motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w cišgu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

YAMAHA FZR 1000

Pierwsze modele FZR pojawiły się w 1987 r (równomiernie z prezentacja innego modelu Yamahy FZ750) jednak pierwsze modele nie posiadały jeszcze zaworu EXUP. Dopiero w 1989 roku poddano FZR gruntownym zmianą,przekonstruowano ramę i zastosowano zawór w układzie wydechowym, zwiększono także pojemność skokową do 1003 cm^3.Dwa lat później zastosowano kolejne zmiany (model RU) tzn. zaczęto montować widelec typu UPSIDE-DOWN, a podwójny reflektor zamieniono pojedynczym w trapezoidalnym kształcie. Następna modernizacja przypadła na 94 rok. Wtedy zmianą uległy przede wszystkim hamulce przednie (sześciotłoczkowe zaciski) zastosowano także zawieszenie firmy Ohlins, znów zmieniono kształt reflektorów na podwójne tzw. Lisie Oczy. Modyfikacje objęły także kształt owiewek oraz lusterka wsteczne. Jednak największa sławę przyniósł FZR 1000 zawór EXUP. Cóż to takiego ? W środkowej części układu wydechowego , czyli pomiędzy połączonymi już rurami wydechowymi a tłumikiem, zainstalowano zawór obrotowy w kształcie zbliżonym do przeciętego wzdłuż walca. Jego zadaniem jest regulowanie przepływu spalin przez układ wydechowy w zależności od obrotów silnika. Regulacja jest automatyczna dzięki zastosowanej elektronice. Sam zawór zamykany jest w sposób mechaniczny . Efektem zastosowania EXUP (Exhaust Ultimate Power Valve) jest poprawa mocy i momentu obrotowego w zakresie średnich obrotów, co praktycznie daje fenomenalne przyspieszenie w szerszym zakresie pracy silnika. Dzięki wspomnianemu zaworowi , awangardowej ramie Deltabox i dwudziesto zaworowej głowicy FZR wyprzedził swoją epokę i do dziś jest chętnie kupowanym i poszukiwanym motocyklem. PODWOZIE: Bardzo dobre prowadzenie motocykla dzięki nisko umieszczonemu środkowi ciężkości, mała masa motocykla wpływa korzystnie na prowadzenie, hamulce (sześciotłoczkowe zaciski

przód) bardzo dobrze spełniają swoje zadanie. Wśród wad warto wymienić zbyt mały promnień skrętu, w modelach z przed 94 roku zbyt szeroka przednia opona daje o sobie znać na wolno pokonywanych ciasnych zakrętach, ponadto często zdarza się że chętnie rdzewieją zaciski hamulcowe.NADWOZIE: Dystans powyżej 100 km daje poznać następujące mankamenty, wśród których najbardziej odczuwalnym jest niewygodne cienkie siedzenie nie chroniące jeźdźca przed wibracjami przenoszonymi z podłoża przez twarde zawieszenie, ponadto kierowca i pasażer mają bardzo mało miejsca na wszelkie zmiany pozycji w czasie jazdy. Wiele kłopotów sprawia umieszczenie podnóżków kierowcy który przy mniejszych prędkościach bardzo obciąża ramiona. Pasażer może dziki podnóżkom przybrać jedynie pozycje embrionu. SILNIK: Przy dynamicznym starcie przednie koło bardzo chętnie wzbija się w przestworza , można temu zapobiec powodując ślizganie się sprzęgła jednak wpływa to na trwałość tegoż sprzęgła. Niekiedy po paru latach zawór EXUP może ulec zatarciu prze prace w spalinach. Bardzo dużym problemem jest luz zębatki zdawczej skrzyni biegów , świadczący o uszkodzeniu łożyska. Ogromną zaletą 20 zworowej głowicy jest regulacja luzu zaworowego przeprowadzana co 42000 km.

 

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Czterocylindrowy, rzędowy; czterosuwowy, chodzony cieczą. Rozrząd typu DOHC, 5 zaworów na cylinder, cztery gaziki Mikuni o średnicy przelotu 38 mm, rozrusznik elektryczny, Średnica cylindra/skok tłoka 75,5/56 mm, pojemność skokowa 1003 cm^3, stopień sprężania 12,0:1. Moc maksymalna 128 KM przy 9 500 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPĘDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, sześciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
  • PODWOZIE: Aluminiowa rama otwarta podwójna, widelec teleskopowy upside-down o średnicy rur nośnych 43mm i o skoku 120mm , wahacz wleczony (aluminiowy) podparty centralnym elementem resorująco-tłumiucym . Hamulce: przód-dwie tarcze o średnicy 320mm, tył- tarcza o średnicy 270mm. Ogumienie: przód - 130/60 ZR 17, tył - 170/60 ZR 17.
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2205 mm, rozstaw osi 1470mm, wysokość siodła 775mm, pojemność zbiornika paliwa 19dm^3, masa własna bez płynów 204 kg ˇ
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 260km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4s, średnie zużycie paliwa 7 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 6 000 km
  • wymiana oleju silnikowego co 6 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
  • Świece zapłonowe NGK DR 8ES-L
  • Olej silnikowy 10 W 40 (3 lity)
  • Olej teleskopowy SAE 10W po 425 cm^3 w każdej goleni sprawdzić co 6000 km.
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy co 42 000 km. przy zimnym silniku: ssące 0,11-0,20mm , wydechowe 0,21-0,30mm. przód) bardzo dobrze spełniają swoje zadanie.