 599 cm^3, stopien spre?ania 10,0. Moc maksymalna 53kW (73KM) przy 10 000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 54Nm przy 9000 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, sześciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
  • PODWOZIE: Podwójna rama kołyskowa z rur stalowych, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 36mm, wahacz wleczony podparty centralnym elementem resorująco-tłumiącym poprzez układ dźwigni Mono-cross. Hamulce: przód-dwie tarcze o średnicy 267 mm, tył- tarcza o średnicy 267mm. Ogumienie: przód - 90/90 H 18, tył - 110/80 H 18.
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2110 mm, rozstaw osi 1430mm, wysokość siodła 780mm, pojemność zbiornika paliwa 18,5 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 212kg.. OSIĄGI: Prędkość maksymalna 195km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy, średnie zużycie paliwa 6,5 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 12 000 km wymianą oleju silnikowego co 6 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
  • Olej silnikowy 10 W 30 (2,6 litry).
  • Świece zapłonowe NGK DR 8 ESL.
  • Olej teleskopowy SAE 10 W 30 269 cm^3 w każdej goleni.
  • Akumulator 12 V 12 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,11-0,15mm , wydechowe 0,16-0,20mm.