MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
YAMAHA XJ 900 . Chodziło o Yamahę XJ900, motocykl, który połączył w sobie wiele pozorniie wykluczających się cech. Komfortowy, niezawodny, bardzo trwały, niezwykle dynamiczny i oszczędny - oto zalety pojazdu z Najako, który obok wygodnej, odprężonej iście turystycznej pozycji oferował również prawie nie wymagający obsługi wał napędowy, wentylowane tarcze hamulcowe i system zapobiegający nurkowaniu przedniej części pojazdu przy hamowaniu.Szybko jednak wyszło na jaw, że przy większych prędkościach motocykl wpadał w niebezpieczne drgania. Jeszcze raz okazało się, że podwozie nie dorównywało silnikowi, co było typowym mankamentem maszyn japońskich produkowanych w latach osiemdziesiątych. Za sprawcę fachowcy uznali mocowana do kierownicy osłonę reflektora. Nie da się jednak ukryć, że swój udział w drganiach miały również niezbyt precyzyjne łożyska główki ramy. W ramach gwarancji warsztaty Yamahy montowały zupełnie nową osłonę reflektora do ramy. Po 1984 roku takie rozwiązanie zostosowano w produkcji seryjnej. Po takim zabiegu XJ900 prowadziła się znacznie spokojniej, ale drgania nigdy tak naprawdę nie znikły do końca. Stopień ich dokuczliwości uzależniony był od stopnia zużycia łożysk podwozia i ogumienia. Trzeba jeszcze dodaać, że podwozie z niewielkimi zmianami przejęto ze znacznie lżejszej XJ650, z której pochodził również układ przeniesienia napędu z wałem kardana. Drgania generował pochodzący z XJ750 i rozwiercony do 853ccm silnik. Były one zabójcze dla plastikowych elemntów nadwozia, a zwłaszcza dla spojlera pod zespołem napędowym. Silnik wyposażony był w system YICS, który podwyższa moc w zakresie średnich prędkości obrotowych i obniża zużycie paliwa średnio o 10%.
DANE TECHNICZNE Silnik:
czterocylindrowy, czterosuwowy rzędowy, chłodzony powietrzem, rozrząd
typu DOHC, 2 zawory na cylinder, pojemność 891ccm (853ccm), śred.xskok
68,5x60,5mm (66,0x60,5mm), moc maksymalna 92KM (98KM) przy 9000rpm, moment
obrotowy 76Nm (81Nm) przy 7000rpm, stopień sprężania 9,6:1, 4 gaźniki
podciśnieniowe Mikuni 36mm (35mm), smarowanie obiegowe wysokociśnieniowe
z miską olejową, rozrusznik elektryczny, akumulator 12V-14Ah, alternator
260W, zapłon elektroniczy |