motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

YAMAHA XJ 900

. Chodziło o Yamahę XJ900, motocykl, który połączył w sobie wiele pozorniie wykluczających się cech. Komfortowy, niezawodny, bardzo trwały, niezwykle dynamiczny i oszczędny - oto zalety pojazdu z Najako, który obok wygodnej, odprężonej iście turystycznej pozycji oferował również prawie nie wymagający obsługi wał napędowy, wentylowane tarcze hamulcowe i system zapobiegający nurkowaniu przedniej części pojazdu przy hamowaniu.Szybko jednak wyszło na jaw, że przy większych prędkościach motocykl wpadał w niebezpieczne drgania. Jeszcze raz okazało się, że podwozie nie dorównywało silnikowi, co było typowym mankamentem maszyn japońskich produkowanych w latach osiemdziesiątych. Za sprawcę fachowcy uznali mocowana do kierownicy osłonę reflektora. Nie da się jednak ukryć, że swój udział w drganiach miały również niezbyt precyzyjne łożyska główki ramy. W ramach gwarancji warsztaty Yamahy montowały zupełnie nową osłonę reflektora do ramy. Po 1984 roku takie rozwiązanie zostosowano w produkcji seryjnej. Po takim zabiegu XJ900 prowadziła się znacznie spokojniej, ale drgania nigdy tak naprawdę nie znikły do końca. Stopień ich dokuczliwości uzależniony był od stopnia zużycia łożysk podwozia i ogumienia. Trzeba jeszcze dodaać, że podwozie z niewielkimi zmianami przejęto ze znacznie lżejszej XJ650, z której pochodził również układ przeniesienia napędu z wałem kardana. Drgania generował pochodzący z XJ750 i rozwiercony do 853ccm silnik. Były one zabójcze dla plastikowych elemntów nadwozia, a zwłaszcza dla spojlera pod zespołem napędowym. Silnik wyposażony był w system YICS, który podwyższa moc w zakresie średnich prędkości obrotowych i obniża zużycie paliwa średnio o 10%.



W 1985 roku pojemność skokową silnika zwiększono do 891ccm, co poprawiło przebieg krzywej momentu obrotowego. Przy okazji wyeliminowano układ zapobiegający nurkowaniu. W tym samym roku fabryka wypuściła model XJ900N bez obudowy przedniej, z dużym okrągłym reflektorem i klasyczną deską rozdzielczą. Model ten spotkał się jednak z chłodnym przyjęciem. W 1987 roku zmodernizowano układ hamulcowy. Zaciski pływające zastąpiono stałymi, identycznymi jak w mniejszej XJ600. Pod koniec produkcji, zakończonej w 1994r, ze względu na zaostrzone normy emisji spalin zredukowano moc silnika do 92KM. Silniki serii XJ znane są ze swojej żywotności i bez trudu osiągają przebiegi 150.000km


DANE TECHNICZNE

Silnik: czterocylindrowy, czterosuwowy rzędowy, chłodzony powietrzem, rozrząd typu DOHC, 2 zawory na cylinder, pojemność 891ccm (853ccm), śred.xskok 68,5x60,5mm (66,0x60,5mm), moc maksymalna 92KM (98KM) przy 9000rpm, moment obrotowy 76Nm (81Nm) przy 7000rpm, stopień sprężania 9,6:1, 4 gaźniki podciśnieniowe Mikuni 36mm (35mm), smarowanie obiegowe wysokociśnieniowe z miską olejową, rozrusznik elektryczny, akumulator 12V-14Ah, alternator 260W, zapłon elektroniczy
Przeniesienie napędu: napęd końcowy - wał Kardana, sprzęgło wielotarczowe mokre, skrzynia biegów pięciostopniowa mechaniczna,
Podwozie: podwójna rama kołyskowa z rur stalowych, widelec teleskopowy, wahacz wleczony podparty 2 elementami resorująco-tłumiącymi, hamulec przedni dwutarczowy 267mm, hamulec tylny jednotarczowy 267mm, koła odlewane, ogumienie - przód 100/90V18, tył 120/90V18,
Wymiary i masy: długość 2215mm (2215mm), szerokość (735mm), wysokość siedzenia 780mm (790mm), rozstaw osi 1480mm (1480mm), prześwit (150mm), masa pojazdu sucha 218kg, masa pojazdu gotowego do jazdy 248kg (242kg), dopuszczalna masa całkowita 436kg, zbiornik paliwa 22l, rezerwa 5,0l,
Osiągi: prędkość maksymalna 207km/h (215km/h), przyspieszenie 0-100km/h 4,7sek (4,2sek), średnie zużycie paliwa 6,5l/100km,
Dane eksploatacyjne: olej silnikowy SAE20W40 SE 2,8l, świece zapłonowe NGK BPR8-ES, ciśnienie sprężania: 8-12atm, wolne obroty: 1050-1150rpm, olej w zawieszeniu SAE5W 286ml, ciśnienie w ogumienie: przód 245kPa, tył 285kPa, poziom paliwa 4-6mm, luz zaworowy: ssące 0,11-0,15mm, wydechowe 0,16-0,20mm,