MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
YAMAHA YZF 600 R Tundercat W
porównaniu z konkurentami w klasie 600 pojemność Yamaha wypada dość blado
(ani nie super sportowa jak ZX6R, ani nie najmocniejsza jak GSXR600. Ale
przyjmując kryteria dla motocykli ścigających się po torze. Bo gdyby przyjrzeć
się z bliska, to owe 212 kg masy okazuje się niedocenione biorąc Yamahę
za motocykl użytkowy, lepiej dbający o swego kierowcę niż konkurenci.
Silnik motocykla potraktowano jako materiał wyścigowy, mimo iż z modelu FZR600 to jednak poddano go drobnym zmianą. Czterocylindrowy rzędowy silnik z 16 zaworami w głowicy poddano zmianą tłoków na lżejsze , zaworów ssących i wydechowych. Zmieniono także chłodnice oleju i układ zapłonowy. Gładzie cylindryczne wykonane są z aluminium i pokryte warstwą spieku ceramicznego co nie tylko odznacza się redukcja sił tarcia ale widocznie wpływa na trwałość jednostki napędowej i lepsze jej chłodzenie. Kolejną zmianą jest wprowadzenie układu dynamicznego doładowania DELTABOX. Szeroki wlot pod reflektorem prowadzi powietrze do hermetyzowanego airboxu. Przy dużych prędkościach jazdy oznacza to większy przyrost mocy. Cztery gaźniki z elektronicznym czujnikiem położenia przepustnicy TPS o średnicy przelotu 36mm połączone są z blokiem cylindrów idealnie prostymi opadowymi kanałami ssącymi (mniejsze opory ssania). Kształt tłoków i komór spalania pozwolił na zastosowanie wysokiego stopnia sprężania 1:12 !Silnik osiąga moc 105 KM charakteryzuje się znakomitą elastycznością w każdym zakresie obrotów jednak najlepiej czuje się powyżej 6000 obr/min. Nadwozie Yamahy zaskakuje ilością miejsca dla kierowcy i pasażera. Pozycja jest zdecydowanie wygodniejsza niż w innych sześćsetkach , co szczególnie docenią motocykliści powyżej 180 cm wzrostu. Kierownica jest wysoko ale nie bez przesady , kanapa zapewnia długie wygodne podróżowanie bez konieczności przymusowych postojów. Kolejnym czynnikiem na plus jest wzorowa aerodynamika. Szeroka owiewka i stosunkowo wysoka szyba z wystudiowanym oprofilowaniem sprawia ze oddziaływanie pędu powietrza na kierowcę jest minimalne. Jednak ma też swoje wady , a mianowicie zbyt silne nagrzewanie się siodełko kierowcy od spodu Podwozie
YZF600R jest typowym dla klasy tej klasy otwarta rama boczna spawana jest
ze stalowych profili. Tylny wahacz także jest stalowy. Zawieszenie przednie
to klasyczny teleskop o średnicy rur nośnych 41 mm i jest w pełni regulowany
podobnie jak tylny. Podwozie spisuje się bardzo dobrze w całym zakresie
prędkości. Pewność prowadzenia jest mocną strona Yamahy. Również hamulce
są bardzo dobre wszak pochodzą z większego i szybszego Tunderaca. Pewne
w działaniu, niesamowicie skuteczne. DANE TECHNICZNE SILNIK: Czterocylindrowy,
rzędowy; czterosuwowy, chłodzony cieczą. Rozrząd typu DOHC, 4 zawory na
cylinder, cztery gaźniki Keihin z czujnikiem TPS o średnicy przelotu 34
mm, rozrusznik elektryczny, średnica cylindra/skok tłoka 62/49,6 mm, pojemność
skokowa 599 cm^3, stopień sprężania 12:1. Moc maksymalna (105KM) przy
11 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 66 Nm przy 9500 obr/min |