motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

YAMAHA XT 600

W latach 1986 i 1987 Tenere musiała walczyć z usterkami technicznymi. Niekorzystny kształt zbiornika paliwa i źle umieszczony błotnik powodowały kłopoty z chłodzeniem, co odbijało się na trwałości tłoka, cylindra i skrzyni biegów. Dzięki odpowiedniej modernizacji w wersji z 1988 roku, uporządkowano gospodarkę cieplną silnika. Nie obudowana XT 600 była wolna od tego typu wad. Mimo to inżynierowie usprawniali model XT co rok i dzięki temu w 1987 roku XT 600 otrzymała hamulec tarczowy na tylnym kole. Średnice zaworów, gaźnika i dysz co raz optymalizowano. Pojemność zbiornika paliwa wzrosła z biegiem lat od 11.5 l do 13 aż do 15 litrów. Od 1990 roku wprowadzono model z rozrusznikiem elektrycznym. Dla fanów enduro wypuszczono model XT600K tylko z nożnym rozrusznikiem. Ekonomia, trwała, bardzo poręczna, miękko pracujący silnik o dużej kulturze pracy- tak w licznych testach opisywano XT 600. Mimo to nigdy nie była typem zwycięzcy - w testach porównawczych przegrywała zawsze wskutek drobnych niedociągnięć . Tak np. przez długi czas nie udawało się usunąć wężykowania przy dużej prędkości. Dopiero w 1995 roku rozwiązano ten problem zmianami w podwoziu. Denerwująca jest również krytykowana skomplikowana kontrola oleju silnikowego, nie wykonywalna bez użycia narzędzi. W testach długodystansowych po przebiegu 40 000 km uległo uszkodzeniu łożysko korbowodu jednak nie jest to nagminną wadą. Pomijając błędy konstrukcyjne XT 600 jest motocyklem niezawodnym użytkownicy często narzekają na zużywanie się wałka napędowego obrotomierza, krótki żywot akumulatora. Od czasu do czasu XT cierpi na defekty alternatora. Przy przebiegu 50 000 wyraźnie daje o sobie znać koło zębate piątego biegu.

 

DANE TECHNICZNE

SILNIK: Chłodzony powietrzem, jednocylindrowy o poj. 595cm^3 , czterosuwowy z jednym wałkiem rozrządu w głowicy , cztery zawory na cylinder, dwu ramienne popychacze, gaźnik dwustopniowy Teikei o średnicach 26/28 mm, zapłon elektroniczny, rozrusznik elektryczny akumulator 12V, średnica/skok tłoka 95/84, stopień sprężania 8,5:1 Moc maksymalna 45 KM przy 6500 obr/min moment obrotowy 50 Nm
PRZENIESIENIE NAPĘDU: Napęd wstępny kołami zębatymi, wielotarczowe sprzęgło mokre , 5 stopniowa skrzynia biegów, napęd tylnego koła za pomocą łańcucha.
PODWOZIE: Podwójna rama kołyskowa z rur stalowych, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41 mm, wahacz dwuramienny stalowy podparty centralnym elementem resorująco - tłumiącym, Hamulce przód tarcz o średnicy 267mm tył tarcza o średnicy 220mm Ogumienie przód 1.6X21 tył 2.50X18
WYMIARY I MASA: Rozstaw osi 1440mm,skoki zawieszenia przód/tył 255mm/235mm, wysokość siodła 880mm, pojemność zbiornika paliwa 13l, dopuszczalna masa 355 kg.
OSIĄGI: Prędkość maksymalna 144 km/h, Przyspieszenie od 0 do 100 - 6,7s, zużycie paliwa 5.2l na 100 km

DANE EKSPLOATACYJNE


Przegląd techniczny co 6 000 km wymian1 oleju silnikowego co 6000 km.
Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
Olej silnikowy 20 W 40 (2.1 litr).
Olej w zawieszeniu przednim 10W po 534 cm ^3 w każdej goleni
Świece zapłonowe NGK DPR 8 EA-9
Akumulator 12 V 14 Ah.
Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,07-0,12mm ,
wydechowe 0,12-0,17mm.
Obroty biegu jałowego 1300 +/- 100