motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

YAMAHA FJ 1100 / 1200

Pierwszy model FJ o pojemności 1100 pojawił się w 1984 rok. Był to motocykl jak na owe czasy sportowy a to dzięki niezwykle atrakcyjnej linii nadwozia i znakomitych osiągach. Jednak jak to w praktyce bywa sportowy temperament połączono z turystycznymi walorami. Model FJ skonstruowano praktycznie od podstaw jednak konstrukcję silnika oparto o jednostkę napędową pochodząca i słynącą z niezawodności i trwałości z Yamahy XS 1100. Zasadniczą modernizacja było zastosowanie 16 zaworowej głowicy (podniosła się moc maksymalna do 125 KM gdzie XS 1100 osiągał 95 KM). W 1986 roku rozwiercono cylindry do 1200 moc wówczas wzrosła do 128KM i poprawił się moment obrotowy. Dzięki temu zabiegowi Yamaha jedzie płynnie już od 2000 obrotów!.Mimo chłodzenia powietrzem jednostka napędowa nie wykazywała tendencji do przegrzewania się. W utrzymywaniu odpowiedniej temperatury pomagała bardzo wydajna chłodnica oleju. Silnik w zakresie od 4000 do 6000 obrotów na minutę emituje dość duże i dokuczliwe wibracje które dają się odczuć mimo grubych gumowych osłon na podnóżkach i manetkach, natomiast w miejscu mocowania elementów plastikowych pojawiały się szybko pęknięcia. Rozpadały się wewnętrzne przegrody tłumika wydechu. Wyraźna poprawa nastąpiła w 1991 kiedy to jednostkę napędową uspokojono wprowadzając gumowe elementy w miejscu mocowania silnika. Silnik niema praktycznie żadnych słabych punktów i osiąga bezproblemowo przebiegi rzędu 100 tyś kilometrów znane są także częste przebiegi bez awarii i remontu ponad 200 tyś kilometrów. W każdym razie trzeba się liczyć z częstymi (co 30 tyś km) wymianami tarcz sprzęgłowych. Eksploatacja silnika w sposób sportowy przynosi efekt szybkiego zużywania się tłoków i pierścieni owocuje to dużym zużyciem oleju. Motocykl prowadzi się bardzo pewnie i jest bardzo zwrotny jak na klasę 1000. Nie wpada w drgania nawet przy prędkościach zbliżonych do maksymalnych. Do 1988 r montowano obręcze kół jezdnych o średnicy 16 cali ale efekt prostowania motocykla podczas hamowania na zakrętach zmusił konstruktorów do zmiany obręczy na 17-to calowe (od 1988r). Ciekawostką może być wiadomość ze od 1991 roku można było zamówić elektroniczno - hydrauliczny układ hamulcowy ABS. Trwałość elementów podwozia w FJ nie dorównuję silnikowi, przy dłuższych przebiegach należy się liczyć z wymianą łożysk kół jezdnych podobnie sprawa ma się z uszczelniaczami teleskopowymi (wymiana co 20-30 tyś km) Yamaha 1100/1200 to motocykl ze wszech miar godny polecenia. Trwały, niezawodny, wygodny (także dla pasażera), dynamiczny i ekonomiczny (średnie zużycie paliwa przy spokojnej jeździe to 6,5 litra na 100 km).

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Czterocylindrowy, rzędowy; czterosuwowy, chodzony powietrzem. Rozrząd typu DOHC, 4 zawory na cylinder, cztery gaźniki Mikuni o średnicy przelotu 36 mm, rozrusznik elektryczny, pojemność skokowa 1079/1188 cm^3, stopień sprężania 9,7:1. Moc maksymalna 125/128 KM przy 8500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 93 Nm przy 6500 obr/min
  • PRZENIESIENIE NAPĘDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, pięciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
  • PODWOZIE: Stalowa rama kołyskowa, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm i o skoku 150mm , wahacz wleczony podparty centralnym elementem resorująco - tłumiącym . Hamulce: przód-dwie tarcze o średnicy 298mm, tył- tarcza o średnicy 282mm. Ogumienie: przód - 120/80 VR 17, tył - 150/80 VR 17.
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2230 mm, Rozstaw osi 1490mm, pojemność zbiornika paliwa 22dm^3, masa własna gotowy do drogi 260 kg
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 245km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,7s, średnie zużycie paliwa 7 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 12 000 km
  • wymiana oleju silnikowego co 12 000 km. (SE SAE 20W40 3,4 litra)
  • Wymiana filtru olejowego co 12 000 km.
  • Świece zapłonowe NGK DPR 9 EA-9
  • Olej teleskopowy SAE 10 po 0,397 dm^3 w każdej goleni
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,11-0,15, wydechowe 0,16mm-0,20mm