motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

YAMAHA VX 920/1000/1100

Pierwszą próbą zbudowania choppera w oparciu o nowe konstrukcje był model XV 1000 wprowadzony na rynek w 1982 roku. Otrzymał on nazwę Midnight Special i miał pełne elegancji czarne wykończenie ze złotymi dodatkami. Co prawda niektórzy nazywali go soft-chopperem, ale na pewno nie zasługiwał on na takie miano. Poziom wykonania, wygodna pozycja za kierownicą, nisko umieszczona kanapa i widlasty silnik o dużej pojemności czyniły z niego pełnowartościowego klasyka. Wyraźnie pod kątem klasyka ukształtowano zbiornik paliwa tłumiki wydechu, kanapę i boczne pokrywy.Silnik XV1000 to dwucylindrowa chłodzona powietrzem jednostka z dwoma zaworami na cylinder, blok silnika pochodził z modelu XV 750 natomiast cylindry i głowice przejął z modelu T1 (pokazanego w 1979r). Rama pochodziła również z modelu XV 750, w tylnym zawszeniu zastosowano centralny element resorująco tłumiący i miał on pneumatyczne wspomaganie podbnaie jak przednie zawieszenie. Tylne koło napędzane było za pośrednictwem wału napędowego. Jedyną wadą (oprócz głośno pracującego rozrusznika) było brak przegród w misce olejowej. Prowadziło to do sytuacji gdy olej nie zostawał zaciągnięty (w tej sytuacji natychmiast zapalała się kontrolka ciśnienia oleju która niepokoiła kierowcę). Mimo tych wad Midnight Special uznano za konstrukcję udaną jak na klasyka jest konstrukcją mocną, wygodną , elastyczną i ładną. W 1986 roku Yamaha zaprezentowała nowy model motocykla (z przydomkiem Virago) w tylnym zawieszeniu zastosowano dwa elementy resorująco tłumiące jako bardziej klasyczne. Jednak rok 1989 przyniósł zupełnie nową konstrukcję XV1100 Virago. Silnik otrzymał nowy wał korbowy, nowe gaźniki i alternator. Zwiększenie pojemności skokowej uzyskano poprzez zwiększenie skoku tłoków, powiększono także zbiornik paliwa z 14.5l na 17 l, po tych poprawkach XV 1100 dotrwała do dziś bez większych zmian konstrukcyjnych. Wśród wad można tu wymienić dość duże zużycie paliwa które może sięgać 10l na 100 km, ponadto mała odległość ścianki cylindra i kanału łańcucha rozrządu powoduje częste wypalanie się uszczelki pod głowicą, typowe są także metaliczne stuki w rozruszniku.

 

Modele 1983

nowszy model 1989

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Dwucylindrowy, widlasty V2 75 stopni, czterosuwowy, chodzony powietrzem Rozrząd typu OHC, Dwa zawory na cylinder, dwa gaźniki Mikuni o średnicy przelotu 40 mm, rozrusznik elektryczny, Alternator o mocy 220W. Średnica cylindra/skok tłoka 95/75 mm, pojemność skokowa 1063 (981) cm^3, stopień; sprężania 8,3:1. Moc maksymalna 62 KM przy 6000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 85 Nm przy 3000 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, pięciostopniowa skrzynia biegów, wał napędowy.
  • PODWOZIE: Rama z profili stalowa , widelec teleskopowy o średnicy 38mm i skoku 150 mm, wahacz wleczony podparty dwa elementy resorująco-tłumiącymi Hamulce: przód- 2 tarcze o średnicy 282 mm, tył- bęben 200mm. Ogumienie: przód - 100/90 H 19, tył - 140/90 H 15.
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2285 mm, rozstaw osi 1520mm, wysokość siodła 725mm, pojemność zbiornika paliwa 13,5 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 197kg. Dopuszczalna masa calkowita 415 kg. o
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 150 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7 sekund, średnie zużycie paliwa 6,3 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 6 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 6 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
  • Olej silnikowy SAE 20 W 40 (3,1 litra).
  • Olej teleskopowy SAE 10 W po 396 ml w każdej goleni
  • Swiece zapłonowe NGK BPR 7 ES
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy ssące 0,07-0,12 mm wydechowe 0,12-0,17mm