motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

YAMAHA XJR 1200

W przeciwieństwie do swych rywali w klasie gołych motocykli Yamaha prezentuje godna pochwały powściągliwość. Począwszy od tłumików po zestaw przyrządów pokładowych. Jest niezwykle zgrabna i upakowana. Mimo iż silnik 1200 jest dość dużą jednostką napędową to konstruktorzy zadbali o to by wysokość siedzenia znajdowała się dość nisko ( 710mm). Silnik XJR 1200 pochodzi ze znanego i niezawodnego modelu FJ 1200 której opis można tu znaleźć. Oczywiście silnik poddano kuracji odmładzającej. Silnik został odizolowany za pomocą sinenbloków od reszty motocykla (zmniejszenie dokuczliwych drgań). Następnie zadbano o moment obrotowy w tym przypadku silnik przekonstruowano by osiągał moc 98 KM przy 8000 obr./min a moment obrotowy osiąga wartość 97 Nm. Przy takich parametrach wystarcza pięciostopniowa skrzynia biegów oraz pewność przyspieszania na każdym biegu. Aby poradzić sobie z odprowadzaniem ciepła z silnika zwiększono, w porównaniu z FJ , powierzchnie robocze żeber chłodzących. Powiększono także chłodnicę oleju która ma za zadanie dbać o prawidłową temperaturę oleju. Zastosowano nową pokrywę zaworową w celu kierowania strug zimnego powietrza w rejony świec zapłonowych. Za zasilanie odpowiadają cztery gaźniki o średnicy 36 mm. Na osi przepustnic znajduje się czujnik który steruje wyprzedzeniem zapłonu. Dzięki takiemu rozwiązaniu uzyskano lepszą charakterystykę w zakresie dolnych i średnich obrotów. Rama XJR spawana jest ze stalowych rur o średnicy 38 mm. Tej ramie XJR 1200 (ważącej 252 kg) zawdzięcza stabilną jazdę. Zastrzeżenia budzi zbyt miękki przedni widelec i za słabe tłumienie tylnych amortyzatorów. Tylne zawieszenie wyposażone jest w amortyzatory znanej firmy Ohlins. XJR to motocykl godny polecenia wszystkim którzy lubią klasyczne motocykle ale którym styl easy ridera nie pasuje.

DANE TECHNICZNE

SILNIK: Czterocylindrowy, rzędowy; czterosuwowy, chłodzony powietrzem. Rozrząd typu DOHC, 4 zawory na cylinder, cztery gaźniki Mikuni o średnicy przelotu 36 mm, rozrusznik elektryczny, pojemność skokowa 1188 cm^3, stopień sprężania 9.7:1. Moc maksymalna 74kW (98KM) przy 8000 obr/min.Maksymalny moment obrotowy 97 Nm przy 8000obr/min
PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, pięciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring 2,24.
PODWOZIE: Stalowa rama , widelec teleskopowy o
Skoku 130mm wahacz wleczony jednoramienny podparty dwoma
elementami resorujaco-tlumiacymi . Hamulce: przód-dwie tarcze o
średnicy 320mm tył- tarcza o srednicy 267mm .Ogumienie: przód - 130/70 V 17,
tył - 170/60 V 17
WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2170 mm
wysokość siodła 790mm,
pojemność zbiornika paliwa 21.5dm^3 masa
własna (gotowy do drogi) 252 kg Dopuszczalna masa 442 kg
OSIAGI: Prędkość maksymalna 225km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,6s, średnie zużycie paliwa 7,2 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE


Przegląd techniczny co 6 000 km wymian1 oleju silnikowego co 6000 km.
Wymiana filtru olejowego co 6 000 km
Olej silnikowy 20 W 40(3.35 l)
Olej w zawieszeniu przednim 10W po 555 cm ^3 w każdej goleni
Świece zapłonowe NGK DR 8 EA-9
Akumulator 12 V 14 Ah.
Luz zaworowy co 24 000 km przy zimnym silniku: ssace 0,11-0,15mm , wydechowe
0,16-0,20mm.
Obroty biegu jałowego 1100 +/-50
Ciśnienie w ogumieniu przód solo/pasażer 1,9/2,2 tył 2,5/2,9