motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

YAMAHA XS 400

XS 400 to motocykl prosty, tani i łatwy w codziennej obsłudze. Prezentuje się dość okazale (odlewy kół jednych z lekkiego stopu, tarczowe hamulce z przodu i z tyłu, nowoczesną deską rozdzielczą ). Silnik cztery setki rozwijał moc 38 KM i dysponował znakomita dynamiką. Prowadzenie motocykla natomiast było pewne i łatwe nawet dla początkujących kierowców .


Yamahę XS 400 uznaje się za motocykl niezawodny, ale by utrzymać go w dobrej kondycji trzeba pamiętać o wielu rzeczach. Najważniejszą sprawą była kontrola wyprzedzenia zapłonu i kontrola przerywaczy zapłonowych . Mechaniczne elementy miały tendencje do rozregulowania się nawet po 2000 km. Podobnie jest z luzami zaworowymi , modele z jednym wałkiem rozrządu trzeba często doglądać jednak ze względu na prosta konstrukcje (śruby i nakrętki) operacje regulacji luzów zaworowych można przeprowadzić samemu przy pomocy szczelinomierza.

Po przebiegu 40-50 tys. km. Wyraźnie rośnie zużycie oleju co oznacza ze należy wyszlifować cylindry i wymienić tłoki i pierścienie. Dwukrotnie większą trwałość wykazuje sprzęgło i skrzynia biegów. Do słabych punktów XS400 można zaliczyć łożyska główki ramy i łożyska wahacza. Zwłaszcza plastikowe tuleje montowane na osi wahacza ulegają szybkiemu wytarciu i przestają spełniać swe zadanie (wymiana tego elementu na tuleje z brązu eliminuje tą dolegliwość) .

Szybko zużywają się amortyzatory które tracą swe właściwości po 20 tyś km.. Drgania silnika powodują natomiast pęknięcia elementów układu wydechowego, błotników i centralnej podstawki. Dość często ulega awarii rozrusznik jednak zawsze oprócz rozrusznika mamy jeszcze kick staretr.


Wiele z tych mankamentów przejęła także nowa wersja XS OHC produkowana od 1979 do 1982 roku. Jednak w nowym modelu zmieniono stylizację, zaokrąglając niektóre elementy, wprowadzono większy zbiornik paliwa (17 litrów). W tylnym kole zastosowano hamulec bębnowy a instalacja wzbogaciła się o elektroniczny regulator napięcia. Zmodyfikowano także podwozie z wydłużeniem wahacza. W 1982 roku zaprezentowano nową XS 400 DOHC , która pozostała w ofercie firmy aż do 1990 roku. Od poprzedniczki odziedziczyła tylko nazwę reszta była zupełnie nowa. Nowa była stylizacja (bardziej kanciasta) , nowy silnik z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, ale również rama i obręcze kół jezdnych (wygląd nawiązywał do modelu XZ 550)


Yamaha XS400 to idealny motocykl do codziennego użytku oferowano ją w dwóch wersjach silnikowych o mocy 45 KM i 27 KM i w obu przypadkach był bardzo elastyczny. Silnik wyposażony był w dwa zawory na cylinder oraz dwa wałki rozrządu napędzane wspólnym łańcuchem, alternator umieszczony był za blokiem cylindrów co pozwoliło na zachowanie wąskiej sylwetki motocykla. Zwrotna , stabilna w zakrętach i dynamiczna, z dobrymi hamulcami Yamaha zyskała wielu zwolenników (była nawet porównywana do bardzo dynamicznej Yamahy RD350).

DANE TECHNICZNE

SILNIK: Chłodzony powietrzem, dwucylindrowy rzędowy o poj. 399cm^3 , czterosuwowy z dwoma wałkami rozrządu w głowicy napędzanych łańcuchem, dwa zawory na cylinder, szklankowe popychacze, gaźniki podciśnieniowe, zapłon elektroniczny, rozrusznik elektryczny akumulator 12V, średnica/skok tłoka 69/53.4, stopień sprężania 9,7:1 Moc maksymalna 45 KM przy 9500 obr/min moment obrotowy 36 Nm
PRZENIESIENIE NAPĘDU: Napęd wstępny kołami zębatymi, wielotarczowe sprzęgło mokre , 6 stopniowa skrzynia biegów, napęd tylnego koła za pomocą łańcucha.
PODWOZIE: Podwójna rama kołyskowa z rur stalowych, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 35 mm, wahacz dwuramienny stalowy podparty centralnym elementem resorująco - tłumiącym, Hamulce przód tarcz o średnicy 279mm tył bęben 160mm Ogumienie przód 3.00 S18/ 4.10 S18
WYMIARY I MASA: Rozstaw osi 13800mm, kąt główki ramy 63.7 stopni skoki zawieszenia przód/tył 140mm/95mm, wysokość siodła 800mm, pojemność zbiornika paliwa 17l, masa w stanie gotowym do drogi 190 kg , dopuszczalna masa całkowita 400 kg
OSIĄGI: Prędkość maksymalna 165 km/h, Przyspieszenie od 0 do 100 - 6,1s, zużycie paliwa 5 l na 100 km

DANE EKSPLOATACYJNE


Przegląd techniczny co 5 000 km wymian1 oleju silnikowego co 5000 km.
Wymiana filtru olejowego co 5 000 km.
Olej silnikowy 20 W 40 (2,5 litry).
Olej w zawieszeniu przednim 10W 30 po 263 cm ^3 w każdej goleni
Świece zapłonowe NGK DPR 8 ES-L
Akumulator 12 V 10 Ah.
Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,11-0,15mm ,
wydechowe 0,16-0,20mm.
Obroty biegu jałowego 1200 +/-100