motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w cišgu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

YAMAHA YZF 600 R Tundercat

W porównaniu z konkurentami w klasie 600 pojemność Yamaha wypada dość blado (ani nie super sportowa jak ZX6R, ani nie najmocniejsza jak GSXR600. Ale przyjmując kryteria dla motocykli ścigających się po torze. Bo gdyby przyjrzeć się z bliska, to owe 212 kg masy okazuje się niedocenione biorąc Yamahę za motocykl użytkowy, lepiej dbający o swego kierowcę niż konkurenci.
Tundercat tak naprawdę jest naturalnym następcą modelu FZR600. Podwozie i silnik poddano gruntownej modernizacji skupiając się głownie na zmianach wystroju i poprawie aerodynamiki, a te zmiany były radykalne. Ale po kolej:


Silnik motocykla potraktowano jako materiał wyścigowy, mimo iż z modelu FZR600 to jednak poddano go drobnym zmianą. Czterocylindrowy rzędowy silnik z 16 zaworami w głowicy poddano zmianą tłoków na lżejsze , zaworów ssących i wydechowych. Zmieniono także chłodnice oleju i układ zapłonowy. Gładzie cylindryczne wykonane są z aluminium i pokryte warstwą spieku ceramicznego co nie tylko odznacza się redukcja sił tarcia ale widocznie wpływa na trwałość jednostki napędowej i lepsze jej chłodzenie. Kolejną zmianą jest wprowadzenie układu dynamicznego doładowania DELTABOX. Szeroki wlot pod reflektorem prowadzi powietrze do hermetyzowanego airboxu. Przy dużych prędkościach jazdy oznacza to większy przyrost mocy. Cztery gaźniki z elektronicznym czujnikiem położenia przepustnicy TPS o średnicy przelotu 36mm połączone są z blokiem cylindrów idealnie prostymi opadowymi kanałami ssącymi (mniejsze opory ssania). Kształt tłoków i komór spalania pozwolił na zastosowanie wysokiego stopnia sprężania 1:12 !Silnik osiąga moc 105 KM charakteryzuje się znakomitą elastycznością w każdym zakresie obrotów jednak najlepiej czuje się powyżej 6000 obr/min.

Nadwozie Yamahy zaskakuje ilością miejsca dla kierowcy i pasażera. Pozycja jest zdecydowanie wygodniejsza niż w innych sześćsetkach , co szczególnie docenią motocykliści powyżej 180 cm wzrostu. Kierownica jest wysoko ale nie bez przesady , kanapa zapewnia długie wygodne podróżowanie bez konieczności przymusowych postojów. Kolejnym czynnikiem na plus jest wzorowa aerodynamika. Szeroka owiewka i stosunkowo wysoka szyba z wystudiowanym oprofilowaniem sprawia ze oddziaływanie pędu powietrza na kierowcę jest minimalne. Jednak ma też swoje wady , a mianowicie zbyt silne nagrzewanie się siodełko kierowcy od spodu

Podwozie YZF600R jest typowym dla klasy tej klasy otwarta rama boczna spawana jest ze stalowych profili. Tylny wahacz także jest stalowy. Zawieszenie przednie to klasyczny teleskop o średnicy rur nośnych 41 mm i jest w pełni regulowany podobnie jak tylny. Podwozie spisuje się bardzo dobrze w całym zakresie prędkości. Pewność prowadzenia jest mocną strona Yamahy. Również hamulce są bardzo dobre wszak pochodzą z większego i szybszego Tunderaca. Pewne w działaniu, niesamowicie skuteczne.
Oto YZF600R motocykla idealnego do szybkiej turystyki ze sportowym zacięciem, pozbawionego wad poprzedników (FZR600) w pełni dojrzałego.

DANE TECHNICZNE

SILNIK: Czterocylindrowy, rzędowy; czterosuwowy, chłodzony cieczą. Rozrząd typu DOHC, 4 zawory na cylinder, cztery gaźniki Keihin z czujnikiem TPS o średnicy przelotu 34 mm, rozrusznik elektryczny, średnica cylindra/skok tłoka 62/49,6 mm, pojemność skokowa 599 cm^3, stopień sprężania 12:1. Moc maksymalna (105KM) przy 11 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 66 Nm przy 9500 obr/min
PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli
olejowej, sześciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring 2,69.
PODWOZIE: Stalowa rama otwarta, widelec teleskopowy o
średnicy rur nośnych 41mm o skoku 130mm , wahacz
wleczony stalowy podparty centralnym
elementem resorująco - tłumiącym o skoku 120mm . Hamulce: przód-dwie tarcze tył- tarcza . Ogumienie: przód - 120/60 ZR 17, tył - 160/60 ZR 17
WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2145 mm
Rozstaw osi 1415mm
Wysokość siodła 805mm,
pojemność zbiornika paliwa 29dm^3, masa
własna (gotowy do drogi) 212 kg Dopuszczalna masa 392 kg
OSIAGI: Prędkość maksymalna 238km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,8s, średnie zużycie paliwa 6,2 litra na 100 km.