motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

YAMAHA XV 750 Virago

Yamaha VX 750 powstała w 1981 roku natomiast w 1992 powstała zupełnie nowa wersja. Wówczas była hitem ponieważ po dość niepewnej erze softchopperów (motocykli o wygladze choppera z silnikami od maszyn sportowych) Virago 750 była motocyklem posjadającą wszystkie cechy prawdziwego choppera tzn. kroplowy zbiornik, amfiteatralną kanapę oraz dwucylidrowy silnik V niezapominając przy tym o dużej ilości chromu i niklu.SILNIK: Mimo pojemności skokowej 750 silnik wykazuje duża trwałość. Przebiegi rzędu 100 tyś km nie robią większego problemu dla VX 750 a znane są przypadki przebiegów pwyżej 140 tyś km. Co prawda przy takich przebiegach mogą się pojawić problemy eksploatacyjne np. uszczelka pod głowicą, sprzęgło itp. ale po wymianie tych elementów Virówka (bo tak popularnie nazywana jest Yamaha Virago VX 750) nadal z chęcią będzie służyc swojemu właścicielow. Jesli chodzi o jazde to robisz Virówką ok. 500 km dziennnie jestes zmeczony i po pietnastu minutach odpoczynku chce sie dalej ja prowadzic, krotko nigdy nie masz dosc, komfort jazdy jest typowy dla tej klasy motocykli czyli miekko i wygodnie, dynamika jazdy jest oczywiscie nie taka jak w nowych plastikowych scigantach ale jak sie postarasz to co niektore Plastikowe TRUPy ciagna sie za toba i nie moga cie dopasc, przyspieszenia sa dosc przyzwoite.Co do zużycia paliwa prez Yamahę VX 750 to mozna ustawic ja w wersji ekono czyli ok. 5,1 l/100 km lub w wersji sport jakies 7.5-8.3 l/100 km zalezy od potrzeb kierujacego. W WERSJI SPORT potrafi osiągnąc prędkość maksymalną 200 km/h!!! Elastycznosc jednostki napędowej na najwyzszym biegu : 40-170 km/h lub 40-200km/h jest taka że nie trzeba zmieniac biegow co sekundę jedzie si ę i odkrecasz lub puszczasz manetke gazu. WADY: - rozrusznik starsznie gruchocze w trakcie zapalania (tak jakby silnik wlasnie starcil jakies kolo zebate), - zaworki w kranikach lubia sobie pukac przy wyzszych obrotach. - regulacji gaznikow co jakies 5000 km zwlaszca synchronizacja gaznikow. UWAGA: nie wlewac do silnika oleju połsyntetycznego - mniejsze zuzycie silnika. Poza tymi trzema wadami jest to bardzo dobry motocykl do turystyki.

 

DANE TECHNICZNE

W PRZYGOTOWANIU PRZEPRASZAM :-(

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 6 000 km
  • wymianą oleju silnikowego co 6 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
  • Olej silnikowy 10 W 40 (3,1 litra).
  • Świece zapłonowe NGK DPR 7 ES.
  • Olej teleskopowy SAE 10 W 30 369 cm^3 w każdej goleni.
  • Akumulator 12 V 12 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,07-0,12mm , wydechowe 0,12-0,17mm.
  • Olej w przekładni głównej SAE 80
  • Wolne obroty 1000 +/- 50
  • Poziom pływaka 23-25 mm
  • Cisnieni w ogumieni przód/tył 2.00/2.50