MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
YAMAHA XV 250 Virago Yamahę XV 250 Virago wprowadzono do sprzedaży w 1987 roku w USA. Yamaszka od razu odniosła duży sukces i dlatego oprócz kolorystyki nic w nim praktycznie nie zmieniono. Wysokość siodła 670 mm zapewniała poczucie pewności osobą niskiego wzrostu a także cieszyła się powodzeniem u amazonek. Popularność XV 250 zwiększa także dzięki temu że wszystkie mechanizmy sterujące działały lekko i bez oporów, a poza tym maszyna , mimo mocno pochylonego kąta główki ramy i dużego wyprzedzenia, bez oporów wchodzi w zakręty. Pierwszą modernizację 250-ki wprowadzono w 1995 roku kierownice typu T-bar zamieniona na tzw.Buckhorn poza tym wprowadzono ładny trójwymiarowy emblemat Virago (podobny do modelu 535). W roku 1999 zmianą uległo lakierowanie (dwubarwny lakier na zbiorniku paliwa ) oraz dodano chromowe pokrywy silnika. Silnik XV 250 to dwucylindrowy V-twin o kącie rozwarcia cylindrów 60 stopni i jest zaprojektowany jako długo skokowy i mimo małej pojemności ma szerokie pasmo użytecznych obrotów (50 km/h na piątym biegu). Zmiana biegów odbywa się bardzo miękko. Hamulce mają dobrze wyczuwalny próg działania. Wśród wad można wymienić zbyt mały prześwit oraz zbyt miękkie zawieszenie które ma tendencje do dobijania podczas jazdy z pasażerem. Silnik Virago XV250 należy do trwałych i niezawodnych trafiają się egzemplarze o przebiegach ponad 80 000 km. Natomiast jednym ze słabych punktów konstrukcyjnych jest łożysko główki ramy które wymaga wymiany już po 30 000 km. DANE TECHNICZNE
DANE EKSPLOATACYJNE
|