MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
YAMAHA XT 600 W latach 1986 i 1987 Tenere musiała walczyć z usterkami technicznymi. Niekorzystny kształt zbiornika paliwa i źle umieszczony błotnik powodowały kłopoty z chłodzeniem, co odbijało się na trwałości tłoka, cylindra i skrzyni biegów. Dzięki odpowiedniej modernizacji w wersji z 1988 roku, uporządkowano gospodarkę cieplną silnika. Nie obudowana XT 600 była wolna od tego typu wad. Mimo to inżynierowie usprawniali model XT co rok i dzięki temu w 1987 roku XT 600 otrzymała hamulec tarczowy na tylnym kole. Średnice zaworów, gaźnika i dysz co raz optymalizowano. Pojemność zbiornika paliwa wzrosła z biegiem lat od 11.5 l do 13 aż do 15 litrów. Od 1990 roku wprowadzono model z rozrusznikiem elektrycznym. Dla fanów enduro wypuszczono model XT600K tylko z nożnym rozrusznikiem. Ekonomia, trwała, bardzo poręczna, miękko pracujący silnik o dużej kulturze pracy- tak w licznych testach opisywano XT 600. Mimo to nigdy nie była typem zwycięzcy - w testach porównawczych przegrywała zawsze wskutek drobnych niedociągnięć . Tak np. przez długi czas nie udawało się usunąć wężykowania przy dużej prędkości. Dopiero w 1995 roku rozwiązano ten problem zmianami w podwoziu. Denerwująca jest również krytykowana skomplikowana kontrola oleju silnikowego, nie wykonywalna bez użycia narzędzi. W testach długodystansowych po przebiegu 40 000 km uległo uszkodzeniu łożysko korbowodu jednak nie jest to nagminną wadą. Pomijając błędy konstrukcyjne XT 600 jest motocyklem niezawodnym użytkownicy często narzekają na zużywanie się wałka napędowego obrotomierza, krótki żywot akumulatora. Od czasu do czasu XT cierpi na defekty alternatora. Przy przebiegu 50 000 wyraźnie daje o sobie znać koło zębate piątego biegu.
DANE TECHNICZNE SILNIK: Chłodzony
powietrzem, jednocylindrowy o poj. 595cm^3 , czterosuwowy z jednym wałkiem
rozrządu w głowicy , cztery zawory na cylinder, dwu ramienne popychacze,
gaźnik dwustopniowy Teikei o średnicach 26/28 mm, zapłon elektroniczny,
rozrusznik elektryczny akumulator 12V, średnica/skok tłoka 95/84, stopień
sprężania 8,5:1 Moc maksymalna 45 KM przy 6500 obr/min moment obrotowy
50 Nm DANE EKSPLOATACYJNE
|