MOTOCYKLE.DOMECZEK Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów |
||||
|
POGODA LISTA MAILINGOWA Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK". |
|||
YAMAHA VX 920/1000/1100 Pierwszą próbą zbudowania choppera w oparciu o nowe konstrukcje był model XV 1000 wprowadzony na rynek w 1982 roku. Otrzymał on nazwę Midnight Special i miał pełne elegancji czarne wykończenie ze złotymi dodatkami. Co prawda niektórzy nazywali go soft-chopperem, ale na pewno nie zasługiwał on na takie miano. Poziom wykonania, wygodna pozycja za kierownicą, nisko umieszczona kanapa i widlasty silnik o dużej pojemności czyniły z niego pełnowartościowego klasyka. Wyraźnie pod kątem klasyka ukształtowano zbiornik paliwa tłumiki wydechu, kanapę i boczne pokrywy.Silnik XV1000 to dwucylindrowa chłodzona powietrzem jednostka z dwoma zaworami na cylinder, blok silnika pochodził z modelu XV 750 natomiast cylindry i głowice przejął z modelu T1 (pokazanego w 1979r). Rama pochodziła również z modelu XV 750, w tylnym zawszeniu zastosowano centralny element resorująco tłumiący i miał on pneumatyczne wspomaganie podbnaie jak przednie zawieszenie. Tylne koło napędzane było za pośrednictwem wału napędowego. Jedyną wadą (oprócz głośno pracującego rozrusznika) było brak przegród w misce olejowej. Prowadziło to do sytuacji gdy olej nie zostawał zaciągnięty (w tej sytuacji natychmiast zapalała się kontrolka ciśnienia oleju która niepokoiła kierowcę). Mimo tych wad Midnight Special uznano za konstrukcję udaną jak na klasyka jest konstrukcją mocną, wygodną , elastyczną i ładną. W 1986 roku Yamaha zaprezentowała nowy model motocykla (z przydomkiem Virago) w tylnym zawieszeniu zastosowano dwa elementy resorująco tłumiące jako bardziej klasyczne. Jednak rok 1989 przyniósł zupełnie nową konstrukcję XV1100 Virago. Silnik otrzymał nowy wał korbowy, nowe gaźniki i alternator. Zwiększenie pojemności skokowej uzyskano poprzez zwiększenie skoku tłoków, powiększono także zbiornik paliwa z 14.5l na 17 l, po tych poprawkach XV 1100 dotrwała do dziś bez większych zmian konstrukcyjnych. Wśród wad można tu wymienić dość duże zużycie paliwa które może sięgać 10l na 100 km, ponadto mała odległość ścianki cylindra i kanału łańcucha rozrządu powoduje częste wypalanie się uszczelki pod głowicą, typowe są także metaliczne stuki w rozruszniku.
Modele 1983 nowszy model 1989 DANE TECHNICZNE
DANE EKSPLOATACYJNE
|