MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
YAMAHA XJR 1200 W przeciwieństwie do swych rywali w klasie gołych motocykli Yamaha prezentuje godna pochwały powściągliwość. Począwszy od tłumików po zestaw przyrządów pokładowych. Jest niezwykle zgrabna i upakowana. Mimo iż silnik 1200 jest dość dużą jednostką napędową to konstruktorzy zadbali o to by wysokość siedzenia znajdowała się dość nisko ( 710mm). Silnik XJR 1200 pochodzi ze znanego i niezawodnego modelu FJ 1200 której opis można tu znaleźć. Oczywiście silnik poddano kuracji odmładzającej. Silnik został odizolowany za pomocą sinenbloków od reszty motocykla (zmniejszenie dokuczliwych drgań). Następnie zadbano o moment obrotowy w tym przypadku silnik przekonstruowano by osiągał moc 98 KM przy 8000 obr./min a moment obrotowy osiąga wartość 97 Nm. Przy takich parametrach wystarcza pięciostopniowa skrzynia biegów oraz pewność przyspieszania na każdym biegu. Aby poradzić sobie z odprowadzaniem ciepła z silnika zwiększono, w porównaniu z FJ , powierzchnie robocze żeber chłodzących. Powiększono także chłodnicę oleju która ma za zadanie dbać o prawidłową temperaturę oleju. Zastosowano nową pokrywę zaworową w celu kierowania strug zimnego powietrza w rejony świec zapłonowych. Za zasilanie odpowiadają cztery gaźniki o średnicy 36 mm. Na osi przepustnic znajduje się czujnik który steruje wyprzedzeniem zapłonu. Dzięki takiemu rozwiązaniu uzyskano lepszą charakterystykę w zakresie dolnych i średnich obrotów. Rama XJR spawana jest ze stalowych rur o średnicy 38 mm. Tej ramie XJR 1200 (ważącej 252 kg) zawdzięcza stabilną jazdę. Zastrzeżenia budzi zbyt miękki przedni widelec i za słabe tłumienie tylnych amortyzatorów. Tylne zawieszenie wyposażone jest w amortyzatory znanej firmy Ohlins. XJR to motocykl godny polecenia wszystkim którzy lubią klasyczne motocykle ale którym styl easy ridera nie pasuje. DANE TECHNICZNE SILNIK: Czterocylindrowy,
rzędowy; czterosuwowy, chłodzony powietrzem. Rozrząd typu DOHC, 4 zawory
na cylinder, cztery gaźniki Mikuni o średnicy przelotu 36 mm, rozrusznik
elektryczny, pojemność skokowa 1188 cm^3, stopień sprężania 9.7:1. Moc
maksymalna 74kW (98KM) przy 8000 obr/min.Maksymalny moment obrotowy 97
Nm przy 8000obr/min DANE EKSPLOATACYJNE
|