motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

YAMAHA V-MAX

Skąd to zamieszanie? Potężny silnik zdolny zasilić potężny sportowy motocykl, amerykańska stylizacja nadwozia bliska gustom miłośników chopperów, własności jezne i konfort podróżowania godne "turystyka", a do tego zawieszenie i geometria daleka od poziomu motocykli sportowych, prędkość maksymalna i przyspieszenia poza maksymalnym pułapem najszybszych chopperów i "anatomia" kłócąca się z praktycznością motocykli turystycznych.Teoretycznie taki motocykl nie powinien był powstać , ale on nie tylko powstał ale także osiągną sukces rynkowy.Jak jest w rzeczywistości V-max, można stwierdzić kontaktując się z nim osobiście. Na pewno nie jest lekki, ale dzięki niewielkiemu "wzrostowi" jest bardziej poręczny niż motocykle lżejsze i wyższe. Niskie siedzenie i nisko położony środek ciężkości niwelują skutecznie efekt "przerośniętej masy mięśniowej" Wymienione cechy czynią wygodniejszy do jazdy miejskiej natomiast w trasie pozwala na jazdę zgodną z upodobaniami kierowcy, jedna do szybkiej jazdy warto założyć szybę ochronną która weźmie na siebie pęd powietrza przy podanej w instrukcji prędkości maksymalnej powyżej 200 km/h. Sprawna jazda po ciasnych zakrętach wymaga już wcześniejszej praktyki na ciężkich motocyklach i nikt kto jaj nie ma, niebędzie się czuł pewnie na tym 300 kilogramowym kolosie. W powolnej jeździe pomaga wał napędowy który usztywnia przeniesienie napędu i nie daje charakterystycznego dla łańcucha luzu. Wśród wad V-maxa można by wymienić ogólną tendencje do korozji, ciężko pracujący rozrusznik mogą się też pojawić zapieczenia na zaciskach hamulcowych ora odkształcenia tarcz hamulcowych. Mogą pojawić się też problemy ze sprzęgłem (ślizganie się). Ostatecznie V-max jest motocyklem, który nie jest tak szybki, nie hamuje tak sprawnie i nie jest zwinny jak inne ale jak żaden daje gwarancje dobrej zabawy i satysfakcję z posiadania go.

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Czterocylindrowy, w układzie V, czterosuwowy, chodzony cieczą .Rozrząd typu DOHC, cztery zawory na cylinder, cztery gaźniki Mikuni BDS35 o średnicy 35 mm, rozrusznik elektryczny, Alternator o mocy 320 , Średnica cylindra/skok tłoka 76/66 mm, pojemność skokowa 1198 cm^3, stopień; sprężania 10,5:1. Moc maksymalna 107kW (148KM) przy 8500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 101 Nm przy 3000 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, sześciostopniowa skrzynia biegów, wał napędowy.
  • PODWOZIE: Stalowa podwójna kołyskowa ,kąt główki ramy 29 stopni, wyprzedzenie 119mm, zawieszenie przód: widelec teleskopowy o skoku 140mm , tył: wahacz wleczony podparty centralnym elementem resorująco -tłumiącym o skoku 100 mm Hamulce: przód-dwie tarcze o średnicy , tył- tarcza Ogumienie: przód - 110/90 ZR 18, tył - 150/90 ZR 15.
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2300 mm, szerokość 795mm, prześwit 145mm Promień skrętu 2900mm rozstaw osi 1590mm, wysokość siodła 765mm, pojemność zbiornika paliwa 15 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 283kg.
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 220 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4 sekundy, średnie zużycie paliwa 9-12 litrów na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 6 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 6 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
  • Olej silnikowy 20 W 40 SE .(3,8 l)
  • Swiece zapłonowe NGK DPR 8 EA-9 (200 ml)
  • Olej teleskopowy 10 WT po 451 ccm
  • Olej w przekładni głównej SAE 80.
  • Akumulator YB16AL-A2
  • Luz zaworowy co 42 000 km przy zimnym silniku: ssące 0,11 mm-0,15 , wydechowe 0,16mm-0,20mm