motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

YAMAHA XV 250 Virago

Yamahę XV 250 Virago wprowadzono do sprzedaży w 1987 roku w USA. Yamaszka od razu odniosła duży sukces i dlatego oprócz kolorystyki nic w nim praktycznie nie zmieniono. Wysokość siodła 670 mm zapewniała poczucie pewności osobą niskiego wzrostu a także cieszyła się powodzeniem u amazonek. Popularność XV 250 zwiększa także dzięki temu że wszystkie mechanizmy sterujące działały lekko i bez oporów, a poza tym maszyna , mimo mocno pochylonego kąta główki ramy i dużego wyprzedzenia, bez oporów wchodzi w zakręty. Pierwszą modernizację 250-ki wprowadzono w 1995 roku kierownice typu T-bar zamieniona na tzw.Buckhorn poza tym wprowadzono ładny trójwymiarowy emblemat Virago (podobny do modelu 535). W roku 1999 zmianą uległo lakierowanie (dwubarwny lakier na zbiorniku paliwa ) oraz dodano chromowe pokrywy silnika. Silnik XV 250 to dwucylindrowy V-twin o kącie rozwarcia cylindrów 60 stopni i jest zaprojektowany jako długo skokowy i mimo małej pojemności ma szerokie pasmo użytecznych obrotów (50 km/h na piątym biegu). Zmiana biegów odbywa się bardzo miękko. Hamulce mają dobrze wyczuwalny próg działania. Wśród wad można wymienić zbyt mały prześwit oraz zbyt miękkie zawieszenie które ma tendencje do dobijania podczas jazdy z pasażerem. Silnik Virago XV250 należy do trwałych i niezawodnych trafiają się egzemplarze o przebiegach ponad 80 000 km. Natomiast jednym ze słabych punktów konstrukcyjnych jest łożysko główki ramy które wymaga wymiany już po 30 000 km.

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Dwucylindrowy, widlasty V 60 stopni, czterosuwowy, chodzony powietrzem Rozrząd typu OHC, Dwa zawory na cylinder, dwa gaźniki Mikuni o średnicy przelotu 26 mm, rozrusznik elektryczny, Alternator o mocy 315W. Średnica cylindra/skok tłoka 49/66 mm, pojemność skokowa 249 cm^3, stopień; sprężania 10:1. Moc maksymalna 22 KM przy 8000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 19,5 Nm przy 6500 obr/min. o
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, pięciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch typu o-ring. o PODWOZIE: Rama podwójna kołyskowa stalowa , widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 33 mm, wahacz wleczony podparty dwoma cementami resorująco- tłumiącymi Hamulce: przód- tarcza o średnicy 267 mm, tył- bęben 130mm. Ogumienie: przód - 3,00 S 18, tył - 130/90 15.
  • WYMIARY I MASY: rozstaw osi 1490mm, wysokość siodła 670mm, pojemność zbiornika paliwa 9,5 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 159kg. o
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 121 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,6 sekund, średnie zużycie paliwa 4,5 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 6 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 6 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
  • Olej silnikowy SAE 20 W 50 (1,6 litra).
  • Olej teleskopowy SAE 10 W po 245 ml w każdej goleni
  • Świece zapłonowe CR 6-AS
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy ssące 0,08-0,12 mm wydechowe 0,10-0,14mm