motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

YAMAHA XV 535 Virago

 

Yamaha oprócz stosunkowo niskiej ceny oferuje bardzo atrakcyjny, klasyczny wygląd, wał w układzie napędowym nade wszystko niosko umieszczoną kanapę. Ten ostatni czynnik sprawia ze po Virago sięgają nie tylko motocykliści o niskim lub średnim wzroście ale także motocyklistki. Ale nie są to wszystkie zalety XV 535. Uznanie budzi również niezawodność i trwałość tego motocykla oraz bardzo dobra charakterystyka silnika. Prosty silnik bez żadnych fajerwerków technicznych ma po jednym wałku rozrządu w każdej głowicy i tylko po dwa zawory. Motocykl niema żadnych typowych usterek oraz wad , które utrudniały by życie właściciela. Oczywiście następuje tu normalne zużycie eksploatacyjne min sprzęgło i koła zębate piątego biegu.Yamaha XV 535 to prawdziwy mistrz kamuflażu. Atrapami są osłony wlotów powietrza do gaźników, elementy głowicy, a nawet zbiornik paliwa w pierwszych rocznikach tego modelu (Bak umieszczony pod kanapą) od 1989 r. Kierowcy XV mają już prawdziwy bak który pozwala zabrać ze sobą 5 litrów paliwa więcej. Wśród wad mógłbym wymienić zbyt słaby przedni hamulec (w rocznikach 87-88 potrafił dokuczliwie piszczeć) ponadto włącznik zapłonu jest bardzo niefortunnie umieszczony z boku po lewej stronie oraz ciężko pracującą dzwignie zmiany biegów, ponadto w pierwszych dwóch latach produkcji krytykowano spartańskie kanapy. Yamaha XV535 to motocykl dla każdego miłośnika wolnego stylu dużym plusem jest bardzo duży asortyment akcesoriów do Virówki.

 

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Dwucilndrowy, widlasty V 70 stopni, czterosuwowy, chodzony powietrzem Rozrząd typu OHC, Dwa zawory na cylinder, dwa gaźniki Mikuni o średnicy przelotu 34 mm, rozrusznik elektryczny, Alternator o mocy 280W. Średnica cylindra/skok tłoka 76/59 mm, pojemność skokowa 535 cm^3, stopień; sprężania 9:1. Moc maksymalna 46 KM przy 7 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 47 Nm przy 6000 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, pięciostopniowa skrzynia biegów, wał napędowy.
  • PODWOZIE: Rama grzbietowa stalowa , widelec teleskopowy o skoku 150 mm, wahacz wleczony podparty dwa elementy resorująco-tłumiące Hamulce: przód- tarcza o średnicy 298 mm, tył- bęben 160mm. Ogumienie: przód - 3,00 S 19, tył - 140/90 15.
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2285 mm, rozstaw osi 1520mm, wysokość siodła 725mm, pojemność zbiornika paliwa 13,5 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 197kg. Dopuszczalna masa calkowita 415 kg. OSIĄGI: Prędkość maksymalna 150 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7 sekund, średnie zużycie paliwa 6,3 litra na 100 km.

 

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 6 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 6 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
  • Olej silnikowy SAE SE/SF 20 W 40 (2,8 litra).
  • Swiece zapłonowe NGK BPR 7 ES
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy ssące 0,07-0,12 mm wydechowe 0,12-0,17mm