MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
YAMAHA XJ 600 Yamaha Xj 600 powstała na bazie równie udanej konstrukcji jaka była Xj 550, ale oprócz zmian w silniku wprowadzono również zmiany w nadwoziu motocykla (duża owiewkę przykręcana do ramy , oraz mała owiewkę umieszczona pod silnikiem nadawało to nowemu motocyklowi wygląd sportowego bolidu. Jednostka napędowa to czterosuwowy silnik z dwoma zaworami na cylinder i dwoma wałkami rozrządu była to konstrukcja przypominająca inne modele typu Xj takie ja 550, 650, 750. Ciekawym rozwiązaniem było umieszczenie alternatora za cylindrami (dzięki temu uzyska węższy silnik). Silnik wyposażony jest system YICS (dodatkowy kanał w układzie dolotowym który wymusza zawirowanie mieszanki w cylindrach, redukuje on zużycie paliwa i podnosi sprawność źródła napędu). SILNIK: Mimo stosunkowo niewielkiej pojemności skokowej silnik wykazuje duża trwałość. Przebiegi rzędu 100 tyś km nie robią większego problemu dla Xj a znane są przypadki przebiegów 150 - 200 tyś km. Co prawda przy takich przebiegach mogą się pojawić problemy z rozciągniętymi membranami lub uszczelka pod głowicą, ale po wymianie tych elementów sześćsetka jeździ bezawaryjnie równie długo jak przedtem PODWOZIE: Przedni widelec wykazuje zbyt miękką charakterystykę natomiast tylny zbyt twardą. Częstym awaria ulega łożysko w główce ramy. NADWOZIE: Brak wałków wyrównujących daje o sobie znać pęknięciami owiewek w punktach mocowania, w modelach 1984-1985 pękały również wsporniki kierunkowskazów. Typowe dla motocykli z lat 80 to rdzewiejący układ wydechowy. DANE TECHNICZNE
DANE EKSPLOATACYJNE
|